Gjest Skrevet 2. juni 2009 #1 Skrevet 2. juni 2009 Og med blod mener jeg masse friskt blod så det ligner skikkelig mens... Og hva kom dette eventuelt av? Jeg har opplevd dette selv nå, og vært innlagt på sykehus og er fortsatt under utredning, og ingen funn til nå... Noe jeg er glad for, for da er det mest sannsynlig ikke noe alvorlig, håper jeg
Gjest Skrevet 2. juni 2009 #3 Skrevet 2. juni 2009 Hehe, har som sagt vært under utredning en stund og det er ikke hemoroider. Det var det første legen sjekket Da det ikke var det, ble jeg innlagt med engang... Vært igjennom coloscopi, røntgen av magen, tatt fecaltester (ikke mottatt svar) og venter på MR og eventuelt gastroscopi...
Silja FullFres McQueen Skrevet 2. juni 2009 #4 Skrevet 2. juni 2009 Okei. Jeg er ingen lege, så jeg aner ikke
3småtroll♥ Skrevet 2. juni 2009 #5 Skrevet 2. juni 2009 Cøliaki? Vet det er et typisk tegn hvertfall.. Da ser de i tilfelle det på gastroskopi- lykke til!
Gjest Skrevet 2. juni 2009 #6 Skrevet 2. juni 2009 Nei derfor jeg sjekker om noen har lignende opplevelse
It's all about me Skrevet 2. juni 2009 #7 Skrevet 2. juni 2009 Trodde jeg kunne tegn på cøliaki jeg, men blod i avføringen har jeg aldri hørt om som et av dem.
3småtroll♥ Skrevet 2. juni 2009 #8 Skrevet 2. juni 2009 Da datteren min var til utredning for cøliaki tok de tre avføringsprøver. Dersom det var blod eller spor av blod i 2 eller 3 ville de gå videre med gastroskopi- noe de gjorde. Og jeg har hørt om flere som har vært gjennom det samme så det er nok det.
Gjest Skrevet 2. juni 2009 #9 Skrevet 2. juni 2009 Dem hadde vel sett tegn til dette og fått mistanke via alle blodprøvene som er tatt, så jeg tror cøliaki er utelukket.
It's all about me Skrevet 2. juni 2009 #10 Skrevet 2. juni 2009 3.gang:) Da lærte jeg noe nytt idag også ) SuPeRdUpEr ™ Blodprøvene som kan vise cøliaki tar veldig lang tid å få svar på. Minst to uker, men også lenger. Så mulig de prøvene ikke er ferdig ennå hvis det ikke er så lenge siden du begynte utredningen.
Mazza** Skrevet 2. juni 2009 #11 Skrevet 2. juni 2009 ulcerøs colitt?? Sjekket ut det da?? Jeg har det...
Gjest Skrevet 2. juni 2009 #12 Skrevet 2. juni 2009 Ja, det er to uker siden dem begynte å utrede meg, og noen prøver kunne ta 3 uker hørte jeg... Blir nesten gal av å vente slik og ikke vite noe...
Handy-ⓜⓐⓜⓜⓐ Skrevet 2. juni 2009 #13 Skrevet 2. juni 2009 Det er også en sykdom tror jeg. Var om det i et blad, skal se om jeg finner igjen bladet. Det er en sykdom som jenter kan få, hvor man blør i tarmene, er slapp og sånne ting. Husker ikke hva det het.
Gjest Skrevet 2. juni 2009 #14 Skrevet 2. juni 2009 Oisann! Hadde vært kjekt om du fant ut hva det var? Har blitt sjekket med tanke på Chrons sykdom og Ulcereøs Colitt.
Gjest Skrevet 2. juni 2009 #16 Skrevet 2. juni 2009 Nei legene nekter for att det kan være det. Fordi blodet er så lyst og ferskt. Fra ett magesår ville blodet blitt sort og hele avføringen sort fordi det bruker lengre tid nedover , før det kommer ut...
Ranveig R Skrevet 3. juni 2009 #17 Skrevet 3. juni 2009 Søstera mi har ulcerøs colitt og under utbrudd mykje blod i avføringa. Men då er det visstnok temmelig flytande alt saman - og kjem saman med voldsomme magesmerter.
Gjest Skrevet 3. juni 2009 #18 Skrevet 3. juni 2009 Symptomene kunne ligne mine, men alt er ikke flytende hele tiden. Men voldsomme magesmerter innimellom... Og legen ville sett om det var Ulcereøs Colitt på undersøkelsen...
Dr. Google Skrevet 3. juni 2009 #19 Skrevet 3. juni 2009 Jeg har akkurat samme greia!! Vært til "utredning" jeg også, dvs colostroskopi(?) kamera opp i endetarmen og langt opp i tarmene.. De sendte meg hjem uten noe mer enn at jeg mest antakeligvis spiste så lite at det ble sår i magen ?! Hadde problemer med mat før, som kommer igjen nå. Hadde det en gang i løpet av svangerskapet (ca uke 21) da var jeg på tur og spiste så og si ingenting, da blødde jeg enorme mengder ved avføring, så da var det rett på ul uten noe mer svar (ul fordi jeg var redd at babyen hadde tatt skade).. Hatt blødning de to siste dagene, men det skyldes kansje at jeg nesten ikke orker mat. Det er akkurat som at når bæsjen går forbi ett sted i tarmene så gjør det sinnsykt vondt! For er ikke vondt idet det kommer ut.. mao ingen hemorroide.. Hadde blitt utrolig takknemlig hvis du sendte en pm eller noe hvis du finner ut hva det er, for jeg har samme problemet. Jeg unngår og gå til legen for jeg kan ikke fordra undersøkelsene.. Fikk beskjed sist jeg var der at hvis det skjedde igjen så måtte jeg komme tilbake. Hatt minst 8 blødninger etter det.. Kommer med sinnsyke magesmerter. HELT friskt blod. Åh, er ikke noe gøy i det hele tatt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå