Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hva dere tror? Jeg tok ein urin test på ruge dag 16 (på kvelden) Den var negativ. Er nå på rugedag 19 og fortsatt ingen mens. Skal ta blodprøve på fredag. Tidligre har mensen bestandig kommet på mensdagen som skulle ha vært onsdag i forrig uke. Noen som har opplevd det samme og fortsatt vært gravid? Eller er det bare jeg som drømmer for hardt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rugedag 16 burde prøven vise riktig svar, men det sies jo det beste er med morgenurin. Det er ikke uvanlig at medisinene forsinker mensen. Ett av forsøkene mine var mensen 11 dager forsinket - og ja, da gikk jeg også å lurte på om testene var feil osv, den har ellers kommet når den skulle. Antagelig er du nok ikke gravid desverre, men ta en ny test for å være sikker du.

Skrevet

Men hvorfor skal du ta blodprøva så seint??? Det vanlige er vel å ta den rugedag 12-14? Da hadde du jo hatt svaret for lengst...

Skrevet

Det vet jeg ikke, har bestandig fått blodprøve dato ca 3uker etter innsetting. Er i Tromsø.. Mellom 3 - 4 uker har det vært til hcg test.

Skrevet

Så rart at de venter så lenge! Det skal jo ikke være nødvendig. Det vises jo fort på blodprøva i forhold til tissetestene. Det varierer jo også litt hvor følsomme disse tissetestene er, clearblue digital skal vel vise sikkert resultat første dag etter uteblitt mens f.eks. Jeg ønsker deg lykke til neste gang hvis det ikke gikk nå. Jeg skal selv ta blodprøve mandag. Mitt 6 innsett på søsken. Det er på dag 11 innberegnet innsettingsdag, altså rugedag 10! Jeg tilhører Riksen. Du kan jo også dra til fastlegen din og be om blodprøve hvis du lurer.

Skrevet

På Ullevål fikk jeg beskjed om å ta test etter 2 uker, men måtte ta en ny test etter enda en uke...

Skrevet

Ja det hender og at man må ta ny blodprøve. Det er hvis det er hcg stigning men svakere enn normalt. Det KAN være stigningen hos deg er så svak at testen ikke har fanget det opp.

Skrevet

Dette er min 9 innsetting, så jeg håper vel litt for mye... Men det jeg reagerer litt på er at på alle 9 forsøk har mensen kommet med en gang. Kan self bare være at med virker godt denne gang. Og det er vel mest sannsynlig det. Tenker at det blir privat neste, kanskje CFC?

Skrevet

Og lykke til på mandag, krysser fingrer og tær for deg..

Skrevet

Takk takk...Det har vært sånn hos meg også... alltid mensen på tida, bortsett fra den ene gangen på mitt 7 innsett var det vel... Og det etter frys i naturlig, kun tatt crinone. I tillegg hadde jeg en svak positiv test rugedag 10, men neste dag var den helt hvit. Det var en svak hcg stigning på blodprøva men så lite at det ikke var graviditet. Min egen teori er at egget nesten har festa seg, så kroppen har trodd en liten periode den var gravid. Hadde også veldig grav. symptomer. Kan hende det samme har skjedd deg. Jeg ble i alle fall helt tussete av å ikke få mens når jeg fikk beskjed om at jeg ikke var gravid! Det var en stor pakjenning rett og slett så jeg var faktisk letta da mensen kom.

Skrevet

Ja det hadde vært mye bedre om mensen bare kom. Tenkte faktisk noe i den banen at kanskje egget først festa seg så kanskje det begynte å dele seg feil iåme at mannen har svært dårlig sæd kvalitet har jeg lest at det kan skje. Tok nå test i mårrest da og som forventa var også den negativ. Tror neste steg blir donorsæd.. En lege i Tromsø mente at vi hadde bedre sjangse å lykkes med det. Etter 9 forsøk tror jeg heretter at vi går etter best mulig sjangse. Kjenner jeg er ganske sliten. Håper kjempe at det lykkes fro deg. Kan jeg spørre hva som er grunnen til at du er i behandling?

Skrevet

Hei Regine detta var trist men jo ikke akkurat uventa. Jo da, er mannen som er "problemet" også her. Ikke dårlige sædceller men få, derfor ICSI. Har jo lykkes en gang på dette før (3 forsøket), men mista også 2 ganger. Jeg hadde mitt 9 innsett totalt nå. Jeg skjønner veldig godt du er sliten og lei nå. 9 innsett uten baby ut av det. Det er mye. Hva sier mannen til donorsæd da? Det er jo noe en må tenke nøye igjennom og være sikre på før en bestemmer seg for det. Jeg vet personlig at jeg hadde hatt problemer med det, men vi er også veldig åpne for adopsjon og går vel for det hvis vi ikke lykkes i det offentlige med søsken. Hadde mitt siste uttak nå, men har 6 egg på frys. Jeg har bare fått veldig nok av IVF og orker ikke utsette kroppen mer for det. Ønsker dere lykke til med valget videre, og ja nå er det vel på tide å enten gi seg med IVF eller å optimalisere sjansene med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...