Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #1 Skrevet 1. juni 2009 Hva som helst liksom... snakker ikke om bare nå..men hele tiden.. Kan akupunktur hjelpe? Massasje? Mat? Drikke? Medisiner? Er 36 uker på vei,og trenger sårt litt søvn nå...
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #2 Skrevet 1. juni 2009 du sier hva som er årsaken til at du ikke får sove... hvis det skyldes smerter vil jo rådene være veldig annerledes enn hvis det skyldes tanker som kverner f.eks..
Miss Honey Skrevet 1. juni 2009 #3 Skrevet 1. juni 2009 har hatt søvnproblemer i alle år... noen ganger må jeg bare være oppe hele natten for å bli trøtt til neste natt. og ikke alltid jeg er det heller.. men det som kan hjelpe er å spille kabal på mobilen! sånn ellers så skal banan og melk være til hjelp
Miss Honey Skrevet 1. juni 2009 #4 Skrevet 1. juni 2009 hvis det er tanker du ikke får ut av hodet, hjelper det å spille et tenkespill på mobilen (for eksempel kabal som sagt tidligere) banan og melk er mer hvis du ikke er trøtt i det hele tatt.. men jeg vet hvordan det er å være skikkelig trøtt og likevel ikke få sove..
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #5 Skrevet 1. juni 2009 ja det er sant at jeg skulle skrevet det.. Er ikke direkte smerter.. Kroppen er bare ubehagelig.. Urolige føtter,kløe overalt.. ja mange rare småting som bare irriterer mest.. Har ikke kabal på mobilen.. Har quadra pop men det funker ikke for hele natten Får prøve med banan og melk
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #6 Skrevet 1. juni 2009 - bruk soverommet kun til søvn og sex - hvis du ikke får sove innen femten minutter etter du har lagt deg, stå opp igjen! - vær konsekvent - stå ALLTID opp igjen etter et kvarter.. - prøv igjen å legge deg en time etter siste forsøk hvis du føler deg trøtt igjen... stå opp igjen etter femten minutter osv... De femten minuttene du har på deg til å komme i søvn kan du forsøke å gjøre avslapningsøvelser... dette er et veldig hardt opplegg som krever ekstrem selvdisiplin.. men som har god effekt... etterhvert som hjernen din forbinder soverommet med søvn og ikke med det å ligge å vri seg i sengen hjelper det til å fremkalle søvn når du har lagt deg... Verdt et forsøk!
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #7 Skrevet 1. juni 2009 huff, urolige føtter er grusomt.... det finnes ett eller annet å få kjøpt på apoteket for det... noe vitamingreier... hm.. husker ikke hva det er, men det skal visst være effektivt...
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #8 Skrevet 1. juni 2009 Åh... Meen.. det tar jo laaaang tid!! Er ikke noe som kan "slå meg ut" NÅ liksom?? Men skal prøve det tipset!! Takk takk
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #10 Skrevet 1. juni 2009 en venninne av meg er mye plaget med urolige ben og hun synes det hjelper å spyle bena med iskaldt vann i dusjen... altså, stå opp og spyle dem for så å legge seg igjen... Ganske vondt, men hun mener det roer bena... :-)
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #11 Skrevet 1. juni 2009 Har hørt om det faktisk.. skla prøve det inatt.. vet det kommer så
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2009 #13 Skrevet 2. juni 2009 Jeg fikk innsovningstbl av legen - også da jeg var gravid. han mente at det var ok hvis det bare var en gang i blant. men dette må du selvfølgelig høre med legen din om. det er nok litt ulik praksis på dette, og i felleskatalogen står det at det ikke bør gies til gravide.. ellers så har jeg et bra tips mot kløe i beina/urolige bein. knyt en ulltråd rundt ankelen (begge)... jeg sov med det gjennom hele svangerskapet, og det virket på meg.. ellers så finnes det mange kjerringråd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå