Ei lita tulle i juni :-) Skrevet 1. juni 2009 #1 Skrevet 1. juni 2009 I følge terminkalkulatoren på babyverden, når jeg skrev inn siste menstruasjon (første dagen) så fant unnfangelsen sted ca 12.mai... Vi hadde kun sex en gang i mai, og det var den 3.mai... kan spermen overleve i 9 dager før egget ble befruktet???? Føler meg mer gravid enn 4+6..... testet positivt 4 dager før IKM også... IKM var 28.mai.. har 28 dagers syklus også..
HeidiL Skrevet 2. juni 2009 #2 Skrevet 2. juni 2009 du har nok hatt tidlig eggløsning skal du se ) men kalkulatoren vet jo ikke at du kun har hatt sex 3.mai... så den går ut fra normalen... spermen kan ikke overleve 9 dager...nok maks et par-tre (sa gyn min) så du har hatt eggløsning tidligere enn vanlig. jeg testet også positivt fire dager før IKM basert på eggløsningstidspkt, så det går an uansett...veldig svakt, da, så tenker nok at du hadde litt sterkere tester såpass lenge etter eggløsning ) du får riktig termin rundt uke 18, og det er jo knall å få beskjed om at du er lengre enn du "tror" (man går jo ut fra mensen helt frem til ordinær ul - jeg er nok et par dager kortere enn kalkulatoren sier siden jeg hadde litt sen eggløsning) kos deg og håper alt går bra ) klem
enda en, hihi *fødte 15.01010 Skrevet 2. juni 2009 #3 Skrevet 2. juni 2009 Vet du, jeg har to barn fra før og antatt termindato har alltid blitt noe flyttet ved UL i uke 17 ell 18 enten frem eller tilbake. Første barn fikk jeg fire dager over termin iflg UL og andre barn fikk jeg på termin iflg UL. Det jeg prøver å si er at det er så mange usikkerhets momenter med menssyklus og eggløsning, og sikkert særlig forvirrende hvis en får festeblødning ol. Prøv å slappe litt av og kose deg med at det hvertfall er sikkert at du er gravid:) Har du snakket med jordmor ell. fastlege om dette? For hvis du tror det dreier seg om en eventuell stor forskjell på termin kan du jo sikkert få en kontroll. Men uansett, ikke noe særlig du kan gjøre fra eller til uansett, og du vil jo finne ut av det senere! Er du veldig urolig rundt dette så ta en priv UL:)
Tweak Skrevet 2. juni 2009 #4 Skrevet 2. juni 2009 Mest trolig har du hatt tidlig eggløsning ja, det er derfor det ikke finnes "sikre perioder" for selv med regelmessig syklus så kan det komme en tidlig el i ny og ne! Sædcellene lever vanligvis 72 timer, noen ganger lenger, men jeg tror du kan anta at eggløsningen var en eller annen gang mellom 3 og 6/7 mai. Du kan jo putte det inn i terminkalkulatoren på babyverden for du kan endre den til å beregne termin etter unnfangelse. :-)
Ei lita tulle i juni :-) Skrevet 2. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. juni 2009 Takker for svar :-) bestilte privat ul, så i morgen kl 11 får jeg nok vite mer forhåpentligvis :-) er spent på hvor langt jeg faktisk er på vei, og om det eventuelt skulle vise seg å være 2 inni der?? :-) kjempespent!!!!!!
LuRiFaXeN Skrevet 5. juni 2009 #6 Skrevet 5. juni 2009 hei.. hvordan gikk det på ul`en? var det en eller flere..hvor langt på vei?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå