Gå til innhold

Ranveig R er du der?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte bare på hvordan det går med jenta di og utredningen?

Har jo lest litt om dere;) Håper dere har funnet noe svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er her ja, koselig å bli huska på :o)

Nei vi ventar enno. Skikkeleg frustrerande. Det kunne ta inntil to veker å få svar på matvareallergi + cøliakiprøvane sa dei, men på fredag sa dei at det kunne ta tre veker. 3 veker i dag sidan prøvane vart tatt, så i morgon skal eg snakke med fastlegen (etter masse telefonar fram og tilbake har dei bestemt seg for at det er der eg skal ringe). Og er ikkje svarene klare då, får han ringe og purre.

Jenta har vore bedre i magen (mindre diaré + ikkje så gul avføring) etter vi slutta med både melk og amming, men ho er ikkje bra. Er som regel våken 1-3t om natta, sutrar, ligg og vrir seg, kravlar på oss, hyler viss ho er aleine på rommet sitt, og eg tenker det er mellom 1 og 2t hyling pr dag. Det skal liksom ingen ting til for å vippe ho av pinnen - det blir hyling lenge for det minste tegn til motgang.

Skal skrive på allergidebatten når vi finn ut noko meir.

Skrevet

Ja gjør det;) Skjønner frustrasjonen din! Vi venter enda på time på sykehuset vi da. Lillemann ragerer helt tydelig på gluten-ble noe bedre når vi sluttet med melk,men ikke BRA... Syns det er helt uholdbart at vi MÅ innom barneavd før vi kan komme til gastroskopi da begge søstrene hans har cøliaki og han reagerer på samme måte som de...

Så nå kjører vi glutenfri kost og han har det bra;)

Men går jo å gruer meg til jeg skal provosere 4-5 uker med vanlig mat da! Fantastisk tullete system!! Men siden dere har tatt prøvene kan dere jo faktisk prøve med glutenfri kost? Da vil dere kanskje mere forskjell på jenta deres allerede etter 1-2 dager hvis det er cøliaki;)

Uansett får dere ha masse lykke til så skal jeg følge med på allergidebatten;)

Skrevet

Nei, vi kan ikkje prøve glutenfritt. Det er blodprøven som er tatt og den er berre ca 90% sikker. Det må gastroskopi til for å stille diagnosen, og eg håpar jo sjølvsagt på at viss blodprøven er positiv så får vi time ganske fort.

Dine jenter som har cøliaki - har dei melkeallergi? Eller er det ein intoleranse som har gått over/blitt bedre med glutenfri diett?

Skrevet

Å ja- trodde dere hadde tatt gastroskopi jeg;) Nei da får du jo bare vente!

Den yngste datteren min som gikk med ubehandlet cøliaki lengst tålte ikke melk. Vi trodde hun hadde melkeallergi, men med glutenfri diett kunne hun plutselig drikke melk alikevel;)

Så det var kun i forbindelse med den ubehandlede cøliakien.

Eldste datteren min fikk diagnosen cøliaki så raskt at hun ikke begynte å reagere på melk. Hun var nesten 3 år før hun fikk symptomer og siden søsteren hadde diagnosen og at det slo ut på blodprøvene hennes fikk hun diagnose raskt!

Det er jo det som er kjedelig med disse blodprøvene- de slår sjeldent ut når barna er så små;(

Skrevet

Ja, eg er spent på melkeblodprøven, det er jo heilt klart at ho er bedre etter å ha kutta ut melk. Så viss prøven er negativ veit eg ikkje kva som er prosedyren. Nåja.

Ein skulle tru at jo lengre ein har venta jo lettare blei det å vente eit par dagar til, men det er jo heilt motsett... Jo nærare vi er ei løysing jo meir utålmodig og irritert blir eg.

Uansett ikkje lenge igjen no, eg SKAL ha svar i morgon. Basta ;-D

Skrevet

Ja du får stå på! Vi fikk svar etter 10 dager da vi tok blodprøve av lillemann. Skjekket han da for både melk og cøliaki.. Slo ikke ut på noe gitt...

Det er desverre slik at man må stå på og kjempe for de små barna. Er jo ille når vi bor i det "flotte" landet Norge at det skal være slik! Lærte meg fort at jeg ikke skulle spørre pent, men heller kreve og forlange- det hjelper faktisk å bruke disse ordene!

Jeg skjønner godt at du blir mer utålmodig! Jeg venter bare på time jeg nå, så regner jeg med at jeg vil finne ventetiden for lang så da er det jo bare å begynne å ringe å klage... Løper i postkassa hver dag i håp om at det har kommet noe;)

Du får manne deg opp å ringe i morgen- masse lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...