Gjest Skrevet 2. juni 2009 #1 Skrevet 2. juni 2009 hun er fryktelig aktiv når hun først er våken. så hun blir jo fortere sulten og trøtt.. hun pleier og sove ca 1-2 timer på formiddagen. 1 time midt på dagen og 1-2 timer på ettermiddagen. så legges ho for natta rundt klokka seks. sovner ca syv. så våkner hun klokka seks på morgenen.. hun får 1 porsjon risgrøt til frokost. + 200ml mme 2 måltid 250ml mme 3 måltid 1 glass med gulerotpurre og 200ml mme 4 måltid halv porsjon risgrøt og 160ml mme hun er ikke tykk heller.. helt passe.. kan jo ikke nekte henne og spise heller. er bare blitt så utrolig usikker på mat og mengde etter hun ikke fikk mm. jeg legger ho med en gang hun begynner og gni seg i øynene..
temine Skrevet 2. juni 2009 #2 Skrevet 2. juni 2009 Jeg har en knert på 7,5 mnd. Han er også velsig aktiv når han er våken, og har funnet litt bedre appetitt enn hva han hadde før, heldigvis:) Pupp på senga før vi står opp 1 porsjon grøt til frokost (av 100 ml vann) 1 skive brød + en halv banan eller ei halv pære til lunsj + pupp etterpå ca 1 dl middag, enten fra glass eller hjemmelaga Litt pupp på ettermiddagen 1 porsjon grøt til kvelds Pupp på senga før legging En gang pupp pr natt Her er det en 2-timeslur fra ca 9-11, så en ny 2-timers fra 13-15, og en liten en fra ca 17-18. Så er det natta ca 19.30-20, pupp ca kl 3 og morran kl 7. Blir ganske mange timer med søvn, men det er tydelig han har behov for det. Sitter ikke akkurat rolig i våkentimene:) Syns det ser helt fint ut med både mat og søvn for tulla du har. Vanskelig for meg å sammenlikne, for min har alltid fått pupp. Da aner man jo ikke hvor mye eller hvor lite de får i seg. Lykkelig uvitende;)
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 2. juni 2009 #3 Skrevet 2. juni 2009 min lille prinsesse er snart 6 mnd, vi tar morgen ca kl 7. av og til våken kl seks men da ligger vi i senga vår å bare koser oss til kl halv 7, 7. frokost kl 7- ca 1/2 porsjon maisgrøt + 200ml mme så en lur i ca halv 9 til 10/11 varierer litt lunj ca 11, 1/2 porsjon havregrøt med litt fruktpurre og 125ml mme så en lur i ca ett tiden, vaierer veldig om hun sover 1 eller 2 timer middag ca 15 halvt middagsglass + fruktpurre eller banan + 125 ml mme så kanskje en liten lur på 30 min kvelds ca 18.30 1/2 porsjon havregrøt + 200 ml mme det slik dagen vår somoftest er, viss vi er på reis e.l blir måltidet byttet ut med 250 ml mme.. den lille mi er god og rund=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå