mor-09, snart nå Skrevet 2. juni 2009 #1 Skrevet 2. juni 2009 Pussig fenomen dette. I en hverdag hvor fysisk kontakt stort sett er et håndtrykk eller en kjapp klem, så skal alle plutselig begynne å klappa og klå på magen min fordi den er stor og viser at jeg er høygravid. Jeg er 34 uker på vei, men magen tilsier lengre kommet. Så magen er ikke mulig å skjule okke som. Var på skolegjenforening i helga, og som 39 åring var jeg som ventet alene om å være gravid. Men her kommer den ene dama etter den andre og til å stryke og klappe på magen min som om den er allemanseie?? Blir provosert. Også fordi jeg gjennom hele svangerskapet har hatt svært sår og øm mage, så jeg kan ikke bruke noe som strammer, det gjør meg uvel. Hva er vitsen??? Kanskje jeg skulle begynt å klappa alle med vanlig mage (stor eller liten) på den og kommentert ? Frustrert. VIS LITT RESPEKT FOR ANDRE SIN KROPP DA VEL! Gravid eller ikke.
Prinsesse Gidderikke! Skrevet 2. juni 2009 #2 Skrevet 2. juni 2009 Heisann. Skrev et innlegg om dette tidligere jeg også.... Det er akkurat som om noen tror at hvis man er gravid så er det helt greit å bli klådd på magen. Synes faktisk det er ubehagelig og veldig irriterende jeg. Jeg går da for all del ikke rundt og klår på magene til folk som ikke er gravide, så hvorfor er det "plutselig lov" når noen er gravid.... For meg er magen et "sårt punkt" på kroppen akkuratt som f.eks rumpa mi. Er så enig, så enig med deg mor-09: VIS RESPEKT
Caity<3 Skrevet 2. juni 2009 #3 Skrevet 2. juni 2009 jeg synes stort sett det er hyggelig med oppmerksomheten når den er litt diskre på en måte. men jeg var på en skole fest her forleden dag, og det var en del fulle mennesker der. Og gud, da måtte jeg be folk om å holde opp...folk jeg aldri hadde hilst på kom å skulle klappe og kjenne og det som værre var... Men de forsto rask at de skulle holde seg unna da jeg sa det, men det var rett og slett ubehagelig!
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 2. juni 2009 #4 Skrevet 2. juni 2009 Personlig synes jeg det går greit om noen stryker raskt over magen min og sier noe pent.. Har ikke opplevd at noen har tatt på den og sagt noe stygt heldigvis Selv har jeg pleid å stryke litt på folk jeg kjenners mage og skryte av hvor pen den er. Det er min måte å vise at jeg synes gravide er vakre.. Jeg pleier å stryke ikke gravide på armen/skulderen også, om jeg vil forsterke noe positivt! Men liker ikke at fulle mennesker og fremmede menn grafser på magen, det gir jeg beskjed om. Må si jeg blir mer irritert på alle frekke mennesker som skal fortelle meg at jeg er diger, ler av måten jeg går på eller fortelle meg hvor trist det er å være gravid på sommeren..... Da synes jeg man kan vise litt respenkt for andres følelser, ja.
erteposen + 4 Skrevet 2. juni 2009 #5 Skrevet 2. juni 2009 Jeg irriterte meg over det første gang, men nå er jeg mer avslappa. Det er jo godt ment.
bee* Skrevet 2. juni 2009 #6 Skrevet 2. juni 2009 Syns i grun som gravid er man alle mans eie.. Jeg sto på matbutikken med sambo og koste meg med lakris da en fremmed mann i 50 årene kom bort og strøk meg på magen og sa at eg som var gravid heller burde spise gullerøtter..Hva er greia med det liksom?
Studine mevik Skrevet 2. juni 2009 #7 Skrevet 2. juni 2009 Jeg irriterer meg grønn over folk som ikke respekterer at magen faktisk er privat for veldig mange. Har ikke opplevd av fremmede kommer bort og tar på den, men hadde problemer med en på jobben som alltid skulle klå på magen min. Det var en jeg jobbet lite sammen med og ikke kjente så godt så jeg sa klart ifra at hu ikke skulle ta på magen min. Sa også ifra til de andre jeg jobbet med til daglig at jeg synes det var ubehagelig når folk jeg ikke kjente så godt kom og tok på magen min, så de spurte alltid før de tok på magen min. Synes det er helt greit når familie og gode venner tar på magen min, men jeg har ikke "invitert" noen andre en samboeren min til å ta på magen. Hva hadde folk sagt hvis vi gikk rundt å strøyk dem på magen og kom med kommentarer enten de var positive eller negative? Har også lagt merke til at man blir litt ekstra iaktatt når man har struttende mage. Uansett hva du spiser, drikker eller gjør så er det noen som har en formening om det. men synes det er et lyspunkt når andre barn ser på magen min og så drar mamman sin i armen og sier: dama har baby i magen.
morsomjente Skrevet 3. juni 2009 #8 Skrevet 3. juni 2009 Tror folk bare mener noe godt med det tror hvis jeg hadde gjort det mot ei venninde da hadde jeg ment at magen hennes var utrolig søt liksom... fader, ingen som stryker meg om magen, kjipt...haha, har veldig liten magen, men jeg hadde syns det var koselig
Tøssa Skrevet 3. juni 2009 #9 Skrevet 3. juni 2009 Synes det er greit at folk spør før de klasser jeg...liker ikke at de bare skal ta på meg! Liker det ikke at de tar seg til rette når jeg ikke er gravid, liker det ikke noe bedre nå.Så når folk gjør det har jeg begynt å ta på deres mage også...ta igjen da vel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå