Gå til innhold

Hvor mye liv i magen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nå nesten 22 uker på vei å lilleknøtte virker til å plutselig ha fått et enormt aktivitetsnivå.. Har kjent liv i magen dagllig fra første gang i uke 17 men aldri så mye som det har vært den siste uken. Flere som opplever dette?

 

Må bare legge til at det er kjempe koselig men veldig uvant enda =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra i går av har det eksplodert med liv i magen. Kjent daglig liv fra uke 15, er i dag 20 uker... Det sparker som bare det her, en helt herlig følelse!!!

Venter ennå på at pappaen skal få kjenne det sparke, men det kommer vell.. Har morkaka liggende foran babyen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Jeg er også i uke 22 ( 8 okt) Har kjent liv siden uke 15. Men, denne uken er det helt spesielt mye liv nedi der, det er faktisk helt ekstremt. Nesten litt vanskelig å konsentrere seg om andre ting da det er ful jubalong i magen :-)

Super stas. Kan ikke huske at datteren min var fullt så aktiv. Husker hun var aktiv, men dette er nesten ekstremt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjent tydelige spark siden uke 18, og er nå 22+1. Synes det er voldsomt mye liv. Det er jo liv uansett nesten. Hun er mer stille når jeg beveger meg, men stort sett ellers er det alltid liv. Lurer på om hun aldri blir sliten?? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fktisk mange ganger lurt på om den lille tulla i magen er i live.

Er 21 uker på vei, og fikk høre hjertelyd med legen senest i går, så jenta mi er nok av den bedagelige sorten, som ikke sparker før ho må. Misunnelig på dere med barn som har full aktivitet. Er førstegangsmamma, så gleder meg veldig til jeg kjenner litt action. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 20 + 2 og inni magen er det ganske mye liv;) Pappan har kjent sparkene for første gang i dag og vi kan se det "dulte" opp i magen! Gøy:)

 

Skytta75- Plutselig kommer det:) Jeg måtte vente er stund jeg også, morkaken ligger forann! kanskje den gjør det hos deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt siden uke 15 har jeg sett at magen blir litt skjev, eller at hun dulter ut ettersom hun skifter stilling. Men kjente det første sparket i uke 19, og kjenner nå sparking og annen akrobatikk hver dag. Spesiellt når jeg legger meg ned og skal sove. Når jeg er i aktivitet er hun som oftest mer stille. Synes det er kjempegøy! Men av og til kjenner jeg flere "spark" på samme sted kanskje 10 ganger etter hverandre. Er det spark eller hikking? Blir egentlig ikke helt klok på bevegelsene hennes, men er alltid gøy å kjenne at hun er der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten også morkaken foran babyn, i tillegg til at den ligger for langt nede. Så det kan jo gjøre at jeg ikke kjenner like mye som dere andre. Men kjenner en god del likevel, til og med pappan har fått kjenne vesla si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 21+2 og jeg begynte å kjenne spark for en uke siden, men veldig svake bare. Har også morkaken liggende foran så skjønner at det fungerer som en slags polstring. Jeg er i den tidlige fasen der det ikke er noe plagsomt da så jeg skulle ønske at min drev å turnet rundt, men men... det kommer vel. Noen dager kjenner jeg en del mens noen dager( sånn som i dag) har jeg ikke kjent ett spark engang. Føler meg litt tregere enn andre her, men.jaja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjent litt av og på siden jeg var akkurat uke 20, men var usikker på om det var bevegelse eller om jeg bare ville ha alt til å være bevegelse. Men spesielt nå i dag ble jeg sikker. Har bare kjent forsiktige spark eller noe til nå, men i dag våknet jeg jo nesten av det. Lå halvvåken når hun begynt turn-timen sin, tror det er den deiligste måten jeg noensinne har våknet på. ^^

 

Er foresten 21+4 nå. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 21 og kjenner av og til at han sparker litt inni der. Jeg har også morkaka frem mot navlen, så den er som en støtdemper. Regner med lillegutt sparker og spenner i vei slik at han snart har såpass kraft i sparket at jeg kan kjenne ham enda bedre. Har en pappa som smører seg med tålmodighet.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart du sier det, for det samme har skjedd her. Er i uke 21, og de siste dagen har det plutselig blitt utrolig mye mer aktivitet inni der:-) Spesielt om nettene... ikke alltid like koselig på den tida av døgnet. Har også veldig mye kynnere om nettene i dette svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...