Lilletrollogmamma Skrevet 2. juni 2009 #1 Skrevet 2. juni 2009 Vi har fått brev fra barnehagen der sønnen vår skal begynne. Det står i brevet at barnet skal ha regndress og lekedress liggende i barnehagen, sammen med ekstra sett klær og bleier. Er det ikke litt mye forlangt at man må kjøpe inn 2 sett med lekedress og regntøy? Jeg syns det blir mye!! Jeg kunne tenkt meg å hatt dette i en sekk som jeg kunne tatt med hjem når det er behov... Noen her som jobber i barnehage som har meninger om dette?
MintCondition Skrevet 2. juni 2009 #2 Skrevet 2. juni 2009 Det er jo bare å ta det med frem og tilbake hver dag om dere ønsker det sikkert, kan ikke se at bhg skulle nekte dere det. Vi har bare ett sett av hver, og tar det med hjem i helgene. Skal vi leke noe ute etter bhg-tid har vi en ekstra regnbukse og en anorakk, som vi bruker i hverdagene om det trengs.
erteposen + 4 Skrevet 2. juni 2009 #3 Skrevet 2. juni 2009 Jeg tror du misforstår. Klart du kan ta dressen med hjem til ettermiddags og helgebruk, så lenge den er på plass i barnehagen til bruk der. Ellers så tror jeg det er ganske vanlig å ha en dress til hjemmebruk av et rimeligere merke slik en slipper å drasse med seg, i alle fall til eldre barn.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 2. juni 2009 #4 Skrevet 2. juni 2009 Kan jo hende de mener at det alltid skal være regnklær og parkdress i barnehagen når ungen er der. De har da vel ikke noe med om du tar det med hjem når barnehagedagen er over, så lenge det er med dagen etterpå
Lilletrollogmamma Skrevet 2. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. juni 2009 Ja, det var jo sånn jeg hadde tenkt det...at jeg tar det med hjem etter behov. Men det står i brevet: Dette skal barnet ha liggende i barnehagen: ekstra sett med klær, bleier, salve, regndress, lekedress, tøfler og støvler. Derfor ble jeg litt usikker...
HTC Skrevet 2. juni 2009 #6 Skrevet 2. juni 2009 "ha liggende i bhg" betyr at de skal ha tilgang til alt dette tøyet, til enhver tid barnet ditt er i bhg. Noen velger å ha alt liggende og har litt rimligere varianter hjemme. Noen velger å ta det med seg frem og tilbake hver dag (kan være slitsomt). Vi har det liggende i bhg stort sett hele tiden. Det er skjeldent vi er ute i vær som krever parkdress/regntøy etter bhg, da barna er ute hele dagen i bhg. Vi henter stortsett 16.30 og barna legger seg kl 19. Er det fint vær er vi ute, men trenger da ikke dette utstyret. Skulle vi absolutt ut, har vi skaffet gjennom finn noen skikkelig stygge utedresser fra tidlig 90 tall, men de duger i krise, disse har vi ikke betalt for, fant de på "gi bort". Vet jeg planen er at vi faktisk skal noe konkret, tar jeg dressen med fra bhg den dagen, og hver fredag blir dress og regntøy med hjem for bruk og vask.
Honningmelon Skrevet 2. juni 2009 #7 Skrevet 2. juni 2009 Du har nok misforstått litt, for selv om de skriver "ha liggende i bhg", så betyr ikke det at du ikke kan ta det med hjem når barnet ikke er i bhg. De har jo ikke brukt for klærne til barnet ditt i bhg når h*n ikke er der. Vi fikk og en slik lapp når eldste begynte, men har kun ett sett med dress, regnklær osv. For har det jo "liggende" i bhg når barna er der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå