Dr Mcstuffins Skrevet 2. juni 2009 #1 Skrevet 2. juni 2009 I går kveld når jeg gikk å la meg rundt ca kl 23:00 la jeg merke til at det var to små unger som lekte i innkjørselen vår. Tipper de var ca 4 år. Fri barneoppdragelse? Mange ganger når jeg legger lillegutt (ca kl 19:00) stusser jeg over at jeg hører barnelek ute, sykling, roping etc. Har også sett de ute rundt halv ti på kvelden syklende frem og tilbake. Men dette tok kaka for å si det slik....
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 2. juni 2009 #2 Skrevet 2. juni 2009 NEI!!!! Mine ungar er i seng mellom kl 19 og 20 til vanlig. Det skjer at det er seinare men da har me vore på besøk og når me da kjem heim så er det rett i seng!! Er sjeldent heime seinare enn kl 21.........
erteposen + 4 Skrevet 2. juni 2009 #3 Skrevet 2. juni 2009 Da må vi ha vært svært forsinket på vei hjem fra pinseferie og vi voksne holdt på å ta ut av bilen. Det er kjipt nå om sommeren med forskjellige utetider, og vi har mange diskusjoner med gutta våre.
*Rutletutt* Skrevet 2. juni 2009 #4 Skrevet 2. juni 2009 Nei - det kunne det ikke vært - de er aldri ute så sent. Legges mellom 19-20 (komme litt an på) - noen ganger kan det selvsagt bli litt senere på eldstemann på 4,5 år, men ALDRI så sent og ute og leker så sent.
Eddav Skrevet 2. juni 2009 #5 Skrevet 2. juni 2009 Nei, her er leggetiden klokka 19 hellig (poden er 2 1/2 år). Selvsagt skjer det at kvelden strekkes til 19-30-20-00, men aldri til så sent. Synes det er godt for både små og store at det er en rimelig leggetid. Barn trenger søvn og voksne trenger litt egentid.
Dr Mcstuffins Skrevet 2. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 2. juni 2009 Jeg skjønner jo godt at ting ikke alltid går etter planen og at leggetiden blir senere enn vanlig. Men jeg tror ikke jeg hadde hatt ungene løpende ute i nabolaget!
Gjest Skrevet 2. juni 2009 #7 Skrevet 2. juni 2009 Kan det ha vert dine unger? Satt på altanen i går ca 16.30 med kaffen og koste meg. Ser bort på lekeplassen ved siden av og hva skuer mine øyne. To gutter, la oss gjette på 6 år gamle, buksene på kne med - hold dere fast. En god neve med langt gress/strå mellom rompeballene....I mens de sprang (prøvde å springe) opp og ned rutsjebanen. Javel, sier jeg. Hver sin smak.
klovnebukse Skrevet 2. juni 2009 #8 Skrevet 2. juni 2009 Nei, eldste er bare så vidt 3 år, og ser baby ut fremdeles.
Dr Mcstuffins Skrevet 2. juni 2009 Forfatter #9 Skrevet 2. juni 2009 Hihihi....barn er rare asså Selvfølgelig ikke min unger...de kommer alltid til å være veloppdragne, rene og pene.
Trulte76 Skrevet 2. juni 2009 #10 Skrevet 2. juni 2009 Når du hører barnelek ute kl 19, hvor gamle er de ungene da? Må ærlig innrømme mine får være ute til kl 20, men de er 7 og 9 år gamle da. Og deres venner har sånn ca samme tid de også. Mine legger seg kl 21.
Dr Mcstuffins Skrevet 2. juni 2009 Forfatter #11 Skrevet 2. juni 2009 Jo og når sommeren er her så får jo barna være lengere ute men klokka ellve?? Men alle får lov å gjøre som de vil. Men jeg får lov å kommentere når jeg finner dem i min egen hage
Trulte76 Skrevet 2. juni 2009 #12 Skrevet 2. juni 2009 joda var ikke det jeg reagerte på da..bare lurte på de barna du stusset over som var ute kl 19 jeg Hva alder det var snakk om da;) For barn over 5-6 år er ikke uvanlig de er ute før kl halv åtte-åtte. Men de som er mindre er nok i seng sju-halv åtte. Mine heller får ikke lov å være ute 22-23 på kvelden og de er jo skolebarn og ikke fult så små. Og i seng kl 21.
Dr Mcstuffins Skrevet 2. juni 2009 Forfatter #13 Skrevet 2. juni 2009 Det er nok både og når det gjelder alder. Tipper nok at de er fra 3-4 og oppover... Ikkeno galt i det egentlig. Jeg bare stusser over det når jeg sitter i mørket på soverommet og ammer. MEN jeg skal ikke rope så høyt for hvem vet hva tassen her i huset gjør om noen år.... :S
Elletuppa Skrevet 2. juni 2009 #14 Skrevet 2. juni 2009 Nei kan ikke ha vært mine... Selv tenåringene mine på 13 og 15 har noe å gjøre ute på den tiden av døgnet....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå