Gå til innhold

Skuffet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har familie nordpå og i sommer skulle vi endelig reise og besøke dem igjen, 3 år siden sist.

Pga mange kompliserte historier, så er det da mormor jeg og familien min alltid bor hos. De andre er grei nok å treffe til kaffe, men det stopper der.

Nå i sted ringte mormor. Hennes mann har en sønn, en udugelig noksagt, som nå i morgest ringte for å si at han og datteren kommer opp i uke 29-30.

Mannen synes det er så viktig, for han har ikke sett dem på lenge, og siden det er bare 3 år siden vi var der, så fikk mormor i beskjed å snakke med meg.

Mannen min har allerede snakket med sjefen sin og får ikke flyttet ferien.

Så nå vil mine barn bli dypr skuffet, for vi kan ikke dra dit nå pga sengeplassen.

Hvis vi hadde hatt en campingvogn, så kunne vi sovet i den, men hvor får man tak i det på så kort varsel og hva i all verden vil det koste? Feriebudsjettet er ganske stramt.

Jeg kjenner nå at jeg er barnslig skuffet og lei meg. Både jeg, mannen og barna har gledet oss mye til å reise dit.

I stedet får vi en hjemmeferie i år.

Og ja, jeg er irritert på sønnen! Når han endelig klarer å få hodet ut av ræva si (lang historie, men narkoman-kriminell-arbeidsledig-trygd skulle vel si det meste) og ringer på så kort varsel! Så ødelegger han ferien for en hel familie. En familie som har gledet seg i ett helt år for å reise dit!!!!!!!!!!!! ETT ÅR! Kastet bort på en telefon i dag.

Skuffet og sint!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje mormor lar dere få lov til å telte i hagen?

Skrevet

Mormor har ikke hage, bare brostein...:o

Skrevet

Noen andre i familien eller kjente med hage dere kan få telte hos?

Skrevet

Eller noen som har campingvogn dere kan få låne/leie billig mens dere er der?

Skrevet

Sett annonse i lokalavisen, og spør om noen kan låne vekk/ leie vekk campingvogn for den aktuelle perioden. Du kan også ta kontakt med campingplassen og høre hva de har av hytter.

Men rart av mormor også å bryte en avtale som har vært gjort for så lenge siden når han plutselig ringer...

Skrevet

ærlig talt. Synes det blir feil av din mormors mann å be henne si til dere at sønnen kommer istedet og dere har ikke sengeplass der.

Synes siden dere har avtalt dette i lang tid, så er det ønnen hans som skal vike. Ikke dere. Da burde han kommet senere da.

Synes det er rart mormor di finner seg i dette.

Skrevet

Ja, det synes jeg også... jeg bodde hos mormor under oppveksten min, så vi har et godt og nært forhold (selv om man kan begynne å lure...). Men tror hun gjør det for husfredens skyld. Hun var veldig fortvilet pga situasjonen som oppsto og tilbydde seg å betale for hytte til oss på den nærmeste campingplassen. Men jeg takket nei, for jeg vil ikke at hun skal ha utgifter fordi at vi har dårlig råd (hun har ikke noe særlig bedre selv).

Mannen hennes er en vanskelig fyr, både på den ene og andre måten. Resten av familien håper på skillsmisse. Regner med at han lagde et så stort oppstyr da han ringte og diskusjonen ble såpass opphetet at hun derfor ringte meg.

Sønnen har ikke giddet å besøke sin far på 7 år, han tar så godt som aldri kontakt, men nå, akkurat nå, i vår planlagte ferie, så bestemmer han seg for å komme... argh!

Oktaviastar; jeg skal høre rundt med familie og kjente om det er noen som kan hjelpe oss med soveplass/campingvogn/hage.

Hvis ikke så får vi ta ferien med svigers... igjen... synes det er nok med at vi alltid tilbringer helger og ferier med dem i sommerhalvåret. Nå var det liksom "min" tur!

*sukk*

HI

Skrevet

Si jatakk til mormor om at hun betaler campinghytte, men bare halve prisen. Da er det ikke sikkert det blir så veldig dyrt, når det deles?

Skrevet

Jeg kan snakke med henne om det hvis alle andre planer slår feil. Jeg er mest redd for at surpompen hun er gift med skaper et helvete for henne hvis hun betaler.

Også kan man jo håpe at sønnen ombestemmer seg... det er ikke første gangen, i så fall!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...