Gå til innhold

Noen her som har opplevd exu (gravid utenfor livmor)???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her sitter jeg og bare venter på at jeg skal til legen i dag...tatt to hcg-prøver og begge var på 31...altså ingen stigning..Hadde mensliknende blødning rundt ikm, og har smerter nederst i magen og ømme bryst..

Legen min skulle rekvirere ul, da det kan være snakk om exu..huff, jeg er så redd for dette, hadde en sa i februar og nå kanskje en exu:(

Litt syteinnlegg kanskje, men føler meg så motløs akkurat nå og vet jo at det ikke er noe normal graviditet på gang siden hcg ikke stiger..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

jeg har det. Hadde exu 21. april og var da 6 uker på vei. Hcg var da på 1931 hvilket var innenfor normalen.

Hos meg ble det oppdaget med at jeg fikk enorme krampelignende smerter i eggstokken og når jeg kom på sykehuset var egglederen sprukket. Ble operert med en gang og fjernet eggleder og eggstokk dessverre. Exu trenger for øvrig ikke å ende så dramatisk som det gjode hos meg altså.

Hvor langt på vei er du nå da?

Håper for din det at kroppen ordner opp selv i dette eller at dette faktisk går bra likevel. Tenker masse på deg!

Mange trøsteklemmer

Skrevet

Takker masse for trøsteklemmene Maddemor:o)

Er vel egentlig 5+6 i dag..har hatt ømhet/smerter ganske konstant i det siste, og det er smertefullt hvis jeg prøver å ha samleie. Så noe er galt i alle fall, men forhåpentligvis ordner kroppen opp dette selv siden hcg er så lav...

Skal til legen 1445 og gruer meg voldsomt..har kveldsvakt i morgen og torsdag, men lurer på om jeg skal ordne meg sykemelding..er så lei meg og vet ikke om jeg klarer å fungere på jobb akkurat nå

Skrevet

Hei!

Hvordan gikk legebesøket i går? Har du fått noen svar eller har noe endret seg?

Tenker på deg!

Skrevet

Hei igjen! Så koselig at du tenker på meg da:o)

Jeg var mest til legen for en samtale, og ble informert om at dette mest sannsynlig dreide seg om exu eller bo..hun henviste meg til ul, som skal skje innen 1 uke for å avklare hva det er som skjer..

Går veldig å kjenner på smerter i magen, men det er ikke så kjempevondt - ca like vondt som menssmerter kan en si. Men det er såpass at jeg ikke kan ha samleie som sagt.

Lå våken ganske lenge i natt og grublet, er så redd for at eggleder evt sprekker..Hvorfor blir man ikke sendt direkte til ul egentlig???? Sykt at man skal gå å være redd for hva som skal skje!!! Ringte jobb i går å sa at jeg ikke kom i dag eller i morgen..

Stor klem

Skrevet

hmmm underlig at du ikke får UL i dag. SKal være mulig å se om det er noe i livmoren nå i alle fall. Hadde jeg vært deg hadde jeg forlangt å få UL denne uken i alle fall. Du må da kunne slippe å gå så lenge som en uke med smerter og frykt mener jeg.

Uff, det var jo ikke meningen å skremme deg med min historie om sprukken eggleder..... Det skjer vanligvis ikke så tidlig som hos meg (6+1) men hos meg var egglederen tynn og puslete og det var eggstokken også, så derfor sprakk den så tidlig. Men får du sterkere smerter synes jeg du skal ringe lege igjen og forlange UL på flekken pga mistankene om exu.

Synes det er fornuftig av deg å holde deg hjemme for det er ikke lett å late som ingenting på jobb heller....

tenker masse på deg og håper at dette er noe kroppen din vil rydde opp i selv. du bhar ikke målt hcg på nytt igjen da?

Stor klem

Skrevet

Trodde også jeg skulle få ul ganske umiddelbart, men men..kan ikke si at smertene har økt på noe enda, så må vel bare se det litt an..Blir å ringe lege/legevakt tvert hvis noe forandrer seg ja!

Har ikke målt hcg igjen nei, tror ikke legen mente det var nødvendig iom at jeg skal til ul...siden hcg er så lav har jeg et håp om at kroppen ordner opp selv, men kroppen er rar og man vet aldri. Håper virkelig jeg får ul før helgen, stedatteren min kommer i helgen og vil jo at hun skal ha en fin helg sammen med oss:o)

Klem

Skrevet

Hei, Jeg har også hatt exu i 2005. Fikk brått kjempesmerter i magen så jeg ringte til gyn.avd. på sykehuset. Da ble jeg sendt rett dit ikke via legevakten. Ble operert 2 timer etterpå. Sier ikke det for å skremme deg, men jeg ville krevd å få ul med en gang ettersom at det kan være ganske å farlig. Jeg var ca 6 uker på vei den gangen og måtte også fjerne egglederen.

