Gå til innhold

Er så utrolig skuffa over mamma og pappa....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal prøve å gjøre en lang historie kort, mamma og jeg har ikke så veldig godt forhold, men det har gått på et vis de siste årene, fordi vi har sett lite til hverandre. For 3 år siden flytta vi laaaangt bort fra all familie og venner, så nå sees vi enda sjeldnere!!

I februar døde farfar, jeg var en snar tur hjemme da for å være med i begravelsen, i april kom mamma og pappa opp for å besøke oss, hadde fått lånt et hus til de, for de ønsket ikke å bo hos oss (noe jeg syns var helt greit), pappa taklet ikke å være her, så han reiste ned igjen 1,5 døgn etterpå, brukte vel 4000 for å booke om billetten.

Har ikke snakket med noen av dem etter at de var her, de har ikke tatt kontakt, mamma har sendt noen få meldinger for å fortelle at farfar sitt hus var blitt solgt og for å klage over at tanta mi ikke hjalp til med utvask av huset!! Jeg har sendt noen om hvordan ting går med ungene her og hva vi har gjort osv. Så vi har ikke hatt så veldig mye kontakt for å si det sånn!!

I helga så røyk vaskemaskinen vår, så idag sendte jeg melding til mamma (egentlig mest på tull) om at jeg ville arve farfar sin vaskemaskin siden vår var blitt ødelagt, fikk til svar at den hadde bror min (som forsatt bor hjemme) arva, så sto det videre: trenger ungene noe, vi er i tyrkia nå.

Kjente jeg ble helt satt ut av den der tyrkia biten jeg, det siste hun sa før hu reiste herfra var at hun ikke skulle reise til tyrkia igjen, for hu begynte å bli lei av det, og det at de har reist dit uten å har fortalt meg det, de kunne nå ihvertfall sendt en melding og fortalt at de reiste på ferie, sånn at jeg viste det. Er jo greit å vite, tenke om det skjer noe der nede, eller flyet styrter (overdramatiserer her, i know), hadde jo vært kjekt for meg å vist!!

Hvordan hadde dere reagert hvis dere ikke hadde blitt informert om at dine foreldre eller svigerforeldre reiste bort?? er kanskje bare en bagatell, men ble ganske så sur igrunnen!! Hadde du sagt noe om det til dem?? De reiste på onsdag og idag er det mandag, måtte ringe hjem til bror min for å få info!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ikke har snakket med dem siden april, synes jeg ikke det er så merkelig...

Skrevet

syns selv at det er litt merkelig at de ikke sendte en melding engang, men det er kanskje bare jeg som overreagerer, siden det har vært så mye tull oppover tiden!!

Skrevet

Synes det virker trist jeg. Kommunikasjonen dere i mellom skal da ikke bare du stå for men begge parter. Føler med dere. Hadde blitt såret hvis min far hadde reist igjen med en gang hvis jeg så han skjeldent

Skrevet

Jeg klarer ikke helt å sette meg inn i situasjonen fordi den er så langt fra min/vår situasjon, men har dere så lite kontakt er det vel ikke strengt tatt nødvendig å informere om en ferietur siden din bror var informert? Jeg er ikke informert om alt mine foreldre gjør, og de er ganske spontane, selv om vi prater 1-2 timer i uka.

Siden du er såpass sjokkert er det kanskje et tegn på at du ønsker et tettere forhold til både din mor og far?

Skrevet

Skulle ønske vi hadde et bedre forhold, men mamma er en veldig dominerende person, som blander seg oppi absolutt alt, når jeg var gravid me eldstemann så ble hun sint på meg fordi jeg ikke hadde fortalt henne at jeg skulle til legen på første sjekk, hun fikk vite det etter at jeg hadde vært der, jeg var 25 år samboer og bodde 2 timer unna henne!! Det er mange episoder, kan ikke ta frem alt....

Hun maser om at vi skal komme på besøk der, den ene jula vi skulle være der med ungen fikk vi beskje om at vi måtte reise hjem 1 juledag (hun sa dette på forhånd), fordi at de ville slappe av, hun hadde fri hele romjula og pappa er uføretrygdet pga løsemiddelskade!! Så de kunne jo slappa av fra 2 juledag liksom!!

Misunner alle som har eg godt forhold til sin mor, jeg føler at jeg prøver og prøver, men hun er fryktelig vanskelig, overkjører meg totalt i forhold til ungene når vi er der osv.

Skrevet

Da er det kanskje greit å holde kontakten på det nivået dere nå ligger, og heller ta det positive som en bonus og prøve å ikke la det negative påvirke deg og dine? Lettere sagt enn gjort, men om en vet innerst inne at hun aldri kommer til å forandre seg såpass mye at hun kan møte noen av dine behov og forventninger så kan en får bedre livskvalitet om en kan la forholdet ligge. Jeg mener ikke at du kutter all kontakt, men at kanskje du prøver å ikke la det påvirke deg i så stor grad. Livet er altfor kort.

Skrevet

Er det mine venninner sier også, at jeg ikke skal la meg påvirke av dette her, men har enda ikke klart det!! Vi skal på ferie til fastlandet i sommer, og da kommer vi til å bo mest hos svigers, men føler jo at vi må gjøre unna plikt besøk hos mine foreldre og slektninger også, men akkuart nå så frister det ikke i det hele tatt!! De er forresten på et barnehotell i tyrkia, tenker de sitter å skryter over sine 3 barnebarn til alle, for det er det de gjør, skryter og "leker" besteforeldre, men de kjenner jo ikke ungene engang!! Når vi bodde bare 2 timer fra dem så kom aldri de til oss, vi måtte reise til dem, med 3 unger hvorav 2 ble bilsyke osv. Har aller mest lyst å kutte kontakten helt med dem, så slipper je gå tenke på dem, men er ikke tøff nok til å ta det steget!!

