Gå til innhold

amming og graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på 6mnd, og har allerede lyst på en til !, men jeg ammer ganske mye ennå, og har lyst til å fortsette med det en stund til, og vet jo at amming har en viss prevantiv effekt..., har ikke fått tilbake mensen heller, så sjangsen er vel ganske liten kanskje? noen her som har blitt gravid mens de har ammet ? hvor stor er sjansen egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøvde å bli gravid igjen ganske fort etter førstemann. Fikk regelmessig mens tre mnd etter fødsel, hadde sex rundt eggløsning, men likevel gikk det 10 mnd før jeg ble gravid. Tror det er pga ammingen at det tok så lang tid med meg, selv om jeg fortsatt ammet da jeg ble gravid. Innbiller meg at det var fordi jeg ammet så myyye, men det vet jeg jo ikke. HAr hørt om folk som blir fort gravid etter fødsel tross amming og p-piller (!), så det er nok veldig individuelt.

Gjest amandine
Skrevet

Varierer fra gang til gang, tror jeg.. Vi prøvde definitivt ikke rett etter nr 1 men har barn fra sommer 2002 og høst 2003.... Fullammmet til drøyt 7 mnd, også, og fikk ikke mensen igjen mellom, heller... Denne gangen, etter nr 3, har jeg enda ikke fått mensen, han er 8 mnd nå. Men her i huset tar jeg ingen sjanser, her er inntaksstopp he he huset er fullt!

Skrevet

dytter litt jeg, flere som har blitt gravide mens de ammet?

Skrevet

Jeg ble gravid for et par måneder siden, da minsten var rundt 6 mnd gammel.

Han ble fullammet til rett før 6 mnd, og ammet fortsatt 2. hver til 3. hver time om natten også! Hadde ikke fått mensen igjen heller, så dette må ha skjedd på første tenkelige mulighet.

Det er bare til å kjøre på! :-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...