Gå til innhold

bilkjøring og baby.

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor langt kanjeg kjøre og hvor lang bør pausene være.

vi skal på feirie hvor vi må kjøre bil i fire timer for og komme frem. hvor mange og lage pauser bør jeg ta med tanke på baby 2/3 mnd. tenker jo på denne vesle ryggen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjørte (eller satt på) strekningen Berge-Sogn da minste var 2 mnd gammel. Han gjorde noe så uvanlig som å sovne på vei oppover og da bare kjørte vi på helt til vi nådde fergen, mener å huske det var litt over 3 timer i strekk (?). Da våknet han rett før og skrek, men de siste 5 minuttene måtte han bare holde ut. Da fikk han seg en god pause på fergen med mating og bleieskift og så en god halvtime til i bilen før vi var helt framme der vi skulle. Gikk kjempegreit det. Hjem i gjen sov han ikke like godt, så da hadde vi 2 stopp på en 5-10 minutter hver.

Gikk til både kiropraktpr og manuellterapaut med ham pga kolikkaktige symptomer, og begge sa at han kunne sitte i bilstol så lenge vi trengte det så legne vi bare stoppet når han viste tegn til ubehag og tok pause da. Hadde han det fint var det bare å kjøre :-)

Skrevet

ok tusen takk skal på fire lengre bilturer nå i sommer. og føler det blir littdumt å stoppe om ungen sover. men da kan jeg igrunnen kjøre så lenge han sover hvertfall da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...