Gå til innhold

Plutselig ømt arr etter keisersnitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det litt mer enn 4 mnd siden keisersnittet. Alt har vært helt ok de siste to månedene, har bare hatt en del nedsatt følsomhet.

Nå de siste dagene har jeg helt plutselig blitt så øm rundt og på arret. Merkelig følelse. Er det flere som har hatt det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt keisersnitt to ganger. Første ganger syns jeg at såret var ømt i ca et halvt år etterpå.

Andre gangen gikk smertene over veldig raskt, og jeg var øm kun noen uker, muligens en måned etterpå. men nå 1/2 år etter, kjenner jeg av og til at det er ømt, klør og nesten litt vondt. Men ikke noe synlige forandringer. Så jeg har ikke tenkt på veldig mye over det annet enn at det kanskje er noe der som gror enda.

Skrevet

Så rart at du skrev dette, for jeg har også kjent at det har vært litt ømt i det siste. Er 6 mnd siden jeg fødte. Er utrolig merkelig. Jeg tror nok det er ganske normalt å være litt øm, men om det fortsetter skal jeg høre med legen min.

Skrevet

Jeg pratet med legen min om dette, da jeg var der etter 4 mnd ca (av andre årsaker), da hadde jeg begynt å kjenne litt stikking/ømhet i arret etter at det hadde vært bra lenge.

Jeg fikk beskjed om at dette kom til å gå litt opp og ned, men at jeg kunne komme til å kjenne stikking og ømhet i arret resten av livet. Såklart, det skal ikke være vondt resten av livet, men at man kunne kjenne noe der iblant.

Skrevet

Ja, sånn er det her også og her er det 5,5 mnd siden, men jeg har et annet arr også og det er 3 år siden og det samme er der.... så arr er litt lunefulle.

Hadde det ikke vært helt likt hadde jeg skjekket det opp. Bedre med en sjekk for mye enn en for lite :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...