Gå til innhold

Tatooering?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om det er skadelig å tatooere seg når man er gravid?Har veldig lyst på en,men veldig usikker på om det er skadelig for babysen :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noe fasitsvar, men i alle debatter jeg har lest om temaet blir det frarådet å tattovere seg når man er gravid.

Du påfører trossalt kroppen et sår som KAN være en unødvendig inngangsport for div uhumsheter som kan forårsake infeksjoner.

Seriøse tattoo artister vil nok ikke jobbe på deg når du er gravid, desverre;) (useriøse artister går du såklart ikke til....)

MEN kan du ikke ta en for å feire når bebisen er ute? (evt etter amming..)

Jeg har et par-tre fra før og skal bygge på med mer når jenta har kommet:)

Skrevet

jeg tenker også på å ta tatovering.. kunne selvfølgelig ha ventet, men i juli er det tatto convention i stavanger og mange flinke og kjente tatooartister kommer;) for eksempel han ene fra london ink.. og her i stavanger er det ikke så veldig mange profesjonelle å gå til.. leading light liksom... ikke fornøyd etter sist besøk. fikset den opp på tatto convention i fjor hehe... og er SÅ fornøyd.. tror dere virkelig ikke at de vil tatovere gravide? har aldri fått sår etter en tatovering.. det kan da umulig være farlig..?

Skrevet

Du bør ikke tatovere deg mens du er gravid. Det kommer flere conventions, men dette barnet og denne tatoveringen skal du jo bare ha én gang. Gubben skal jobbe på messa, og han hadde nekta sier han. Kroppen har nok stress om man ikke skal tilføre stresset en tatovering er. Du tar ikke skade av å vente ;-)

Skrevet

Vet ikke om det er direkte farlig, har aldri selv hatt noe problemer med mine tattoveringer, men den lille risken er jo der så er vist ikke å anbefale.

Spørre legen/jordmora di?

Men om du vurderer risken som liten nok selv og noen vil tatovere deg når du er gravid så er det jo bare å kjøre på.

Selv ville jeg venta te ungen var ute, men det min mening. Mange er jo uenig med meg som spiser salami og drikker en halv kopp kaffe om dagen og så.;)

Skrevet

Seriøse tattovører vil ikke tattovere gravide. Det å tattovere seg kan være en påkjenning for kroppen selv om man er klar over hva det vil si å tattovere seg og man i forkant mener at man ikke kommer til å få en reaksjon. Har flere selv og er alltid "tøff" før jeg setter igang, men etter hvert kommer smerten og kroppen knyter seg og hjertet pumper litt ekstra og masse skjer. Så det er bare å vente, selv om det frister veldig i enkelte situasjoner!

Skrevet

Hei der... Jeg er tattovør av yrke og vil ikke anbefale deg å tattoovere deg som gravid. Grunnene er mange...En ting er smerter og kroppen dins reaksjoner på det...Det kan være en stressfaktor i begynnelsen av svangerskapet... Også dette med selvpåført sår ( som en tattoo tross alt er) er en stressfaktor, og selv om det ikke forekommer infeksjoner ofte i slike sår,så kan det skje. Der er en grunn til at tannleger helst ikke rotfyller eller trekker tenner på gravide...

Så til selve resultatet ;) Du har mye mer blod og vann i kroppen din nå som gravid og det vil resultere i at blekket vil tynnes ut mens du jobbes på. Dette igjen fører gjerne til at du må jobbes lenger på, huden får mer juling enn nødvendig, evt arrdannelse kan da forekomme og fargen på tattooveringen din kan bli veldig blass...( har i min oppstart som tattoovør for 14 år siden tattoovert en høygravid venninne,- og det var helt umulig å få fargen inn i huden. Det var som å stikke hull på en vannballong)

Så for nurket i magen din sin skyld, og for tattooveringen sin egen del, vent til du har klekket. Som det sies over her,- den conventionen kommer igjen neste år,- og selv om du bor i Stavanger så kan du reise litt for å komme til et studio du blir fornøyd med. Jeg har kunder fra stavanger og rundt om i Norge som reiser inn, blir plaget en stund, tar en kveld i byn og drar hjem dagen etter. Mye som går ;)

Jeg for min del er midt i å sleeve høyre armen min men må gå halvferdig i hele sommer siden jeg er 20 uker på vei nå...Jeg venter også til langt ut i ammingen før jeg tar opp igjen det prosjektet,samme hvor lyst jeg har på å få den ferdig og føle meg fjong ;)

Skrevet

hm.. jaja får vel vente da. hehe visste egentlig ikke at det var noe big deal. men vil det beste for babyen;)

har liksom planlagt denne tatoveringen i 1,5 år allerede. hehe for å være sikker på hva jeg skal ha.. men kan vel vente et år til :)

Skrevet

hehe stoler på deg! blir ikke ny tatovering med det første nei..

Skrevet

jeg hadde også veldig lysst til å ta tattoo i begynnelsen av svangerskapet. Men han som jobbet der ville ikke ta på meg siden jeg var gravid, pga det ikke var bra. Så jeg ville ventet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...