Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg fødte for en uke siden og har hatt mye vondt etter fødsel.

Mye sviing i forbindelse med tissing og et par sting som har gått opp.

Men de siste dagene har jeg fått så sinnsykt vondt rundt hele den venstre delen av rumpa mi. Virker som om hele "skinka" verker og når jeg kjenner på beina er det skikkelig vondt! Selv når jeg ligger på magen verker det!

Noen som har opplevd noe lignende? Har ikke hatt noen bekkenproblemer i svangerskapet, men hadde en tøff fødsel og en baby som var 40 cm rundt hodet!

Takk for hjelpen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde skikkelig vondt i både bekkenbena og i arrene etter klipping og revning i flere uker etter fødselen. Gutten var 38 cm rundt hodet pluss at han ble tatt med tang (tar jo ekstra plass). Gikk på maks dose paracet + ibux i 5-6 uker etterpå etter anbefaling fra legen på barsel. Det var vondt døgnet rundt uansett hva jeg gjorde, men ekstra vondt hvis jeg stod og gikk lenge. I følge gynekologen var det helt vanlig å ha vondt såpass lenge etter den type fødsel. Etter 6 uker var heldigvis det verste over og etter 8 uker kjente jeg ingenting lenger. Håper du slipper unna å ha vondt så lenge, men i allefall kan du være ganske sikker på at det vil gå over etterhvert selv om det ikke er noe gøy mens det står på.

Skrevet

Takk for svar! Vi hadde også sugekopp, så kan jo ha påvirket litt!

Tenkte jeg skulle ringe legen og høre, for fryktelig slitsomt å ikke kunne sitte og amme lenge, kun ligge.

Men da får jeg uansett håpe at det gir seg av seg selv!

Tusen takk for svar ihvertfall :-)

Skrevet

Dette KAN høres ut som en abscess eller en fistel. Veldig lurt å sjekke det med legen. :)

Skrevet

Det har jeg aldri hørt om! Hva er det?

Skrevet

Bare søk på fistel i google, så finner du en del. Det er sikkert ikke det du har, men hos meg startet det med veldig vondt i den ene skinka og problemer med å sitte.

Skrevet

Jeg hadde en abcest / fistel eller tvilling som de kallte det. Tror det er det samme ihvertfall. Fikk det da jeg gikk gravid og trodde det var bekkenet sombegynnte å få problemer. Var jo så mange som sa at bekkenet begynnte med halebenet. Men etter en stud fannt vi ut at det var noe heeeelt annet som ikke hadde noen verdens ting med graviditeten og gjøre. Så man skal vær litt obs på å ikke legge allt på fødesl/ graviditet el. Det hender det er helt andre ting som også slår inn.

Det var vondt å gå, sitte, ligge... alt ble sikkelig vondt etterhvert. Fordi jeg var gravid så ønsket de ikke å legge meg i narkose for å fjerne den, så den ble tatt med lokalbedøvelse. Det var en laaaang og smertefull opperasjon, men da hadde jeg uansdett så vondt at jeg var villig til å gjøre hva som helst bare for å bli kvitt den faenskapen ;) Ble umiddelbart bedre etter opperasjonen, så gjort i narkose så er det nok ikke noe man merker så mye til.

Skrevet

Takk for svar! Har bestilt meg legetime til uken, så da får vi høre!

Sees denne "fistelen" fra utsiden eller hvordan oppdaget de at det var det det var?

Skrevet

Gratulerer med babyen!

Håper legen finner ut hva det er.

Jeg fikk en grad 3c ruptur etter fødsel for 5 1/2 uke siden, og har det fortsatt sårt og ømt. Var hos legen i dag, og det er fortsatt ikke grodd ordentlig i arret etter klippet. Resten er heldigvis grodd fint. Jeg har hatt mye vondt, men er bedre nå, så håper det går bedre for hver dag nå.

Så her må jeg nok amme liggende en god stund til...

Men sånn som du har det har jeg ikke opplevd, så da er det kanskje noe annet enn selve såret etter fødsel..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...