Gå til innhold

Hvor gamle er barna deres, og hvor mye veier dem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min blir 5 år om 4 mnd. Veide han nettopp og han veier 14,5 kg. Er det for lite for en snart 5-åring? Eller er det passe vekt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres i utgangspunktet litt lite ut, men det kommer jo ann på hvor høy han er også..

Noen unger er naturlig nette i figuren, mens andre er litt mer kompakte, ingenting trenger være feil.

Lenge siden jeg har hatt 5 åringen min på vekta nå, men han er nok rundt 20 kilo, han er ikke så veldig høy (bruker 116 i klær), litt kompakt, men slank.

Skrevet

Sønnen min er ganske liten. Han er nesten 5 år, men bruke str. 3-4 år ennå. Den str. passer akkurat til han. De var for store for han for 1 år siden, men passer perfekt nå. Så du har kanskje rett i det :)

Skrevet

Jenta vår er 3 1/2, og veier 17.5 kg.

Guttungen er 5 mnd og veier ca 7.5 kg ;)

Skrevet

Maxi blir 7 år i sommer og veier 24kg

Midi er akkurat blitt 4 år og veier ca 15kg

Mini er 5 mnd og er rett under 9 kg.

Skrevet

5 år for en mnd siden, gutt, veier 20,4 kg og er velproposjonert. SEr mer ut som en 6-7 åting, egentlig. Din gutt er kanskje ikke så høy heller, siden han er litt lett?

Jenta mi på akkurat ett år er 11.eteller annet kg.

Skrevet

Jeg har ikke målt høyden hans, men han er ikke særlig høy nei. Han spiser ganske bra også. Litt kresen når det gjelder nye retter, men han smaker på det :)

Skrevet

blir litt feil å sammenligne vekt i forhold til alder for det er jo så forskjell på høyden på barna:)

vanskelig å si om vekta på gutten din er passe. høres litt lite ut men han er kanskje ikke så lang heller? hvordan ligger han i forhold til kurven? hvis han er innsiden normalen så er det jo bra:)

mine barn er 3 år (1kg) og 4 år (16kg) de er litt små for alderen men ligger litt over gjennomsittet om man ser vekt i forhold til høyden.

Skrevet

skulle stå 14 kg.. hehe;)

Skrevet

Helt siden han ble født, så har vi vært på helsestasjon og veid og målt han jevnt. Han har alltid ligget under gj.snittet, men ikke veldig langt under. Han har hele tiden fulgt sin egen kurv.

Skrevet

he he....skjønte at det skulle stå et tall til foran 1 der.

Skrevet

Frøkna er 5,2 år, 115 cm og veier 19,5 kg.

Skrevet

Jeg må stikke nå.

Takk for at dere delte info med meg :)

Ha en fin dag dere.

Skrevet

da er det helt sikkert bra:) ikke alle kan ligge akkurat på gjennomsnittet.. er like normalt å ligge litt under eller over:) når han følger sin kurve så er det jo bra.

Skrevet

Har ei på straks 4 år, hun veier 12 kg.

9-åringen veier 32 kg.

Skrevet

Guttungen på snart 4 veier ca 17,5...

Skrevet

Guten vår blir 4 år om 4 mnd og var 14,8 i går. Han er ca 100cm høg, ganske gjennomsnittleg så vidt eg kan forstå både høgde ift alder og vekt ift høgde.

Jenta vår er 19 mnd og var for eit par veker sidan 9,6kg og 83 cm. Gjennomsnittleg lang, men temmelig tynn.

Skrevet

Jenta mi er 3,5 år og veier 16 kg. Hun er ca 100 cm høy.

Skrevet

2,5 år: 12,5 kg

5 år: 18 kg

Skrevet

jenta mi på straks 21 mnd veier 9,4 kg!

Skrevet

Jenten min er 22 mnd og veier 9,8 kg. Hun er ca 83 cm lang

Skrevet

Storesøster er 3,5 år og veier 13,8 kg

LIllebror er 5 mnd og veier ca 8 kg

Skrevet

Gutten min er 8 måneder og veier 9,6 kg. 73 cm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...