Yada Skrevet 2. juni 2009 #1 Skrevet 2. juni 2009 Blir snart sprø jeg! Igår var det bæsj i bleia hver gang jeg skiftet. Og idag startet hun med en skikkelig bleie som gikk langt oppover ryggen. Og nå bæsjet hun igjen. Kan det ha noe med at tenna driver å brøyter seg fram? Det er fortenna oppe som i et par måneder har ligget å presset på nå. Og innimellom plager det henne veldig. Men hun har ikke pleid å bæsje flere ganger daglig. Vanlig er en gang om dagen eller annenhver dag. Jeg tenkte at det kanskje er tenna, men vil gjerne ha litt tilbakemelding fra dere, om det er normalt at de bæsjer ekstra mye når tenna kommer.
husmus &2 Skrevet 2. juni 2009 #2 Skrevet 2. juni 2009 hehehe. jeg er litt i samme situasjon, men jeg har bestemt meg for at det ikke er tennene som er på vei (han har tre søte små som stikker opp) men at han har en mage/tarm infeksjon. De pleier jo å si at hvis almenntilstanden er god og null feber er det ikke noe å bekymre seg for, men jeg tar han likevel til lege. Her synes jeg det har vart for lenge til at det er normalt endring i mønster og at det har noe med tenner å gjøre. De sikler jo mer så det er logisk at bæsj blir mer rennende og kommer oftere men DOG liksom!
LilleBjella Skrevet 2. juni 2009 #4 Skrevet 2. juni 2009 Vi har hatt et par runder med løsere og hyppigere bæsj. Den ene var rundt da tennene kom. For vår del tror jeg ikke det var en mage/tarm-infeksjon, for det var ikke diare det var snakk om. Men fra ganske så harde og faste kabler, ble det nå litt sånn fast sjokolademousse. Flere av de andre i barselsgruppa mi "slet" med det samme. Gikk over av seg selv. En dag kan han nå ha fast bæsj, og den andre litt løsere og litt hyppigere. Akkurat som meg:)
Yada Skrevet 2. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. juni 2009 Ja det er greit at det ikke er helt regelmessig hvor mye man bæsjer, og hvordan. Men det er kanskje ikke helt vanlig å ha opptil 10 bæsjebleier på en dag, som det var igår.... derfor jeg lurer på om det kan ha med tennene å gjøre, eller om jeg burde bli litt bekymret hvis det fortsetter sån idag og imorgen....
Gjest Skrevet 2. juni 2009 #6 Skrevet 2. juni 2009 Her har vi i hvert fall opplevd "tannbæsj" to ganger. Hyppige og bløte, tidvis grønne bæsjebleier, men det normaliserte seg igjen når tannen brøt frem. Det varte vel rundt en uke begge ganger. Han hadde ikke på noen måte nedsatt allmenntilstand, ellers hadde vi nok tatt han til lege. Begrepet "tannbæsj" har jeg forresten snappet opp fra eldre og mer erfarne flerbarnsmødre:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå