Gjest Skrevet 2. juni 2009 #2 Skrevet 2. juni 2009 Vil helle si at hvis det stiger til 38, så er det feber.
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 2. juni 2009 #3 Skrevet 2. juni 2009 kommer ann på hvilken kroppstemperatur du har fra før da. jeg ligger mellom 36 og 36,5 så ved 37,7 har jeg feber. jenta har også lav kr.temp å har feber ved 37,5.
Gjest Skrevet 2. juni 2009 #4 Skrevet 2. juni 2009 ja, det er sant. Det er forskjellig fra barn til barn. Sønnen min begynner å få feber når det stiger opp til 38. men får ikke paracet før det stiger til over 39.
camilla^ Skrevet 2. juni 2009 #5 Skrevet 2. juni 2009 Mine unger har litt feber når de kommer over 38grader. Fra 37 til 38 grader er "normalt" de svinger opp og ned. Nå har jeg blitt så kjent med hvordan feberen pleier å være på de at 38 ikke er noe jeg tenker stort over. Om tempen viser 38 grader, så blir den sjekket en halvtimes tid etterpå. Da er den som often nesten 40 om de har feber. Er den ikke det så er de som regel friske og raske. Har jeg 37,7 så er jeg nesten sengeliggende. Har normaltemp på 36, så når den bikker over 37 er jeg ganske så sliten. Hatt nesten 39grader og da var det like før gubben ringte sykebil til meg, mens jeg ringer bare legevakta når den viser 41 hos ungene. (fikk mange gode råd som prøves ut før jeg ringer legevakta. Og de har fungert til nå, og har en sykepleier til mann så han tar avgjørelsene.
erteposen + 4 Skrevet 2. juni 2009 #6 Skrevet 2. juni 2009 Det blir ikke regnet som feber av leger i alle fall.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 2. juni 2009 #7 Skrevet 2. juni 2009 Nå kjem det an på alderen på barnet da, legevakta her regna det som feber på kvelden på dattera mi i fjor når ho var 2år. Ringte og hørte om kva som var normalt at feberen steig om kvelden, og sa at ho hadde hatt mellom 37,7 og 38,4 om kvelden, hadde det 5 kveldar på rad, ingenting om dagen......ein dag med 39 var det i løpet av dei dagane. Så eg ringte for å sjekke om kor mykje det var normalt at temperaturen steig om kvelden. Da svara ho meg at 37,7 og over var feber.
Gjest Skrevet 2. juni 2009 #8 Skrevet 2. juni 2009 Kommer an på normaltemperatur også. Jeg klarer ikke gå på jobb om jeg har over 37,5, og har vært sånn siden jeg var liten. Både jeg og søsknene mine har normalt litt lav kroppstemperatur, og 37,5 for meg tilsvarer litt over 38 for "vanlige" personer. Råder vel egentlig alle til å måle temperaturen på barna noen dager da man er sikker på at de er friske, så vet man bedre hva som kan regnes som feber.
RødRev Skrevet 2. juni 2009 #9 Skrevet 2. juni 2009 Om kvelden ville jeg i alle fall ikke definert det som feber, nei. Men man må jo alltid se allmenntilstanden an. Nesten viktigere det, vil jeg si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå