Kokkeli nyter våren:) Skrevet 1. juni 2009 #1 Skrevet 1. juni 2009 nær ett ferskvann? Tenker på badesesongen nå som kommer? Hvor bader dere? Her vi bor kan vi velge litt forskjellig. Er flere kjekke vann rundt om kring til å velge mellom, men må sykle eller kjøre til dem. Noen er i gangavstand, det nærmeste fra huset ligger i ti minuttersgange. Sjøen ligger i to minutters gange fra huset, men det er inni byen med kai, fiskeindustri og masse båter. Ingen badeplass. Men ti minutter herfra i bil ca så ligger det en flott strand. Jeg velger stort sett stranda når vi skal bruke mange timer og ha riktig masse kos. Skal vi gå på badetur for å bade velger vi ferskvann.
yasmina Skrevet 2. juni 2009 #2 Skrevet 2. juni 2009 Hehe, sjoen ? Bor midt i oerkenen vi Er faktisk ikke saa langt til sjoen , tror kanskje jeg kan se den fra hustaket mitt.Abu Dhabi er en oey og selv om vi ikke bor paa oeya saa bor bare 10 min med bil inn paa fastlandet. Ferkvann derimot er det daarlig med her, men har masse flotte bassengomraader og nydelige strender da.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 2. juni 2009 #3 Skrevet 2. juni 2009 Vi har en fin badestrand 20 min kjøring unna. Er vel forøvrig ferskvann også oppi her, kanskje 1/2 times gangavstand med ungene oppover. Har aldri vært dær, men når jeg tenker meg om så... HAr også noen fine badeplasser lenger inn i fjorden, og siden jeg bor i finnmark kan det være greiest å dra så langt inn i fjorden som mulig, da vannet uansett ikke er veldig varmt, kan tenke meg vanlig badetemperatur ligger på ca 10-12 grader på en fin sommerdag.
Lene~mor til tre Skrevet 2. juni 2009 #4 Skrevet 2. juni 2009 Har ferskvann i nærheten, tar ca 30 min å gå dit. Har sjøen ikke så langt unna også, 20 min med buss
metaMORfose Skrevet 2. juni 2009 #5 Skrevet 2. juni 2009 Vi bor nærmere sjøen enn ferskvann. Uansett liker jeg saltvann mye bedre enn ferskvann, jeg hater innsektene og mangelen på oppdrift i ferskvann. Salt sjø er derimot helt herlig! Jeg elsker å bade!
moota m storebror&lillebror Skrevet 2. juni 2009 #6 Skrevet 2. juni 2009 Vi bor på fjellet og her bader mange av de innfødte i snøsmeltevann. Jeg for min del bader i syden. Eller hvis syden kommer til meg. Er skikkelig kresen. Men det er et par plasser der hvor vannet legger seg i groper at de som bor her drar og bader. Men må nok kjøre nå som barna ikke er så store. Jeg har ikke vært på noen av plassene enda siden storesøster først var stor nok i fjor, og da var lillebror så liten.
Tokatter_USA Skrevet 4. juni 2009 #7 Skrevet 4. juni 2009 Jeg bor så langt unna sjøen som det er mulig å komme - bortsett fra kanskje langt inni innerste Asia. Jeg må vel kjøre minst 18 timer (fort, og i strake strekninger) for å komme til nærmeste saltvann. Jeg savner sommerene i Risør, da vi leide hus 10 m. fra strandkanten. Siden jeg er mest vant til sjøvann, foretrekker jeg det framfor ferskvann. Vi bor like ved en elv hvor det går an å bade, men jeg synes det er mudrete og litt ekkelt. Det eneste ferskvannet som har målt seg med sjøen for meg var Lake Superior. Jeg badet der, på den kanadiske siden, en varm augustdag, og det var kaldt, krystallklart vann med vakre, runde stener på bunnen. Kanskje det mest forfriskende bad jeg har tatt noen gang. Dessverre bor jeg ganske langt unna der også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå