Anonym bruker Skrevet 2. juni 2009 #1 Skrevet 2. juni 2009 jeg får ca 4175kr hver 2 uke. altså 8350kr jeg har ikke fått barnetillegg så det får jeg nok etterbetalt. MEN så tenkte jeg på at husleia vår er på 8500kr. strømmen på ca litt over tusen kr per mnd.. det blir jo langt over det jeg får utbetalt visst en tenker på mat og div en trenger.. kan jeg da levere leieavtale og faste utgifter for å få mer? får jeg da også dette etterbetalt. jeg har samboer, men han er jo ikke pliktig til å forsørge meg så lenge vi ikke er gift.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2009 #2 Skrevet 2. juni 2009 Nei, det er ingen sosialstønad du får. De pengene du får er til livets opphold, om din samboer ikke kan bidra, må dere flytte til noe rimeligere. Du har krav på "til livets opphold" altså de 8350,- som du får, i tilllegg får du 27,- pr. barn, pr. dag. Har du barn i bhg. eller hos andre som passer mens du går på kurs/skole så får du barnepasstilskudd. Det var hos meg på 2700,- da jeg hadde 2 i bhg, I tillegg får du jo skole/kurs, reise til skole/kurs, skolebøker ol. Kan man kreve så mye mer da?
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2009 #3 Skrevet 2. juni 2009 Du sier at samboeren din ikke er pliktig til å forsørge deg, men gjør han ikke det da? Eller er det sånn at når du er blakk så spiser han biff mens du ser på? Neppe. Så da er i tilfelle dette ikke et reelt behov for livsopphold for deg, men et ønske om mer penger til julepynt og softis. Og så lenge dere er to, så er vel strengt tatt din del av husleia 4250,-, strømmen 500,- osv, og da sitter du jo igjen med 3600,- i mnd til mat, klær osv... Når det er sagt, så er attføringsutbetalingene basert på tidligere inntekt, og den tar ikke hensyn til utgifter du måtte ha. Da må du evt søke om sosialstønad, men det vet jeg ikke om du kvalifiserer til i og med at du har samboer, og da tror jeg at de ser på familiens samlede inntekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå