Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå er vi jo kommet inn i den magiske måneden! Da synes jeg jo at vi skal lage en ordentlig fødeliste! Så jenter, etterhvert som junibabyene deres kommer, så skriv dere på!

Nick:

Termin:

Fødet den:

Vekt:

Lengde:

Hodeomkrets:

Barnets navn:

også føy gjerne til noe mer, hvis jeg har glemt noe :-P

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140191908-f%C3%B8deliste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenkte jo bare det var koselig med en tråd om når vi har fødet, og se når babyene kommer.

Er jo fremdeles mange juni babyer igjen, og vi som ikke har fødet går jo ikke inn på dinbaby hele tiden og ser hvem som har fødet. Kjekt for oss å kunne følge med her var tanken bak det bare...

Annonse

Nick: Første gang-81

Termin: 9. juni

Født den: 1. juni

Vekt: 2975

Lengde: 47 cm

Hodeomkrets: 34 cm

Navn: .....

Fra riene startet til barnet var født tok det ca 27 timer. Grei fødsel uten noen spesielle problemer:)

Nick: Smurfeturfa

Termin: UL 31.5.2009, men holdt en knapp på 5.6.2009 selv

Fødte den: 3.6.2009

Vekt: 3245 g.

Lengde: 49,5 cm.

Hodeomkrets: 35 cm.

Barnets navn: Theo

Det gikk 12,5 t. fra vannet gikk til lillegutt var ute. Fantastisk å oppleve en så kjapp fødsel første gang. Og han er jo selvfølvfølgelig verdens nyyyydeligste! Nå er det bare dreisen på amminga som gjenstår. Au!

Nick:We68

Termin:03.06.09

Fødet den:01.06.09

Vekt:3385

Lengde:50

Hodeomkrets:35

Barnets navn:Nikoline

fikk første rien klokken rundt 2 på natten. dro på sykehuset raskt. ble møtt av sykebil fordi jeg da hadde 2 min mellom riene. klokken 04.57 var hun ute. veldig rask og grei fødsel på ca 3 timer totalt:-)

Annonse

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2

Nick: Lesehesten

Termin: 8.6

Fødte den: 4.6

Vekt: 2930 g

Lengde: 49cm

Hodeomkrets: 35cm

Barnets navn: Frida

23 timer fra første ve til siste trykk. Takk og lov for at det finnes epidural!

Kom hjem igjen på lørdag, ammingen er godt i gang. Frida hadde faktisk gått opp i vekt da vi ble skrevet ut, ikke ned. ;p

Nick: Taz

Termin: 21/6

Fødte den: 7/6

Vekt: 3485 g

Lengde: 50cm

Hodeomkrets: 36cm

Barnets navn: Alexandra

Ble satt igang pga nyre problematikk hos mor. Fra de tok vannet gikk det 10.timer før ho var ute. Det vr lange vonde timer som endte med drypp og epidural. Ville igrunnen ikke ha epidural, men takker jormoren som klarte å overtale meg til det. :)

Nick:Bergenser til Trondheim

Termin:05.06.2009

Fødet den:01.06.2009

Vekt:3755

Lengde:49

Hodeomkrets:33

Barnets navn Victori

Hadde natt til søndag veldig vondt bak i ryggen og litt i magen. Sov ikke hele natten. Ringte føden om morgenen og de mente noe var på gang. Gikk en times rask tur på ettermiddade og fikk rier på slutten av turen. Da jeg kom hjem fikk jeg en liten blødning. Da jeg la meg i nitiden begynte rierne. kl 04.00 var vi på sykehuset men de sendte oss hjem igjen pga at riene ikke varte like leng. hadde da neste 2 cm åpning. Kom tilbake kl. 08.00 og da hadde jeg ni cm åpning. Fra da var fødselen over på 2 timer:)

Nick: lillanate

Termin: 01 juni

Fødet den: 5 juni

Vekt: 3740 g

Lengde: 52 cm

Hodeomkrets: 33 cm

Barnets navn: Elijah

Lille prinsen vår kom etter 22 harde timer, og nå 5 dager senere er vi endelig hjemme.. nå skal det hviles og koses, og ja seff ammes og skiftes på:) hehe..

gratulerer til dere alle..

Respekt til alle kvinner som går gjennom dette.. heeeelt utrolig at vi klarer!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...