Gå til innhold

Tenner... noen som kan svare...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I forrige uke oppdaget jeg at de to fortennene nede lå like under tannkjøttet på jenta vår...

Hun har vært endel sutrete og grinete etter at hun er lagt om kvelden de siste to ukene og også et par netter innimellom må hun ha pupp (uvanlig da hun har sovet rundt siden 4 mnd)-. Hun er forøvrig 6,5 mnd.

Noen som vet hvor lang tid det tar før tennene bryter gjennom tannkjøttet? Hun er ikke rød. Men har fått en forkjølelse uten at jeg vet om det heller har noe med tennene å gjøre...

Erfaringer???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Nettopp slik var/er min lillemor også... Et par kvelder nå så har hun såvidt sovnet før hun plutselig begynner å gråte. Og tann #2 er på vei oppover - hun er 7.5 mnd.

Og for en mnd tid siden hadde hun er kraftig forkjølelse som varte i ca 4 dager, og like etterpå brøt den første tannen ut :)

For henne så var det bare snakk om få dager. Tror det nå sist bare gikk èn dag fra hun var sutrete og utilpass, til jeg oppdaget at tanna var bryti frem.

Så bare følg med, tanna er nok like om hjørnet :):)

Skrevet

prøv med Dentinox å smøre på gommen der tanna kommer, den bedøver litt

blir det for ille, ville jeg gitt paracet slik at snuppa får sove. det er så kjipt å få sovemønsteret snudd oppned hvis det er alternativet. ikke sove på natta og sove masse på dagen etter og lite neste natt osv...

og ellers vil jeg generelt anbefale å gjøre mest mulig slik som du har gjort med tanke på rutiner og slikt. Det er fort gjort å tenke at "det er jo bare tenner og er bare en liten periode" og så plutselig så har det vart en stund og gode rutiner blir "ødelagt".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...