Gå til innhold

Is, saft, kake - sukker og søtt til baby...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, nå er jeg litt oppgitt.

Vi bor langt unna begge par med besteforeldre, men vi skal være sammen med de i sommer... Hver gang jeg prater med de, og allerede i julen når hun var 3 uker gammel, pratet de om all is, godteri og kake hun skulle få i sommer... Hun kan da vel få smake på bløtkaka?, i dåpen sin...

Mamma mente det ikke var rart at hun ikke ville ha vann, men litt saft kan hun da få. Du gir henne da sviskesaft (mot magen ja.... det er jo noe annet enn husholdningssaft liksom)... Og jeg har skjønt at de synes jeg er rar og prippen når jeg sier at det skal hun ikke ha.

Og nei, hun skal IKKE ha is og kaker og goderi. I ferien er hun 7 mnd, og trenger da virkelig ikke det!!

Det er ikke jeg som er sær? Og kom med gode argumenter, for de hører ikke på meg...

Hadde håpet på litt barnevakt i sommer, men ser ut til at jeg må henge over og vokte på henne så hun ikke blir foret opp på søtt istedenfor...

Nå skal det legges til at i min barndom var det ikke snakk om is og godteri i store mengder, så dette må være et besteforeldresyndrom...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare å fortsette å si nei. nei og atter nei :) Svigermor vet godt at lille pjokken ikke skal ha noe søtt, men spør hver gang vi er der om han ikke kan få smake litt på desserten eller kakene. Får bare fortsette å si nei, og stole på at hun ikke gir han det når jeg ikke er der.. Lite annet man kan gjøre. Det skal vel ikke trenges noen andre argumenter enn at du sier at hun ikke skal ha :) ditt barn, du bestemmer og det må dem bare respektere.

Skrevet

Hehe, kjenner igjen det der, det er nok et typisk besteforeldre/ oldeforeldre-syndrom ja! I helgen hadde vi navnefest-selskap for lille flis (7,5 mnd), og da var det mas om at hun MÅTTE jo få smake på den gooode karamell-puddingen vi hadde til dessert, staaakar jente liksom. Ikke snakk om tenker jeg da, men formulerer det nogle mer høflig, at de små ikke har behov for sånne søte saker, i tillegg til at de som kjent ikke skal få egg, nøtter eller melk før nærmere 1 års-alder pga allergi. Og da stilner det som regel, fordi de har jo ikke videre lyst til å trigge allergi hos jenta vår heller;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...