Skrevet

Mine foreldre eller svigerforeldre har ikke meldeplikt til meg, så hadde ikke blitt sur om de ikke hadde fortalt at de dro på ferie. Hvertfall ikke om vi ikke hadde god kontakt.

Nå har jeg god kontakt med mine foreldre og ex.svigerforeldre, så de sier ifra en stund før de drar. Eller de har ungene på besøk, de klarer ikke å være fra ungene i lengre perioder (2uker er veldig lenge, nesten uutholdelig for de) Så vi pleier å si ifra om vi drar andre steder, hele familien. Men hadde ikke blitt skuffet om de ikke gjorde det en dag. Om mine foreldre plutselig hadde bestemt seg for å dra på ferie hadde jeg igrunn blitt kjempe glad. De drar jo bare på hytta, ikke andre steder.

Skrevet

Herisann du !

Lenge siden naa. Jeg skjoenner godt du er skuffet. Jeg informerer mine naermeste naar jeg reiser bort i tilfelle det skulle oppstaa noe mens vi er borte og det tror jeg svigers ogsaa gjoer, men da gjerne til en av soestrene til mannen, ikke oss. Dvs de forteller hvis vi tilfeldig snakker med dem paa forhaand.

Jeg tror nok du fnner dette ekstra saart fordi du saa gjerne skulle hatt et bedre forhold til dine foreldre. Jeg tror nok dessverre at jkeg maa si meg enig med dine venninner om at du kanskje bare maa la dette gaa. Det ser ikke ut til at det vil forandre seg....

Hadde ikke faatt med meg at din pappa dro hjem igjen naar de kom paa besoek i april, hva var det som hendte da ?

Klem

Skrevet

Ja, nå er det lenge siden vi har "pratet" sammen, kommer dere hjem i sommer??

Pappa taklet ikke å være her oppe, fjellene var "skumle" og det var kaldt å gå ut å røyke og alt var vel igrunnen bare fælt. Vi hadde jo fått lånt hus til dem men siden de som bor der ikke røyker så måtte de ut,dette viste de på forhånd, vi sa han kunne låne scooterdress av oss, så han kunne ta på seg, men det ville han ikke. Han var så feig at han turte ikke ringe til meg for å si at han ville ned, det var mannen min som måtte ordne alt med om booking av billett osv,han brukte en halv arbeidsdag på det. Både pappa og mamma ble helt totalt hjelpesløse her oppe, de viste ikke hvordan de skulle booke om billetten, mamma klarte ikke å betale med kort når vi var ute å spiste, hun forventet at jeg skulle ta kortet hennes og betale for henne, det nekta jeg på, dama blir 60 år i år og klarer seg når de er på ferie i tyrkia (noe de er 3 ganer i året eller noe sånn).

Skrevet

Saa kjedelig med pappaen din og forsaavidt mammaen din. Noen mennesker ser ut til aa bli mer hjelpesloese naar de har noe rundt dem som kan hjelpe dem...

Syns det er en vanskelig situasjon dere er i og det er ikke lett aa komme med noen gode raad. Har du satt deg ned og fortalt foreldrene dine hvordan du foeler det ?

Ellers saa skal vi hjem til sommeren, gleder meg som en liten unge naa. Er forferdelig varmt her og har allerede hatt flere dager med over 50 grader.

Vi drar hjem fra 26 juni til 20 august. De 3 siste ukene er det bare meg og ungene.

Dere da ?

Skrevet

Har ikke snakket med de om det, vi snakker ikke om ting i min familie ser du, alt skal se så perfekt ut på utsiden. Pappa har til tider hatt problemer med alkoholen, så han gikk til AA en stund, mamma gikk da til psykolog, så jeg spurte om ikke jeg og broren min burde gå der også, men ble blankt avvist av mamma, for vi hadde vel ikke merka noe til de problemene hans, neida vi merker ikke at pappa drikker vi, at han sitter dritings i stua osv,.......

mannen min reiser ned med ungene 3 juli, så kommer han opp igjen 5 juli, da skal vi ha en hel uke her oppe alene, han skal jobbe og jeg skal rydde boder og kaste alt vi ikke kasta i fjor når vi bytta bolig!! 19 juli reiser vi til rhodos, ellers blir vi vel mest hos hans foreldre og reiser litt rundt derfra, reiser vel opp igjen 14 august tenker jeg ;-)

Hørtes fryktelig varmt ut med over 50 grader, hvordan går det med ungene i den varmen?? Her har vi 1 pluss i skyggen idag.....

Skrevet

hei

Maatte ut en tur, passet mitt er gaatt ut paa dato....

Ante kanskje det var noen problemer der som jeg ikke visste som, syns liksom reaksjonene til pappaen og mammaen din vart litt voldsomme...Kjedelig med slike ting innad familien. Virker som de er veldig opptatt av "appearance" ( har bodd ute for lenge... :) )

Hoeres ut som fine sommerplaner dere har da. Du faar gi lyd fra deg hvis du kjeder dere i svg :) eller trenger noen aa gaa i park med.

Det er hvis dine svigers ogsaa hoerer til der da.

Ellers saa klarer ungene seg fint varmen, men mellomste klager litt innimellom " I don't like hot, mummy" ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...