Gå til innhold

Man kan ikke fly om man har vannkopper, men om 10 dager da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror min har fått det i dag, eller i går faktisk -uten at jeg egentlig har skjønt noe som helst..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ikke jeg erfaring med hvor lang tid det tar før vannkopp blemmene tørker, men har hørt rundt 7-10 dager.... så om alle blemmene er tørre ved avreise skal det da gå bra =))

Skrevet

inne på anonymforum sier de noe helt annet. Blir helt redd jeg...

Skrevet

lurer

Skrevet

begge mine jenter har hatt vannkopper. 1 fikk nr 1 det, og jeg kunne på jobb igjenn etter 1 uke, så 1 uke oppholdd og så var neste frøkna sin tur og det også tok 1 uke.

Håper du ikke har flere unger da som kan være smittet :)

Men om 10 dager er sjansene store for at vannkoppblemmene er tørket ut.

Skrevet

Er 7 dager til nå, men han fikk det på mandag tror jeg..

Er det farlig å dra til syden, sol og sommer når man har det? Tenker på det å være i sola..

Da jeg var liten husker jeg at man IKKE måtte være i sola for da kunne man få arr og jeg husker at jeg måtte være inne kjempelenge. Mulig mora mi bare var hysterisk.

Skrevet

Jeg skulle til Syden for noen år siden, og fikk selvfølgelig vannkopper 5 dager før avreise... Da fikk jeg beskjed fra flyselskapet at om jeg hadde utslett i ansiktet måtte jeg ha legeerklæring på at jeg ikke var smittefarlig.

Ring flyselskapet ditt for å høre, de kan gi et mye bedre svar enn de inne på anonymforum kan. :)

Jeg tror ikke at solen skal gjøre noe for vannkoppene, gjør jo bare at koppene tørker ut fortere... men det igjen vet legen din best. :)

Lykke til, håper du slipper å avlyse turen sånn som jeg måtte. :)

Skrevet

Snuppa hadde det rett før påske, tok ca en uke så var hun frisk igjen.

Helsesøster sa at vi burde smøre henne med sunblock en stund fremover hvis hun skulle være i solen, ellers var det stor fare for arr eller fargeforskjeller. Har man hatt et sår eller skorpe er det lett å bli solbrent på det området.

Snuppa fikk veldig mye i ansiktet og har nå en 4-5 groper i huden etter de største vannkoppene, så vi smører hver dag nå som det er fint vær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...