To + en? Skrevet 2. juni 2009 #1 Skrevet 2. juni 2009 Heisann! Fødte nr. 2 for 4 uker siden og synes den første tiden gikk så smertefritt i forhold til sist da jeg gikk litt i kjelleren. Trodde det skyldtes ammeproblemene, men begynner nå å lure på om keg banker på samme dør igjen, eller er det bare vanlig hormoner. Merker jo at jeg er mer sliten, noe som gjør at tårene lett kommer. Gråt nå i sted for at vaskehjelpen ikke kom, hehe. Kjenner at det er en blanding som gjør at jeg lett feller noen tårer, men jeg merker at det å ha dårlig samvittighet for begge gutta er tøft. Føler at jeg ikke strekker til med nr. 1 slik jeg gjorde før og det er tøft. Ser at han innimellom er litt lei seg. Og så er det nr. 2 da, som jeg føler ikke får så mye kos og oppmerksomhet som han burde. Det skal ikke være lett. Men jeg vet jo (håper) det går seg til slik det gjorde sist. Noen med lignende følelser og/eller like overveldet av hormoner? :-)
Julle&LilleBus Skrevet 2. juni 2009 #2 Skrevet 2. juni 2009 Jada, her går det veldig opp og ned! Eller mest ned egentlig.. Har akkurat fått bestillt meg time hos helsesøster og hos legen for å få snakket litt om det. Er redd det er mer enn den vanlige slitenheten og ammetåka.. Sønnen min er snart tre uker og jeg har hatt 3 gode dager siden fødselen. Har grått stort sett hver dag er usikker på alt jeg gjør og synes det er vanskelig å ta beslutninger.. Er førstegangs.. Håper det bare er at jeg er satt ut av hormoner og lite søvn, en litt intens barsel tid, og at det går seg til.. Håper du får det bedre etterhvert. Lykke til
Eddav Skrevet 2. juni 2009 #3 Skrevet 2. juni 2009 Hei! Det går litt opp og ned med humøret her også, tror det er veldig vanlig. Jeg har også barn født 06 og 09 (april). Det får ikke blitt så mye oppmerksomhet på nr 2 som med første, men det tror jeg egentlig ikke gjør noe. Babyer trenger jo ikke oppmerksomhet hele tiden, og så lenge den lille virker fornøyd går det helt sikkert bra. Det er helt klart mer slitsomt nå med 2 små, men husk at det går seg til. Selv gleder jeg meg veldig til vi får tidligere leggetid på vesla, slik at jeg får litt avkobling fra barn før jeg selv legger meg. Det i ett med barn fra morgen til kveld, og jeg tror det er naturlig å føle seg sliten når man aldri får tid til seg selv. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå