Anonym bruker Skrevet 2. juni 2009 #1 Skrevet 2. juni 2009 Jeg og sambo hadde sex for et par uker siden like etter/rett før jeg var ferdig med mens. Vi brukte ikke beskyttelse da pga sjansen for graviditet er liten. Ellers bruker vi kondom. Det brukte vi i helga men det skjedde et uhell med den så jeg fikk deler av han inne i meg.. Uansett. Jeg tenkte jeg skulle bruke kriseprevensjon i dag da men så er jeg litt redd pga sjansen for å være gravid da. (Selv selv om sjansen for å bli gravid for 14 dager siden er pitte liten er den er jo der.) Ønsker ikke å skade et ev, foster med å ta pille nå.. Så spørsmålet er: Kan det bli skadet på noe vis? Det er jo mye hormoner i en slik pille.. Vi ønsker for tiden ikke flere barn enda men tar jo imot hvis det kommer.. Noen som kan svare?
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2009 #2 Skrevet 2. juni 2009 legen sa til meg at jeg ikke ville skade et eventuelt embryo om jeg tok angrepille og var gravid fra før.. jeg var i akkurat samme situasjon som deg, bare kondome sprakk begge gangene.. første gang 2 dager etter mens og da tok jeg ikke angrepilla da vi var på hytta, 2 uker senere sprakk kondomet igjen og da tok jeg angrepille 16 timer etter.. ble ikke gravid...
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2009 #3 Skrevet 2. juni 2009 Jeg er akkurat i den situasjonen nå. Jeg tror jeg ble gravid etter å ha tatt angrepillen, men legen tror det er liten sjangs for det. Han mener jeg må ha blitt d før jeg tok den. Skal på ultralyd på torsdag pga blødninger og kjenner jeg er litt engstelig om det har skjedd noe pga pillen. Men de sier jo at det ikke skal være skadelig for embryoet.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2009 #4 Skrevet 2. juni 2009 Jeg har ei 7 år gammel jente som ble unnfanget noen dager før jeg tok angrepillen.. Legene sa til emg den gangen at OM angrepillen skulle ha noen effekt- ville det være å støte ut fosteret. Om embryoet fortsatt var der etter man tok pillen, så skulle det ikke være noen fare for at barnet skulle ta noen skade avd et. Men jeg merker at jeg av og til tenker på det- er jo like mye hormoner som i flere brett m p-piller i en slik pille.. Kan jo ikke være bra å utsettes for så mye hormoner tidlig i svangerskapet... Jenta mi er helt normal og fin, men av og til dukker dte opp tanker som "tenk om det vil vise seg som hormonelle forstyrrelser når hun kommer i puberteten" el.l. Huff, håper ikke det
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2009 #5 Skrevet 2. juni 2009 jeg hadde sex på dag 12,12, og 14 i syklysen min. Også dag 21, hvor jeg tok angrepille. Etter all sansynlighet har jeg litt brefruktet før jeg tok angrepillen, men barnet mitt lever i beste velgående:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå