Gå til innhold

Eggløsning to ganger i en syklus....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hender det innimellom? Og kan man bli befruktet begge gangene?

det går vel ikke an??

Sikkert et dumt spm, men begynnte å lure litt iom jeg har fått positive eggløsningstester 2 ggr før mens... Er det lavpristestene som ikke er pålitelige, el kan man innimellom ha eggløsning to ganger???

Om man ble befruktet første gangen, kan det likevel komme enda en eggløsning? El kommer det en til pga man ikke ble befruktet ved første eggløsning...???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mulig. En dame ble gravid med tvillinger, og det viste seg at det var fra to ulike el løsninger. De var tette, men fostrene var ikke like gamle. In the womb heter serien fra national g.

Skrevet

Jeg tviler sterkt på at det går an. Jeg har aldri sett god forskning på at det er utbredt med to eggløsninger i en syklus, og om man blir befruktet skal hormonene som produseres straks egget er festet hindre ny eggløsning.

Billige el-tester kan være vanskelige å tolke. De er vel forsåvidt pålitelige nok, men det kan være veldig liten variasjon mellom "nesten positiv" og "absolutt positiv."

Skrevet

Det er mulig ja, men sinnsykt uvanlig så tviler litt på at det er det som skjer. Det som KAN skje er at kroppen forbereder seg til el og så ombestemmer seg, da kan du få positiv el-test selv om du ikke har el. Husk at el stiger over noen dager (?) så man får jo positiv el-test av og til noen dager før du har el. Er siste positive dagen som er den dagen du har el så vidt jeg husker. Sikkert noen inne på Bli Gravid som har mer peil :)

Skrevet

Nå kan visstnok EL-test bli positiv ved graviditet også, så kanskje det er verdt å ta en graviditetstest også?

Skrevet

Jeg trodde at når El-testen slo ut positivt så var man fruktbar i 24-36 timer etterpå.. sånn ca..at man slapp og teste flere ggr etter en positiv test.. Sånn jeg har forstått det. men det gjelder kanskje ikke på de lavpristestene?

men da er det altså sånn at man må ta flere tester og den dagen den er negativ igjen er den/de dagene man er fruktbar???

Hmmm, går helt i surr dette her nå... :/

Har tatt en gravi-test og den var negativ, men venter ikke mens før om noen dager uansett...

Skrevet

Mulig det kan variere fra test til test, så les bruksanvisningen. Men på de billige stripstestene jeg har tatt var greia at ved positivt utslag kunne man forvente eggløsning 24-48 timer senere.

Skrevet

Vet du, nå har jeg lest og jeg har misforstått hele greien, test-streken skal være like sterk el sterke enn kontrollstreken... jeg har bare trodd at om det kom en teststrek så var den positiv.. hehe! huff.. sånn kan det gå! Bør snart begynne å LESE bruksanvisningen på ting...Jeg har da ikke hatt to EL på en syklus med andre ord... ;)

Tusen takk for alle svar :)

Skrevet

He he, å lese bruksanvisning er som regel lurt ja! :-)

Og en el-test kan være positiv i flere dager i strekk, jeg har positiv el-test to dager på rad før den blir negativ igjen. El skjer etter at testen har bltt negativ igjen, men jeg husker ikke om det er den dagen testen er negativ eller dagen etter det igjen at egget slipper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...