Tror jeg heller ville ringt til sykehuset å hørt det før jeg hadde ringt til legevakten hvis det blir veldig vondt.

Skrevet

Vet ærlig talt ikke hvor mye man kan "kreve" selv..iom at jeg er henvist fra lege, kommer jeg vel ikke inn noe tidligere med mindre jeg får økte smerter?? Men det er for jævlig at man skal vente når det er en viss risiko for exu med alt det kan innebære!!! Det norske helsevesen forundrer meg mer og mer...

Merket dere ikke noe i forkant av exuèn da? Som smerter e.l? Høres ganske dramatisk ut å få sterke akutte smerter og rett på sykehus...

Skrevet

hmm,det er jo rart at de ikke måler hcg for å se om det er økning eller nedgang syns jeg da. Men ja; ring direkte på sykehuset hvis du får mer vondt og ikke nøl som mammamia sier, for det kan være farlig dersom egglederen sprekker..... Jeg ringte til gynpol der jeg gikk til oppfølging da jeg fikk kramper i magen og krampene hadde da vært der i halvannen time da jeg kom til sykehuset. Ble operert 1.5 time etterpå... Ingen vits i å gå gjennom fastlegen i alle fall hvis smertene tar seg opp. Men hvis smertene tar seg opp, må du ikke gå å kjenne om de blir værre eller bedre (det gjorde jeg og derfor var det gått veldig galt da jeg endelig kom meg på operasjonsstua)

Unner deg ikke de du går gjennom nå, for det er tøft....

Hold oss oppdaterte da.

Stor klem

Skrevet

Da ringer jeg gyn. hvis det blir forverring..Skulle ønske at jeg slapp dette ja...nå har det gått galt to ganger på 4mnd, og det kjennes psykisk..Har brukt et par år på å vente på at sambo skulle bli klar, og det var ikke sånn her jeg hadde sett for meg at det skulle bli nei:( Har så fryktelig lyst på en liten en..

Skal holde dere oppdatert ja, får satse på at det går greit..Takk for at dere gir meg svar og gode råd, føler meg ganske alene med tankene og redslene mine:/ Sambo støtter meg, men han synes det er vanskelig han også..

Stor klem

Skrevet

hei.

Jeg har akkurat opplevd ex.u jeg goså... i førsten av april...

jeg ville virkelig mast om å få ultralyd, fordi de kan behandle det med medisiner hvis du ikke har super vondt.... det er jo et mye bedre alternativ enn å bli operert, og skåret i!!!

Ønsker deg masse lykke til, og krysser fingrene for at spira sitter på riktig sted. Og at smertene du har kun er midlertidig!!!

hold oss opdatert da!!

p.s hvis det har gått galt en gang før, burde du jo ha fått tidlig ul....

Skrevet

Hadde jeg vært deg så hadde jeg ringt en privat gyn og fått time der, da hadde de sikkert ordnet en time til deg i morgen. Hvis det er exu, må det jo være mye bedre å få det bekreftet før evt. eggstokken sprekker! Synes det er helt utrolig at de ikke tar sånn mer seriøst. Klag litt ekstra, og si at du har litt mer vondt enn du har, hvis det er det som må til for at du skal få time. Synd du må gå og bekymre deg sånn!

Føler med deg, og håper alt går bra:D Masse lykke til!

Skrevet

Hmmmm..men hvor skal man evt ringe for å mase da??? Gyn? Jeg har ingen mulighet til privat gyn, nærmeste er vel i trondheim og det er nesten 3 timer dit...

adine: hadde du mye smerter i forkant? eller kjente du ingenting før det var akutt?

Takk for omtenksomheten jenter!

Stor klem

Skrevet

Da så, da kan det jo bli litt vanskelig.. Du kan jo prøve å ringe sykehuset, og høre hva dem sier der? Håper det ordner seg ihvertfall=)

Skrevet

vet du hva? Jeg synes du skal ringe legen din i morgen og si at du er helt ødelagt og ikke klarer å bære på redselen her og at du MÅ få komme på UL enten i morgen eller fredag. Som de sier over her; blir det oppdaget i tide kan det fikses med medisiner fremfor operasjon.

Jeg hadde ingen smerter i grunn, men kvelden før exu skjedde så hadde jeg veldig oppblåst følelse i magen og slet litt med det på kvelden og natta. Følte meg helt fin om morgenen og når jeg skulle gå i dusjen fikk jeg noen skikkelige kramper på den siden fosteret lå. Det gikk rimelig fort over og jeg slo meg til ro med at det sikkert var noe luft som hadde kilt seg fast. dro på jobb og da jeg skulle parkere og gå ut av bilen hugg det til med fulll kraft og jeg klarte ikke å bevege meg ut av bilen. Gikk over etter 5 min og jeg kom meg på kontoret, om enn litt krokbøyd. Krampene kom igjen etter 5 min og ble gradvis værre og værre og tårene sprutet. Da hadde den sprukket....

