Gå til innhold

Hva synes dere om at barna leker "rumpe- doktor"??

Anbefalte innlegg

Skrevet

At de holder på å tuller med å skal leke doktor og ikke bare har vondt i føtter og armer - om dere skjønner hva jeg mener?

Spesiellt i 6-7 årsalderen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er ikke det helt normalt? Det gjorde vi stadig vekk når vi var små.

Sjekket både det ene og det andre på kroppen. Ingen skade tatt idag ...

Skrevet

det er heeelt vanlig.. :) Husker tilog med at vi gjorde det selv..

Skrevet

hehe.. helt vanlig;)

Husker vi hadde en variant av politi og røver, som vi kalte "rumpeleken". Ble du tatt av "politiene", så måtte du vise rumpa;)

Skrevet

Hm..greit at det er normalt at "alle" gjør det ,men jeg synes ikke noe om det.

Har sagt ifra til døtrene mine at rompen ikke er for å leke med. Og at det ikke er NOEN andre enn de selv som skal røre rompen deres!!

Er jeg urimelig da??

Skrevet

Jeg synes ikke man skal gjøre disse kroppsdelen til noe skammelig, og det er annerledes når det er barn som driver på enn hvis det skulle være en voksen som drev på slik med barnet.

Men selvsagt kan man si til barnet at "hvis du syns det er ekkelt, skal du si NEI, og aldri aldri la en voksen person gjøre dette på deg. Da må du si ifra til meg eller pappa".

Skrevet

Er det noen kroppsdel som er tl å leke med så er det rompen (og forsiden). Barn er som regel seksuelt utforskende. Ikke gjør det til noe galt eller skammelig.

Skrevet

jeg lekte "rompeleken" sammen med mange gutter da jeg var liten. Vi utforsket hverandre, såg på "tissene" til hverandre...min mamma fant det ut og slo meg hardt i ansiktet og sa jeg var en hore og at jeg burde skamme meg....den dag i dag skammer jeg meg over kroppen min ved sex..og føler jeg gjør noe "feil" når jeg har det...

et råd er å bare ignorere det..dette er bare uskyldig lek for den videre utviklingen et barn har i forhold til kropp og seksualitet..hadde barre min mamma kunne se det..

Skrevet

Man skal ikke gjøre dette til tabu for ungene. De skal få lov til å finne ut av dette selv. Men det er jo litt greit at de gjør det uten at foreldrene "vet det" hehe...

Men hvis det er snakk om småsøsken som blir dratt inn i leken er det viktig å gi klar beskjed om at det ikke skal gjøres noe som lillesøster/lillebror ikke vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...