Dossa :) Skrevet 2. juni 2009 #1 Skrevet 2. juni 2009 Jeg har ei venninne som sier at man kan bli gravid om man tar spermen og dytter det opp sjøl etter å ha kosa seg. HVA stemmer det??? Jeg har da alltid trodd at mannen må sprute inni dama for at ho skal kunne bli gravid.....ikke at dama kan dytte fingra full av sperm opp i musa......og på den måten også bli gravid......høres veldig rart ut.... Hva sier dere jenter?????
camillaj81 Skrevet 2. juni 2009 #2 Skrevet 2. juni 2009 Dette syntes jeg også hørtes veldig rart ut. Jeg trodde ikke sædcellene overlevde på utsiden. Da tror jeg nok det hadde vært flere som ble gravide uten at mannen ville det i f.eks one night stand der det blir brukt kondom. At de inseminerer det etterpå. Så tror nok sannsynligheten for det er minimal.
LilleTrille med en tulle Skrevet 2. juni 2009 #3 Skrevet 2. juni 2009 Det er klart det går ann! Sikkert ikke det letteste prosjektet, men fullt mulig. Sædceller lever ganske lenge. Utenfor lever de hvertfall lenge nok til at man kan ta en god mengde sæd og dytte opp i tutta. Det er ikke sånn at når mannen spruter sæden inn, så er jobben gjort. De skal fremdeles svømme laaaangt, så de må kunne leve en stund. Om man gjør det med fingrene eller en penis spiller ingen trille. Så jo, det går...
snuffe Skrevet 2. juni 2009 #4 Skrevet 2. juni 2009 Det går vel an, men sjansene vil jo være mindre desto kortere opp man får sæden. Ved hjemmeinseminasjon tar man jo gjerne fersk sæd i en sprøyte (uten nål) og skviser den inn - mange som har blitt gravide med den metoden.
camillaj81 Skrevet 2. juni 2009 #5 Skrevet 2. juni 2009 Jeg også vet at de kan leve lenge. Helt opp til 72 timer i noen tillfeller, men trodde ikke det var tilfelle når de ikke "svømte" oppi oss.
Dossa :) Skrevet 2. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 2. juni 2009 Okay.....da må jeg innrømme at jeg idag lærte noe nytt....hihihi..... Venninna mi ble sur fordi jeg ikke trodde på henne....jeg får vel si unnskyld Jeg trodde heller ikke at spermen kunne overleve ute i det "fri" hvis dere skjønner meg
snuffe Skrevet 2. juni 2009 #7 Skrevet 2. juni 2009 Det kan den, men over mye kortere tid enn den kan inni noen. Tror det anbefales maks et par timer om man skal hjemmeinseminere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå