moota m storebror&lillebror Skrevet 2. juni 2009 #1 Skrevet 2. juni 2009 Jeg hadde trodd selve samværsavtalen ble laget på meklingen. Men neida, så den skal jeg skrive nå. Men vi er ca enige da så håper han skriver under når vi ses i helga. Eksen skal ha barna annen hver helg i utgangspunktet. Resten av hverdagene skal de være hos meg. Så får vi dele jul og påske og andre høytider, men han vil jo helst prioritere jobben. Vil f.eks ikke dele påsken. Han vil ikke ha dem de dagene mellom palmehelga og påskedagene. Han vil heller jobbe. Forstår jo at det blir stridt for han som skal sitte med gården og det store lånet, men barna er vel også viktige!?
blond Skrevet 2. juni 2009 #2 Skrevet 2. juni 2009 Er det mulig?? Hva er det han sliter med siden han synes jobben er vikktigere enn samværet med barna? Man kan begynne å lure.. Klem til deg!
metaMORfose Skrevet 2. juni 2009 #3 Skrevet 2. juni 2009 Du er ikke den første som har sagt at ikke mekling var som du trodde. Jeg vet om mange som sitter igjen med den samme opplevelsen og de samme tankene. Sånn jeg ser det så synes jeg det er synd at meklingen blir så kjapt etter bruddet, for da "koker" begge parter, særlig den parten som ble forlatt. Det burde gå minst et par måneder før man skrev en permanent avtale, for da har følelsene roet seg litt. Kan hende far føler seg veldig såret, og så tar han det ut ved å prøve å straffe deg? Umodent, ja, men allikevel er det en reaksjon. Hvis han ønsker å ha barna mer etterhvert så håper jeg du vil gå med på det og ikke holder denne første meklingen mot ham. Nå er det ikke sånn at jeg heier på barnas far, det er bare noen tanker jeg har gjort meg. Jeg har sittet i mange foreldresamtaler der foreldre har vært igjennom det samme som deg. Mange kan ikke engang ha foreldresamtale sammen, men hver for seg. Da kommer det gjerne betroelser. Jeg håper at det ordner seg for dere og at livet snart er i vater for dere alle igjen!
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2009 #4 Skrevet 2. juni 2009 Du skal stå på ditt. Annenhver påska SKAL han prioritere ungene sine! Basta!
moota m storebror&lillebror Skrevet 2. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. juni 2009 Denne samværsavtalen som jeg har skrevet idag varer til 01.06.2010 i utgangspunktet. Så skal vi sette oss ned og se på om ting fungerer eller ikke i praksis. Derfor henger jeg meg ikke opp i påsken nå. Man må gi og ta, og jeg forstår at han skal sitte med et lån på 2 mill alene og må jobbe for å klare seg. Jeg kommer aldri til å nekte barna og se faren sin. Kommer det til en dag de ikke vil får vi ta det opp igjen. Her er det jo ikke far og mamma som står i sentrum, men barna. Og jeg vil samarbeide med eksen for å få det best til. Jeg har ikke tenkt å være den som er vanskelig på det punktet så lenge han ikke lager kvalme. Det har han forresten gjort nå med å stenge meg utav kontoene våre, og jeg som har hovedansvar for barna, har nesten tom tank, ikke kode til det nye bankkorte mitt og ikke mere kontanter. De siste gikk idag på bleier til lillebror. Og jeg sitter igjen med 100 kr.
moota m storebror&lillebror Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 4. juni 2009 Jeg vet ikke helt. Men jeg fikk barnetrygden som hadde kommet inn på den gamle kontoen vår. Så jeg har i alle fall penger til det viktigste.
metaMORfose Skrevet 5. juni 2009 #8 Skrevet 5. juni 2009 Du skal se at alt ordner seg til slutt. Selv om dette har vært en lang prossess for deg, så har det jo alt i alt gått veldig fort når du først begynte å handle! Stå på videre. ))))) Klem fra MMF
moota m storebror&lillebror Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #9 Skrevet 5. juni 2009 Ja jeg kjemper videre =) Takk!! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå