Gå til innhold

FØDELISTE...!!


skilt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nick: Amelia*Okt06+juni09*

Termin: 10.06.2009

Fødet den: 15.06.2009

Vekt: 4560 gram

Lengde: 52 cm

Hodeomkrets: 37 cm

Barnets navn: Jakob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nick: Lissi44år-fikkJunibaby

Termin: 01.06.09

Fødte den: 02.06.09 (indusert)

Vekt: 4152 g

Lengde: 52 cm

Hodeomkrets: 37 cm

Barnets navn: Alexander Cristiano

 

Styrtfødsel tok 38 min. Livmor ville ikke stoppe å blø, ble lagt i narkose.

Noen timer senere var livmora fjernet og jeg hadde mistet 10 l blod (fikk 30 poser blod/blodprodukter under operasjon). Holdt på å dø, men overlevde pga heroisk og profesjonell innsats av personalet ved SUS.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nick: Pike 27 <3Nikko & lille tulla<3

Termin: 11.06.09

Fødte den: 16.06.09

Vekt: 3578 gr

Lengde: 51 cm

Hodeomkrets: 35 cm

Barnets navn: Aurora

 

Ble satt igang mandag kveld. Fikk første modningspille kl 18, merket lite, men det modnet litt fra helt lukket livmorhals til 1/2 cm åpning ca. Kl 23 fikk jeg pille nr 2 og 1 1/2 time etter begynte jeg å kjenne svake rier ta tak i magen. De ble sterkere og sterkere og kom ganske regelmessig. Kl 02:50 gikk vannet av seg selv, og jeg var offisielt i fødsel! :-D Jeg ble etterhvert flyttet over på ei fødestue så jeg ikke skulle vekke hun jeg lå på rom med. På fødestua fikk jeg klyster, og etter å ha tømt meg, gikk jeg i dusjen. Det var så utrolig deilig å stå i dusjen under riene som tok seg mer og mer opp! Etter en time i dusjen var jeg passe varm og svimmel så jeg gikk litt rundt inne på fødestuen. Fikk akupunktur, syntes ikke det hjalp meg noe særlig. Ca kl 05:30 begynte riene å bli temmelig kraftige! 05:50 hadde jeg 2-3 cm åpning, og med de intense riene jeg hadde, så situsjonen temmelig håpløs ut for meg i mine øyne. Etter å ha tenkt og pustet meg gjennom noen rier bestemte jeg meg for å prøve epidural. Jeg var så trøtt og sliten at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg! Epidural-legen ble ringt kl 06:20. 06:40 fikk vi beskjed om at han måtte bistå i et hastekesiersnitt, så jeg måtte vente litt til! Jm lurte på om hun i mellomtiden skulle sjekke åpningen min, men vi ble enige om å vente til jeg hadde fått epidural siden riene var så vonde som de var og det var uaktuelt for meg å legge med ned! Ca 07:15 kom anestesilegen og epiduralen ble satt! Han danderte den på ryggen og i det han skulle gi første dose epidural kom første pressrie!!! Da var klokka ca 07:30! Jeg ble livredd for jeg trodde ikke i min villeste fantasi at jeg allerede var 10 cm åpning! Jm kommanderte meg ned på ryggen etter den første pressrien og, jo så sannelig, full åpning! :-D 4 pressrier senere var veslefrøkna ute! Helt perfekt lita tulle! Mannen min var en fantastisk støtte under fødselen! Han gjorde alt riktig!! (bortsett fra å stå i veine for vandreruta mi et par ganger) Jeg hadde aldri klart dette så bra uten deg, elskede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nick: reserbolla venter nr. 2 i juni

Termin: 27.06.09

Fødet den: 16.06.09

Vekt: 3450 g

Lengde: 51 cm

Hodeomkrets: 34

Barnets navn: Kaja

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nick: Bussy

Termin: 27.06.09

Fødet: 13.06

Vekt: 3705 g

Lengde: 52 cm

Hodeomkrets: 36 cm

Barnets navn: Marcus

 

Lillegutt hadde hastverk. 1t og 40 min etter første ri kom han til verden. En fantastisk fødsel, til tross for at vi så vidt rakk å komme til sykehuset. Mye er takket være tidenes jordmor.

Gratulerer til dere alle, og håper dere nyter dagene like mye som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Her kom gutten akkurat på termin dato, timet og tilrettelagt ja:)

 

Nick:

Termin:10/6-09

Fødet den:10/6-09

Vekt:3860g

Lengde:50cm

Hodeomkrets:35cm

Barnets navn: Adrian Andreas

 

Fødselen var forholdsvis kjapp, men sykt vond..mistet mye blod, men alt gikk bra til slutt:)

 

Nå er vi hjemme. prøver å bli kjent og koser oss masse:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 dager over tiden fikk vi endelig møte han vi har ventet så lenge på...

 

Nick: Mipsy

Termin:07.06.09

Fødet den:15.06.09

Vekt:3808g

Lengde:52cm

Hodeomkrets:36cm

Barnets navn:

 

Kom på sykehuset halv fire natt til mandag, og kvart på ti var han ute :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Nick: Lisesbaby

Termin: 14.06.2009

Fødet den: 10.06.2009

Vekt: 2900g

Lengde: 32cm fra isse til sete

Hodeomkrets: 34cm

Barnets navn: Amalie

 

 

Amalie kom til verden med akutt keisersnitt pga seteleie, dette fant de ikke utav før jeg hadde 9cm åpening og tok vannet mitt, så etter og hatt så vondt så lenge og gledet meg til pressriene skulle komme og jeg skulle få henne ut ble skuffelsen kjempe stor når det ble keisersnitt....

Men alt gikk bra til slutt og jeg har fått verdens nydligste datter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin: 15.06.09

Fødet den: 18.06.09

Vekt: 4070

Lengde: 52

Hodeomkrets: 36

Barnets navn: Sander

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nick:Ragnhil_J

Termin:25.07.09

Fødet den:2106.09

Vekt:2170 g

Lengde:45 cm

Hodeomkrets:

Barnets navn:Mina Maria

 

Etter ei ukes venting på sykehuset med svangerskapsforgiftning blei vår lille prinsesse tatt med keisersnitt 5 uker før termin. Alt går bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nick: Katrine83

Termin: 21.06

Fødet den: 20.06

Vekt: 2720g

Lengde: 51cm

Hodeomkrets: 34cm

Barnets navn: Hanna Evita

 

Endelig kom verdens nydeligste jente:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin:14.06

Født:16.06

Vekt:3466g

Lengde:52cm

Hodeomkrets:35cm

Barnets navn: Matèo

 

Endelig er fødselen overstått og lille prinsen kommet til verden.Grei men litt lang fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nick: mamma for første gang i juni

Termin: 11.06.

Fødet den: 22.06.

Vekt: 4538

Lengde: 54

Hodeomkrets: 35

Barnets navn: Mathea

 

Kom inn med 5 cm åpning. Bestemte meg for å ta resten uten epidural, men lystgassen ble flittig brukt. Utpressingen gikk fint, tross stor jente. Var forberedt på dette, da jeg selv var 5070 da jeg ble født... Var veldig stolt da jeg fikk henne opp på brystet. Og så snudde det: Livmoren ville ikke trekke seg sammen, så jeg mistet masse blod (1,2 liter!). Ble kjørt i full fart til operasjonssal og lagt i narkose. Pappaen skjønte det skjedde noe da det kom 2 leger inn på fødestuen, men var ute og målte barnet da jeg ble kjørt avgårde. Etter 2,5 time fikk jeg se Mathea og pappaen da de kom til meg på oppvåkningsrommet. Hadde alt i alt en fin fødsel, tross det som skjedde etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nick: teomor

Termin: 25.06.

Fødet den: 23.06.

Vekt: 3730

Lengde: 51

Hodeomkrets: 35,5

Barnets navn: Trur det blir Tara-Eline

 

Lillesøster kom i rakettfart, hun tok oss alle på senga, bokstavelig talt. Vannet gikk kl 5:32, og kl 8:06 ble hun født i ambulansen 10 minutter fra sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nick: **micke**

Termin: 24.06

Fødet den: 23.06

Vekt: 4236

Lengde: 51

Hodeomkrets: 38

Barnets navn: noah

 

gullet kom på st. hans :) endelig! hadde lite symptomer før riene begynte. vi spaserte en liten bedagelig tur på mandagen, jeg hadde da kynnere like ofte som jeg pleier, men syntes de var litt annerledes enn vanlig. vondere, og litt lavere. det tok seg opp utover ettermiddagen, og kjørte til sykehuset i ni-tiden med 3-4 min mellom riene. hadde 3 cm åpning når jeg kom inn, og det hadde jeg fortsatt etter noen timer i badekar! etter litt "strategi-endring" så gikk det heldigvis plutselig opp til 6-7 cm. han ble født kl 6.15 etter 65 min med pressing... ahhh!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nick: Silly DIlly

Termin: 22.06

Fødet den: 21.06

Vekt: 3400

Lengde: 51

Hodeomkrets: 37,5

Barnets navn: Noah Alexander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nick: mamman til Lukas

Termin:25.05.2009

Fødet den: 28.06.2009

Vekt:3268 gr

Lengde:50 cm

Hodeomkrets: 34 cm

Barnets navn: Selina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OoOps, må ha kommet borti anonym knappen. Jaja, det er godt det er lov å skylle på ammetåka nå da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nick: ladymaren

termin: 11 juni

født: 05 juni

vekt: 2882

lengde: 49 cm

hodeomkrets: 35

barnets navn: Troy

 

vannet gikk kl 09:00 4 juni..ble satt i gang 5 juni kl 8...kl 10 var han ute:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...