Gå til innhold

til dere som har barn! ---3 raske spørsmål :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei håper noen kan svare på tråden min av ren nyskjerrighet :)

* strekkmerker?

* hvor mye la du på deg under graviditeten?

* hvor mye vektforskjell var det etter du hadde født?

(har hørt om de som mister 20 kilo i løpe av 14 dager etter fødsel)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

-Strekkmerker; ingen på magen etter 2 barn, men fått noen små på puppene da melka kom.

-I første svangerskap la jeg på meg 15 kg, de var borte i løpet av første uka etter fødsel. I andre la jeg på meg 12 (fødte 6 uker før tiden), og var på normalvekt igjen også da rett etter fødsel før ytterligere 5 kg bare forsvant. Så da gikk jeg faktisk på fetekur en stund, og havnet igjen på normalvekt.

er mao ganske fornøyd med den kroppslige situasjonen både mht strekkmerker og vekt etter jeg har fått de barna jeg skal ha:)

Skrevet

Har 2 barn og har alltid vært normalvektig:

Med nr 1:

Strekkmerkene kom ca 1 uke inn i overtiden.

La på meg 17 kg(de fleste kom på slutten av svangerskapet)

En uke etter var 11 kg av dem borte, slet litt med de resterende 6 kg til barnet var ca 1 år. Men gjorde egentlig ingenting for at de skulle forsvinne heller;) Ammet ikke(fikk det ikke til)

MEd nr 2:

Ingen strekkmerker, barnet kom 5 dager før termin.

ca 17 kg her også(de fleste kom tidlig i svangerskapet)

Ca samme vektforskjell en uke etter

De resterende kg fosvant i løpet av det første året. Ammet til barnet var 10 måneder.

Har aldri slanket meg, så kiloene har bare forsvunnet selv når det har passet dem;) Passet heller ikke på hva jeg spiste sånn vektmessig mens jeg var gravid.

Skrevet

strekkmerker: ja noen, litt på pupper og lår, men ellers har jeg sluppet fint fra det:)

Vekt under graviditet: *kremt* tja godt over 30 kg

Vektforskjell etterpå: hos meg gikk vekta veldig fort ned igjen, etter sykdom var jeg 10 kg tynnere enn før graviditet.

Skrevet

* Ingen strekkmerker eller løs hud etter noen av svangerskapene

* Med nr. 1 la jeg på meg 13 kg, med nr. 2 18kg

* Hvor mange kg som var borte rett etter fødslene vet jeg ikke, men alle var borte i løpet av 1 - 2 mnd.

Er det noe som mister 20 kg på 14 dager har de nok enormt mye vann i kroppen.

Skrevet

* strekkmerker?

Jepp, en uke over termin kom dem. La meg uten ett eneste strekkmerke, våknet dagen etterpå og var blålilla fra knærne og til over puppene. Deilig!

ca. 20 kg. 8 kg forsvant i forbindelse med fødsel, de resterende 12 tok det et år å få bort.

Umiddelbart etter fødsel var det 12 kg ekstra, men ett år senere var vekta den samme som før svangerskapet.

Skrevet

-masse strekkmerker p magen.. (

- la på meg ca 20 kg

- rett etter fødselen gikk jeg ned 12 kg. De resterende 8 var borte i løpet av ca 8 mnd

Skrevet

*Har fått strekkmerker rett over navlen

*La på meg 22 kg

*7kg borte da jeg kom hjem fra sykehuset

Skrevet

* strekkmerker - ingen i mine to forrige svangerskap, satser på de holder seg borte nå også.

*la på meg 18 i første, 11 kg i andre.

*Etter første så var 14 kg borte i løpet av 2 uker, etter andre så var 9 kg borte de første 2 ukene.

Skrevet

Nr 1:

* strekkmerker? Ja

* hvor mye la du på deg under graviditeten? 27 kg (myyyye vann)

* hvor mye vektforskjell var det etter du hadde født? Ned 18 kg på 3 dager og resten på litt over en 1 uke (og ytterlige 10 kg ned neste 4 mnd når jeg fullammet, og opp de 10 igjen når jeg trappet ned på ammingen)

Nr 2:

* strekkmerker? Ja

* hvor mye la du på deg under graviditeten? 21 kg

* hvor mye vektforskjell var det etter du hadde født? Ned 11 kg på 3 dager og resten på 3-4 uker, også denne gang gikk jeg ned 10 kg til etterpå og opp igjen de 10

Nr 3:

* strekkmerker? Ja, tror det kom enda noen

* hvor mye la du på deg under graviditeten? 32 kg (mye vann, men også en del selvforskyldt)

* hvor mye vektforskjell var det etter du hadde født? Ned 12-14 kg første dagene, så ned ca 10 til på 2-3 uker. Resten, de siste 10, måtte jeg jobbe for å få bort.

Skrevet

Har 1 barn.

Ingen strekkmerker.

La på meg ca 7,5 kg. Er heller slank enn lubben.

Vet ikke helt hva som umiddelbart gikk bort, men raste ned og endte på ca 7,5 kg lettere enn da jeg ble gravid. Dette var vel etter ca 6 mnd og ammingen endelig kunne trappes ned. Var fortsatt 3 kg lettere når jeg nå ble gravid igjen enn da jeg ble gravid første gang. (For 2,5 år siden.)

Skrevet

* en del strekkmerker, men små som bleknet veldig fort

* 16 kg (mye vann...)

