Gå til innhold

AU! magen min... kjenner dere til dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig øm i magen, og når jeg klemmer på den så stikker det og gjør rett og slett vondt.

Hva er dette? Noen som har det på samme måte? Jeg er redd det skal være noe i veien for det er noen dager siden jeg kar kjent liv. Er 18 uker/ 19 på torsdag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, magen min er også ekstremt øm. Var med jordmor for en uke siden og måtte legge meg flere timer etterpå fordi hun hadde klemt på den. Enda hun ikke klemte hardt heller... Greie kun å bruke gravid linbukser med strikk over magen. Variere litt fra dag til dag, nå er det nesten som om jeg har mensen ømt.... Ane ikke jeg heller om det er normalt. Men har en doppler hjemme og hører hjertelyden..... Er 20+6 i dag.

Skrevet

Jeg tipper det er livmoren som er øm, den begynner å bli ganske stor og rommer en del av magen og det er kanskje ikke så rart at den er øm siden den vokser osv men syns det er så ubehagelig og ekkelt. håper noen kan svare oss...

Skrevet

Er mest sannsynlig ikke farlig. Jeg var plaget med smerter i magen i 1. trimester og litt etterpå, klarte ikke å stå rett og ned i perioder. Det var også masse stikninger i livmoren. Jeg tror bare det er livmoren som vokser, og som innimellom trekker seg sammen, uten at vi kjenner det. Vi kjenner bare at vi blir øm.

Men jeg har ikke opplevd at den blir vond hvis jeg klemmer på den, men hvis jeg sitter fremoverbøyd en stund, blir det vondt når jeg reiser meg, da føles livmoren/magen veldig øm.

Daglig liv er heller ikke normalt å kjenne før du er i uke 25/26

Ta kontakt med jordmor eller lege hvis du er bekymret. Ikke koselig å gå rundt å være bekymret når man er gravid. Det er bedre å spørre en gang for mye enn en gang for lite ;)

Skrevet

Tusen takk for svar=) Det er ikke vondt i dag så det er nok ingenting, jeg skal på ul 12 juni så kan høre med jordmor da:D

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

"Daglig liv er heller ikke normalt å kjenne før du er i uke 25/26"

Da må jo jeg være kjempeunormal da, jeg har kjent liv hver dag siden 17+2, dvs tre uker ;-)

Jeg har også opplevd å være øm i magen, men jeg har rett og slett konkludert med at det er fordi livmoren vokser i så høy fart som den gjør. Jm visste ikke hva det kunne være da jeg spurte henne, men jeg har sett liv to ganger på ul (sist nå for en uke siden), så det er neppe noe å bekymre seg for. Lykke til videre, jenter :-)

Skrevet

Jeg har også kjent daglig liv siden uke 18 (er 22 fullgåtte imorgen). Men man skal ikke bekymre seg hvis det plutselig skulle bli stille(selv om det sikkert er lettere sagt enn gjort). Og for de som ikke har kjent så mye liv før uke 26, og ikke begynner å kjenne daglig liv rundt denne tiden, burde kanskje få en sjekk for å se om babyen har det bra :) Varierer jo veldig dette :)

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Jo, jeg skjønner jo hva du mener, man skal kjenne daglig liv etter uke 26, men det er ikke unormalt å kjenne daglig liv før det :-) Det er jo helt individuelt hva man kjenner før uke 26, uten at verken det ene eller det andre er unormalt. Derfor jeg påpekte det :-)

Skrevet

hehe, selvsagt er vi ikke unormal om vi kjenner daglig liv før det. Er nok helt normalt :) Er veldig glad for at jeg kjenner så mye liv. Men ønsker ikke at de som ikke kjenner daglig liv skal være bekymret :)

Skrevet

jordmor sa det ikke var noe problem.Noen kjenner mye liv tidlig ,andre må vente.Fra uke 28 bør en kjenne liv hver dag*! Ingen svangerskap er like .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...