Gå til innhold

Feriepenger igjen - trenger en avklaring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste innlegget til hun som spurte om feriepenger og permisjon. Jeg forstod ikke helt, og lurte på om noen gidder å avklare litt. La si jeg har jobbet flere år, så går jeg ut i permisjon i juni og er i permisjon til mai året etter. Omtrent når jeg går ut i permisjon i juni, vil jeg vel få feriepengene jeg tjente opp året før, ikke sant? Men når juni neste år kommer, får jeg ikke da feriepenger av det jeg jobbet januar til juni året før, før jeg gikk ut i permisjon?? Eller får jeg de feriepengene + feriepenger for 64 dager permisjon??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får feriepengene for 75 dager (dersom NAV betaler) med 80% dekning, og alle disse dagene var jo året før, som du får utbetalt med en gang permisjonen er ferdig i mai. Året etter får du ikke noe, for perioden januar-juni nei. Da får du kun for det du har jobbet juni-desember, etter permisjonen, og da fra arbeidsgiver :o9

Skrevet

Litt vanskelig når du ikke har skrevet årstall.

Om du gikk ut i permisjon i juni 2008 Vil du i år 2009 få feriepenger fra jobben for januar og frem til du startet permisjonen og så for de første 12/15 ukene av permisjonen.

Men neste år 2010 vil du kun få permisjonspenger for det du jobbet fra juni og ut desember. Siden du da allerede har fått feriepengene fra de 12/15 første ukene av foreldrepengene.

Om jobben din betalte ut foreldrepengene vil du meget sansynlig få feriepenger for hele tiden. Om NAV gjordet det blir det som over.

Skrevet

Takk for svar! Slik jeg forstår det så mister man altså ikke feriepenger man har opptjent når man var i jobb, men for perioden man var i permisjon får man kun feriepenger av de 12/15 første ukene. Det var godt, for da var det ikke så langt unna det jeg trodde:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...