* 12 kg etter 3 dager, 16 kg etter 4 uker

Skrevet

Strekkmerker trur jeg er genetisk

Jeg har 3 barn. fikk de når jeg var 22, 25 og 32 år.

Jeg har ingen strekkmerker på magen. Men litt på puppene da :S

Ammer enda så trur de meste forsvinner når puppene krymper igjenn hehe

Jeg la på meg i 1. og 2 svangerskap 11 kg. Og veide det samme igjenn bare noen uker etter fødselen.

Jeg var da 53kg og 55 kg som startvekt. og veide vel 55kg etter begge de fødslene.

Med nr 3 så var jeg 61kg. Og etter fødselen var jeg 57 kg (slanket meg under svangerskapet pga svangerskapdiabetes)

Så har jeg bare rast ned i vekt og 9 mnd etter fødselen veier jeg 54kg. Jeg ammer enda så kan være derfor jeg har slanket meg, for jeg er veldig glad i sjokolade så har absolutt ingen slankediett nei..

Skrevet

Masse strekkmerker på magen.

La på meg 20 kilo (overvektig i fra før)

Alle 20 kiloene var borte to dager etter fødsel (masse vann).

Skrevet

* strekkmerker?

Ja masse. Fikk ingen med førstemann, mange med 2. mann og mange med 3.mann. Er stolt av hver strek og stripe! :)

1. ca 12 kg

2. ca 16 kg

3. 25 kg

Har gått ned all vekt innen 14 dager etter fødselen. Nå sist med 25 kg, trodde jeg skulle bli vanskelig, men jeg hadde enormt mye vann og all vekt forsvant innen 14 dager.

Skrevet

* Ett lite merke rett over navlen

* 1. Sv.skap: 11 kg. ". sv.skap: (nå i uke 33,) 12kg.

* Hadde tatt av meg mesteparten av kg innen 3 mnd etter fødselen. Hadde også mye vann i kroppen som forsvant kjapt.

Skrevet

- ingen strekkmerker

- la på meg 20 kg

- og disse kiloene forsvant som dugg for solen på null komma nix. Ergo tilbake til utgangspunktet et par mnd etter fødselen:-)

Skrevet

- Ingen strekkmerker (selv om magen var stor som et fjell, så det er nok genetisk ja)

- La på meg 20 kg.

- 18 kg var borte etter ca 1,5 uke, de andre 2 kg var borte 2 uker etter det.

Skrevet

Strekkmerker fikk jeg ved første graviditet. De syns nesten ikke lenger, man ser de om man vet jeg har de.

La på meg over 20kg hver gang jeg var gravid.

De kiloene forsvant nesten før jeg kom hjem fra sykehuset. Andre gang jeg fødte stoppet ikke vekten, og jeg måtte fete meg opp. Da sa min mann stopp, siden han fikk vondt av mine knokler som stakk ut overalt. Gikk ikke ann å sitte i armkroken engang.

Skrevet

1. Litt strekkmerker på brystene første graviditet, men de synes nesten ikke lenger

2. ca 12 kilo i begge svangerskapene

3. ca 65 kilo før begge svangerskapene. Da begge var ca 6 mnd, 50 kilo!! raser ned når jeg ammet pluss at matlysten var dårlig pga mangel på søvn osv. Nå er minsten snart 3 og jeg veier 60 kilo igjen:)

Skrevet

* strekkmerker?

1. Jeg fikk ingen strekkmerker.

2. Gikk opp 23 kg i første svangerskapet(var ekstremt kvalm og spydde hele svangerskapet, orka bare pasta, brød, surt godteri, pizza o.l, måtte spsie meg kjempemett hele tida for å ikke ha det helt for jævlig, kunne ikke trene eller noe)

3. Mista 10 kg de første 2 dagene etter fødselen, resten forsvant ila 4 måneder, så var heldigvis ikke noe som "satt seg":-)

Er gravid igjen, har kanskje gått opp 1 kg enn så lenge, er 8 uker og like dårlig som sist...

Skrevet

* strekkmerker? Masse på beina, fikk de når jeg var 7 uker på vei, hormonelt, gikk ned 3 kg da så var ikke pga at jeg la på meg. Litt på magen som kom 2 dager før jeg fødte, og et par på puppene når melka kom.

* hvor mye la du på deg under graviditeten? La på meg 13 kg.

* hvor mye vektforskjell var det etter du hadde født? Veide meg en uke etter fødsel da var det seks kg igjen. Nå 7 mnd etter har jeg 0,5 kg igjen.

Skrevet

- Magen slapp helt unna strekkmerkene. Fikk et par på hoftene og litt på lårene.

- La på meg 23 kg. Veide 57 kg før jeg ble gravid og endte på 80 kg.

- Gikk ned 16 kg den første uken. Nå 6 mnd etter fødsel er jeg 3 kg fra startvekt.

Skrevet

Ingen strekkmerker

Med førstemann veidei jeg det samme på første og siste svangerskapskontroll for di jeg kasta opp fire mnd i strekk og gikk ned masse da, jeg veide 10 kg mindre den dagen jeg kom hjem fra sykehuset. Med han yngste gikk jeg opp 8 kg og veide 10kg mindre den dagen jeg kom hjem da og:-)

Skrevet

Strekkmerker over hele magen, helt til 10 cm under puppene, samt på låra.

Gikk opp 4 kg, var kvalm hele svangerskapet.

Gikk ned 12 kg de første ukene, så endte altså på -8.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...