Vær så snill å ring legen din i morgen og si atr du MÅ ha UL for du KAN ikke gå og være redd på denne måten som jeg skjønner at du er nå. Stoooor klem

Skrevet

Da har jeg snakket med legen min...siden jeg ikke har så fryktelig sterke smerter ønsker hun å avvente til i morgen...hun mente at det var ikke så vanlig med ruptur av eggleder, og at vi derfor skulle vente. Hun sendte rekvisisjon på ul på tirsdag, og mente sykehuset fikk den i dag. Sender de slike ting per post???!!!! Herregud for et system..

Er jo ikke sikkert det er exu men det er jo en del som tyder på det...uendret og lav hcg, magesmerter og smerter i underlivet..Har ikke så uttalte graviditetssymptomer heller, kun ømme brystvorter og noe småkvalm..

Vel,vel..får vel bare vente å se om smertene øker på utover dagen..MØKKAKROPP!!!

Skrevet

Neida ingenting er sikkert, men at du skal gå slik og være redd synes jeg er heeeeelt unødvendig når det faktisk er ting som tyder på at det kan være exu. Uff, det er ikke lett for deg det her Anniken, og jeg hååååper jo virkelig at dette ordner seg for deg, uten store smerter og alt det der.

Pr post ja; høh, har de ikke e-post eller? Herreli så treigt......

Hold oss oppdatert da:)

Klem

Skrevet

Ja vi får håpe det går bra..for alt jeg vet kan det jo hende at kroppen ordner opp selv, men jeg liker ikke å gå med smerter å ikke vite hva det kommer av!

Får satse på det beste, og håpe at jeg snart kan hive meg i prøvingen igjen:o)

Stoor klem tilbake til deg Maddemor:D

Skrevet

Ja da har jeg begynt å blø....:( Har snakket med gyn, og skal ta kontakt hvis smertene blir sterkere eller hvis jeg blør mye,,

Huff, håper det er over snart så vi kan prøve igjen

Skrevet

uff, så kjedelig anniken:( føler virkelig med deg nå!!!!

Vet at dette er en fryktelig maaager trøst, men nå ser det i alle fall ut til at kroppen din ordner opp i dette selv og at du slipper operasjon og sånn..... Men vær så snill å pass godt på deg selv nå og kontakte sykehuset hvis du er i den minste tvil.

Uff, tenker mye på deg nå og sender varme tanker og gode klemmer til deg.

ps; vi er flere jenter inne på forum for ufrivillig abort hvis du har lyst å dele tanker og få trøst:)

Stooor klem

Skrevet

Ja det kan virke som kroppen ordner opp dette selv..og jeg kommer til å ta kontakt med gyn med en gang hvis jeg lurer på noe. Hun jeg snakket med der virket kjempegrei, heldigvis:) Og jeg skal jo på den ul som jeg er henvist til uansett, det er greit å se at det ikke er noe rester eller noe igjen...

Men en ting jeg lurer på...regnes dette som en mens??? Jeg tenker ifht syklus og når jeg kan vente el og ikm???

Takk for gode ord og klemmer:o) Godt å ha noen å dele tankene med..

Stoor klem

Skrevet

Så bra at du fr god oppfølging! Hvordan går det med deg nå?

tror nok ikke du skal regne dette som vanlig mens altså. Kan godt være du er heldig og få EL om 14 dager, men du skal ikke bli veldig overrasket om dette blir en litt tullete syklus.... du har hormoner i kroppen nå som ellers ikke er der og det kan gjøre at ting forskyver seg litt.... neste blødning er nok en mens og fra da av kan du regne med at ting er mer stabilt håper jeg.

Stoor klem

Skrevet

Ringte gyn i dag for å purre ang ul..Jeg skal få komme på gyn pol i morgen kl 10. Måtte påberegne noe venting, men skal bli greit å forsikre seg om at det ikke er noe rester eller noe igjen....

Har blødd siden fredag ettermiddag, men har kommet svært lite i dag så det ser ut til at blødningen kanskje er over..Ønsker å bli gravid igjen og holder nå på med hypnose for å slutte å røyke:) Tror røyken har en god del å gjøre med mine tidlige aborter, så skal bli godt å bli kvitt den for godt!!!!! Røykesluttdagen er neste mandag og jeg gleder meg:D Forhåpentligvis sitter jeg med en positiv test i hånden igjen snart og at det går bra denne gangen...Har vært noen tøffe tak, og håper jeg slipper å oppleve flere aborter nå..Kjenner heldigvis at håpet og optimismen begynner å komme tilbake:)

Stooor klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...