Anonym bruker Skrevet 2. juni 2009 #1 Skrevet 2. juni 2009 Er det noen andre her som føler et forventningspress? Jeg har to barn av samme kjønn, og får vite kjønnet på nr 3 på ultralyd om et par uker. Jeg føler et voldsomt "press" fra omverdenen, og særlig familie, i forhold til at det må bli en *** denne gangen. Nesten så jeg gruer meg til ultralyden...
Gjest Skrevet 2. juni 2009 #2 Skrevet 2. juni 2009 Jeg har følt litt på dette 3 ganger nå ja, spesielt med de to siste. Fikk gutt først og folk maste litt om jente på nr 2, men ikke så ille. Nr 2 ble gutt. Med nr 3 var det helt ekstremt, sånn at jeg nesten unngikk folk etterhvert fordi det ble så plagsomt. Dette ble også gutt og jeg opplevde at vi nesten ble mer kondolert med gutt nr 3 enn gratulert. Helt sykt, og veldig vondt og sårende. Utrolig hvor ubetanksomme mange er! Nå som vi ble gravid med nr 4 gruet jeg meg til å fortelle om graviditeten pga dette, men det gikk faktisk litt bedre denne gangen. Mas om jente ble det likevel, men nå var det også litt mer sånn "jaja, blir vel en gutt til" holdninger hos mange. Når UL faktisk viste jente trodde jeg flk ville reagere med glede på våres vegne da, siden alle hadde mast sånn om dette på forhånd, men neida... Med få unntak fikk vi nå i stede høre utallige historiene om feil på ul som tanten til venninnen til xx hadde opplevd...gha...! Blir sprø av det! Hva med å bare glede seg over hvert barn som kommer uansett?!? Har i hvertfall lært mye om dette selv, hva en kan si og hva en absolutt _ikke_ sier! Forstår godt at du gruer deg litt, det er altfor mye fokus fra andre...
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2009 #3 Skrevet 2. juni 2009 du kan jo ikke bestemme kjønnet akkurat, så det bør ikke være noen som er sur for det. uansett elsker du barnet like høyt om det er gutt eller jente:) og jeg tror familien din sier det på spøk da, men det er j*vlig surt å høre det uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå