Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 2. juni 2009 #1 Skrevet 2. juni 2009 ..gjerne egendiktede også for den saks skyld;) Olle Bolle-sangen har nemlig blitt en STOR hit her i gården for tida, og er et must for at de siste skjeene av grøten skal gli ned (er virkelig morsomt, hun kan knipe igjen munnen bastant og bestemt, men med en gang jeg begynner å synge OlleBolle begynner hun å gape som bare det, og kan gjerne spise nesten dobbelt så mye..artig) Vi synger om trollene på fjellet, spøkelsene på loftet, fiskene i havet og grisene i bingen. Samt et egendiktet vers om fuglene på greina Noen flere?? Jo flere jo bedre;)
lille sprelle Skrevet 2. juni 2009 #2 Skrevet 2. juni 2009 Kan dessverre ikke noen fler - men jeg kan bare troll og spøkelser. Fint om du kan dele de andre med meg! Er en hit hos oss også!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 2. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. juni 2009 Nede i havet der bor det tre fisker fiskefar, fiskemor og lille fiskebolle BLOPP sier fiskefar BLOPP sier fiskemor men den lille fiskebolle sier bare plopp (lage sånn ploppelyd med fingeren inne i munnen) Nede i bingen der bor det tre griser grisefar, grisemor og lille grisefise Griselyd (hvis du vet hva jeg mener) sier grisefar og grisemor men den lille grisefise siier bare prrr (prompelyd)
Arbeidsjernet og lille fjompen Skrevet 2. juni 2009 #4 Skrevet 2. juni 2009 Ute i jungelen der bor det tre løver Løve-far og løve-mor og lille løve-sløve Vvæææoo, sier løve-far Vvæææoo, sier løve-mor Men den lille løve-sløve sier bare; Mjau!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 2. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. juni 2009 Ahaaa, den var bra=) Her er fugleverset mitt: Oppe på greina der bor det tre fugler fuglefar, fuglemor og lille fugleungen. PIPP sier fuglefar PIPP sier fuglemor men den lille fugleungen sier bare piiiiip
Arbeidsjernet og lille fjompen Skrevet 2. juni 2009 #6 Skrevet 2. juni 2009 Høyt oppi trærne der bor det 3 kråker, kråkemor og kråkefar og lille kråkebråke. KRA sier kråkefar. KRA sier kråkemor, men lille kråkebråke han sier bare kra (med tynn stemme).
Arbeidsjernet og lille fjompen Skrevet 2. juni 2009 #7 Skrevet 2. juni 2009 Og to til som jeg ikke synes er så bra..? Ute i havet der bor det tre haier Haipappa, haimamma og lille babyhaien HAI sier haipappa HAI sier haimamma men den lille babyhaien sier bare -hadet oppe på fjøset der bor det tre nisser! nissefar, og nissemor og lille nisseungen. HO-HO sier nissefar HO-HO sier nissemor men den lille nisseungen sier bare GOD JUL!
Marsipan❤grisen Skrevet 2. juni 2009 #8 Skrevet 2. juni 2009 Ute i havet der bor det tre haier Haipappa og haimamma og lille babyhaien HAI sier haipappa HAI sier haimamma men den lille babyhaien sier bare -hadet oppe på fjøset der bor det tre nisser! nissefar, og nissemor og lille nisseungen. HO-HO sier nissefar HO-HO sier nissemor men den lille nisseungen sier bare GOD JUL!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 2. juni 2009 Forfatter #9 Skrevet 2. juni 2009 Tusen takk dere, dette redder nok grøten i lang tid framover;)
temine Skrevet 2. juni 2009 #10 Skrevet 2. juni 2009 Måtte bare dikte ett her nå, ettersom egendikta også er lov:D Inne i skogen der bor det tre bjørner, bjørnefar og bjørnemor og lille bjørneungen. BRUM sier bjørnefar Brum sier bjørnemor men den lille bjørneungen sier bare brum. Tja, brukbar kanskje??
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 2. juni 2009 Forfatter #11 Skrevet 2. juni 2009 Ja, hvorfor ikke;) Søt den!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå