Gå til innhold

Dere som er gravide og ikke har tenkt å amme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjorde dere dette på sykehuset? Trappet dere ned melkeproduksjonen selv eller fikk dere en hormonpille som stoppet melkeproduksjonen? Jeg skal ikke amme men lurer litt på hvordan det er vanlig å gå fram

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, legger du ikke barnet til i hele tatt, så blir det jo heller ikke store produksjonen å snakke om.

Du trenger ikke svare, men hvorfor vil du ikke amme? Jeg tenker bare utfra meg; jeg har prøvd begge deler, og ammingen var desidert det enkleste i det lange løp. Ikke at dette skal ha noe å si for andres valg, men jeg forstår bare ikke de som gidder flaskestyret om det kan unngås;)

Skrevet

Det stemmer vel ikke helt det. Prolaktin og oksytocin settes igang idet morkaken og fosteret forlater kroppen. Det er ammingen som opprettholder produksjonen, men det vil fortsatt komme melk selv om man ikke legger barnet til brystet.

Skrevet

Jada, men det blir jo ingen storproduksjon om det ikke blir stimulert med amming:)

Det går nok an å snakke med lege på forhånd, og be om å få tabletter som helt stopper produksjonen:)

Skrevet

hvorfor ikke amme?

Skrevet

Jeg har tenkt å be om hormonpille. For å være sikker på å få den kommer jeg til å spørre om den på forhånd.

Skrevet

Takk for svar. Sist måtte jeg pumpe meg i ca 10 dager og kaste melken, det var litt trist. Håper jeg kan få en pille jeg og. Har du snakket med jordmor eller lege om det?

Skrevet

Er ikke gravid enda, men vet at jeg ikke skal amme. Vet faktisk ikke hvem jeg må snakke med om dette, jordmor har jo ingenting med barsel på sykehuset å gjøre, så det er vel barsel/selve sykehuset jeg må kontakte i så fall.

Skrevet

bare ring sykehuset og be om en samtale- slik at de skriver det i papirene dine. så får du en pille og slipper spreng. opplevde ikke missnøye( skulle bare mangle, mitt valg å ikke amme-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...