Anonym bruker Skrevet 2. juni 2009 #1 Skrevet 2. juni 2009 vet at man ikke skal male med oljemaling inne når man er gravid.. men jeg har noen lister som skulle ha vært malt. kan jeg gjøre det hvis jeg lufter godt? er jo ikke store vegger jeg skal male,bare listene på rommet.. noen som vet om det er helt uaktuelt for meg å male?? takker for svar..
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2009 #2 Skrevet 2. juni 2009 Nå vet jeg ikke hvor mye som skal til, men vi kjøpte inn en type maling som er fin til lister og karmer som jeg kunne bruke. Den hette blankett tror jeg, og er helt ufarlig
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2009 #3 Skrevet 2. juni 2009 Ingen oljemaling er helt ufarlig. GOD lufting ("gjennomtrekk") og et passende åndedrettsvern/åndedrettsmaske (kjøpes på enhver brukbar verktøyforretning for 30-40 kr, du trenger "hobbyutgaven") samt hansker og passende påkledning under arbeidet (ingen bar hud du kan søle maling på!) burde gjøre risikoen helt akseptabel for en - to timers malingsarbeid. Du lever jo et liv som ikke er kjemisk fritt for forurensing ellers også.... Men kan du på noen fornuftig måte ta av listene og male dem ute, gjør du selvsagt det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå