Gå til innhold

Når legger dere ders 6-7åringer,og når sovner de da? *Frustrert*

Anbefalte innlegg

Skrevet

6 åringen legger seg kl 19.30 i uka,men sovner ikke før 21-21.30. Det er for sent for henne siden hun må opp kl 7 for å rekke skolen. Er jo helt vekk når hun blir vekket på morgenen,og kjempe sliten og grinete når hun kommer hjem fra skolen.

Noen tips til hvordan få snudd dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, vår 6 åring gjorde ikke det, så nå får han være opp til klokken 20 i stede, kanskje litt over. Virker som han sovner lettere nå selv om han bare er oppe en god halvtime + lenger enn for et par uker siden. Virker mer opplagt på dagen også synes jeg.

Skrevet

Min er også glad i å være våken om kvelden, og holder seg gjerne våken så lenge han får lov. Han må være i seng til åtte, men kan trekke det ut. Er ikke helt sikker på hvordan en får snudd det, men vi prøver ikke å fokusere så mye på klokka. Å legge seg har også blitt en del av hans oppgave hjemme, med belønningskjema.

Skrevet

Takk for svar begge to :)

Har prøvd å ha henne litt lengre oppe,og hun sovner til samme tid. Sånn sett er det greit å drøye leggingen litt, så slipper hun å ligge og rope såååå lenge :)

Har hatt belønningsystem for henne ang legging tidliger og det har egentlig fungert greit med tanke på at hun har vært roligere etter hun har lagt seg.

Er jo så frusterende når hun skal rope 30 ganger før hun sovner, og bare erte og tirre når man selv er trøtt og sliten....dårlig kombinasjon:(

Tror jeg skal prøve på belønningsystem en periode igjen.

Skrevet

No har ikkje eg så store ungar, men eldste vår (3 år og 8 mnd) har pleid å legge seg 19.30, men har stått opp igjen for å gå på do, for å drikke, for å gå på do ein gang til osv i det uendelege omtrent, og ikkje sovna før 21-21.30. Det ordna seg veldig greitt ved å forskyve leggetida litt, eg trur rett og slett ikkje han er trøtt nok kl 19.30 og derfor finn på alt mulig ut frå kjedsomhet.

I det siste har han lagt seg kl 20, og sovna rundt 20.30. Dermed har det blitt både mindre frustrasjon og meir søvn, som sjølvsagt er eit supert resultat ;o)

Belønningsskjema sikkert og ein god idé, viss dåke har brukt det med suksess før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...