♥ DAME Skrevet 1. juni 2009 #1 Skrevet 1. juni 2009 mange uker og/eller dager var barnet da det slo ut??
*toppris* Skrevet 1. juni 2009 #2 Skrevet 1. juni 2009 i begynnelsen hadde han stort suttebehov, men etterhvert kom kolikken frem.... faste tidspunkt på griningen osv, fx gjennom nesten hele natta! og så tidspunkt i løpet av dagen... var vel en uke eller to gammel...
erteposen + 4 Skrevet 1. juni 2009 #3 Skrevet 1. juni 2009 12-20 dager slo det ut, og det var sannsynligvis allergi mot melk som gjorde guttene til kolikk barn.
~Mita~ Skrevet 1. juni 2009 #4 Skrevet 1. juni 2009 han var mellom 2 og 3 uker da levenet startet for fullt... Kiropraktor anbefales av meg!!! 3 ganger over en periode på 3uker og gutten var i fin form igjen.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 2. juni 2009 #5 Skrevet 2. juni 2009 Slo ut andre døgnet faktisk..... Jeg er overbevist om at det var fordi jeg ikke fikk igang melkeprod før hun var 4 dager gammel og hun var SULTEN! Og hun hadde kolikk til hun var 3,5 mnd gammel. Anbefaler å prøve alternativ behandling hvis babyen din har antydning til kolikk. Det er forferdelig slitsomt både for foreldre og baby, så alt som kan hjelpe er verdt å prøve!
nr 2 i oktober? Skrevet 2. juni 2009 #6 Skrevet 2. juni 2009 samme her, men hun ble bedre etter 10 uker, og i fin form ved 3mnd alder. skrek ikke om natten, når hun fikk sove sammen med oss
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 2. juni 2009 #7 Skrevet 2. juni 2009 Startet allerede på sykehuset, og varte til han var nesten 12 uker. Krysser fingrene for at du slipper unna det.....der var ille:-(
skorpionfruen Skrevet 2. juni 2009 #8 Skrevet 2. juni 2009 Hos oss kom det som lyn fra klar himmel. Hun var akkurat 7 dager da hun plutselig bare gråt og gråt og det ville ingen ende ta.
lamor Skrevet 2. juni 2009 #9 Skrevet 2. juni 2009 min sønn var ca 4 dager, han sto fast over en time i bekkenet å stanget i bekkenet under utpressings fasen og fikk råd av min stemor til å gå rett til kiropraktor med han for å se om han hadde låsninger. Dette kan man førvrig ikke gjøre før de er 10 dager. På dag 10 var jeg hos kiropraktor og han fikk hjelp, han hadde masse låsninger i ryggen og som gjen slo ut på mage og tarm systemet. .... Etter 3 behandlinger var han frisk og sov og sov og sov =) og det gjør han enda, han er nå øyeblikk 5 år =)=) søsteren er nå 5 dager og sover godt og masse, håper det fortsetter, hun hadde forøvrig en drømmefødsel og hun ble født på knapt 20 min.
babymaker med 2 små jenter! Skrevet 2. juni 2009 #10 Skrevet 2. juni 2009 Snuppa her i huset fikk kolikk mens vi var på sykehuset.. Vi prøvde alt!! amme te, minifom dråper, malt, kiropraktor, osteopat og homeopat.. ikke mye som hjalp gitt.. Det gikk plutselig over av seg selv når hun var 11 uker. Hos oss artet kolikken seg ikke som oftest at de begynner ett vist klokkeslett osv.. her var det døgnet rundt. Så jeg trodde ikke på folk når de skulle ha det til at det var kolikk.. Jeg trodde rett og slett det var noe helt alvorlig galt! Men siden det gikk såpass bått over så var det nok kolikk det var. Hun har vært en dårlig sover og en utolmodig liten frøken fra hun ble født i tilegg... var jammen meg ikke enkelt og vite hva som var hva ) Må si når jeg skriver dette og tenker tilbake gruer meg meg veldig til neste frøken kommer om 6 uker.. var jo en veldig lite hyggelig tid. Jeg var dødsliten og mistet melken og raste ned i vekt.. nei nå skal jeg gi meg med å syte!! hehe er bare litt enkelt når jeg begynner å tenke tilbake.
h.hippo Skrevet 2. juni 2009 #11 Skrevet 2. juni 2009 Her hadde vi en snill kolikkversjon.. Lillegutt fikk sine "anfall" mellom 7 og 10 om kvelden, og de varte sjelden mer enn 30 min i strekk! Men det var laaange 30 min, man føler seg så utrolig hjelpeløs! Vi fikk hjelp av naprapat, og de triksene jeg lærte der bruker jeg på både far og barn, når de har luft i magen den dag i dag! Funker som bare det!
therese_23 Skrevet 2. juni 2009 #12 Skrevet 2. juni 2009 min datter var 12 dager da kolikken begynnte...vi prøvde homeopat medisin,minifom,forskjellige flasker,massasje o.l men ingenting hjalp...før vi etter 2 mnd fant ut vi skulle dra å prøve kiropraktor...var 4 ganger og jenta ble myyye bedre! vil absolutt anbefale det! vi skal gå myye tidligere denne gangen om vi ser tegnene... lykke til
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 2. juni 2009 #13 Skrevet 2. juni 2009 Det tok vel et par uker, men vi var ikke overrasket. Vesla hadde alltid vært urolig. Det viste seg at kolikken bare var toppen på isfjellet og at hun hadde kiss-kidd, som forklarte alle problemene vi hadde i starten. Hun ble helt bra etter halvannet år. Noen ganger er kolikken et tegn på noe annet og det kan være verdt å sjekke. Krysser for øvrig fingre og tær for at vesla i magen er frisk og rask ;-)
Lea1977 Skrevet 2. juni 2009 #14 Skrevet 2. juni 2009 3 uker. Minifom lindrer problemet og kiropraktor reddet alt og samtidig så er magemassasje alfa omega for oss. sønnen min er nå 8 uker og hadde flere låsninger etter fødselen. Nå har jeg fått en ny baby og vi stråler av lykke :=) Men husk å massere fra babyens høyre side og så til venstre og finn en kiropraktor som er flink med barn. Ronny på nordstrand kiropraktorer er å anbefale på det sterkeste av fler av mine venninner og babyer og av oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå