Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 2. juni 2009 #1 Skrevet 2. juni 2009 ..gjerne egendiktede også for den saks skyld;) Olle Bolle-sangen har nemlig blitt en STOR hit her i gården for tida, og er et must for at de siste skjeene av grøten skal gli ned (er virkelig morsomt, hun kan knipe igjen munnen bastant og bestemt, men med en gang jeg begynner å synge OlleBolle begynner hun å gape som bare det, og kan gjerne spise nesten dobbelt så mye..artig) Vi synger om trollene på fjellet, spøkelsene på loftet, fiskene i havet og grisene i bingen. Samt et egendiktet vers om fuglene på greina Oppe på greina der bor det tre fugler fuglefar, fuglemor og lille fugleungen. PIPP sier fuglefar PIPP sier fuglemor men den lille fugleungen sier bare piiiiip Noen flere?? Jo flere jo bedre;)
Gjest Skrevet 2. juni 2009 #2 Skrevet 2. juni 2009 Hehe, gutten min elsker Olle Bolle og alle versa jeg kan! I tillegg til de du har nevnt har jeg lært: Høyt oppi trærne der bor det tre kråker, kråkefar, kråkemor og lille kråkebolle. KRA sier kråkefar KRA sier kråkermor mens lille kråkebolle sier bare kraaa. Egendiktet: Inni garasjen bor der tre biler, bilefar, bilemor og lille olabilen. VRONG sier bilefar VRONG sier bilemor mens lille olabilen sier bare tuuuut. Og et vers venninna mi har diktet (kanskje ikke synges når lille har lært å snakke, hehe): Inne i kjøleskapet bor det 3 ølle, øllefar, øllemor og lille øllebølle. RAP sier øllefar, RAP sier øllemor, men lille øllebølle sier bare psssscht!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 2. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. juni 2009 Haha, så bra! Spes den siste der...
Gjest Mammamoms og 05.12.08-jenta Skrevet 2. juni 2009 #4 Skrevet 2. juni 2009 Så morsomt!! Jeg har aldri hørt mer enn verset om de tre trollene. Takk for mange fine vers. Her er det bare å slippe fantasien løs ser det ut til!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 2. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. juni 2009 Fikk fire andre vers på skravle, så hvis du vil ha flere for variasjonen sin del, har du litt å ta av her;) Ute i havet der bor det tre haier Haipappa, haimamma og lille babyhaien HAI sier haipappa HAI sier haimamma men den lille babyhaien sier bare -hadet oppe på fjøset der bor det tre nisser! nissefar, og nissemor og lille nisseungen. HO-HO sier nissefar HO-HO sier nissemor men den lille nisseungen sier bare GOD JUL! Inne i skogen der bor det tre bjørner, bjørnefar og bjørnemor og lille bjørneungen. BRUM sier bjørnefar BRUM sier bjørnemor men den lille bjørneungen sier bare brum. Ute i jungelen der bor det tre løver Løve-far og løve-mor og lille løve-sløve Vvæææoo, sier løve-far Vvæææoo, sier løve-mor Men den lille løve-sløve sier bare; Mjau!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 3. juni 2009 Ja, det er igrunnen bare å slå seg løs og la sine kunstneriske evner få slå ut i full blomst hehe;) Fikk forresten en saklig kommentar fra min kjære igår ang det verset med løvene- det bor da ingen løver i JUNGELEN da, løver lever på savannen. Hehe, samma det VEL;)
La vita è bella <3 Skrevet 3. juni 2009 #7 Skrevet 3. juni 2009 Kan du skrive ned verset om fiskene og spøkelsene? En mor lærte oss et grise-vers på babysang sist (så du hadde et om grisene i bingen, men) Oppe på fjellet der bor det tre griser Grisemor og Grisefar og lille Grise-Fise NØFF, sier Grisefar Nøff, sier Grisemor Men lille Grise-Fise sier bare (sånn fjerte-/motorlyd som alle unger elsker:P)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #8 Skrevet 3. juni 2009 Nede i havet der bor det tre fisker fiskefar, fiskemor og lille fiskebolle BLOPP sier fiskefar BLOPP sier fiskemor men den lille fiskebolla sier bare plopp (lage sånn ploppelyd med fingeren inne i munnen) Oppe på loftet der bor det tre spøkelser spøkefar, spøkemor og lille lommetørkle Oouuuuuhh sier spøkefar Oouuuuuhh sier spøkemor men det lille lommetørklet sier bare aaaatsjoo;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå