Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #1 Skrevet 1. juni 2009 Sitter å titter på www.theshapeofamother.com og tenker på hvordan kroppen blir etter... Noen av de jentene/damene har jo veeeldig med strekkmerker, kjempe sterke, lange og store over hele magen... Har aldri sett noen som har så mye personlig ? Er det veldig vanlig med så sterke og mange midt på magen? Jeg har ingen lignende enda- uke 32, men veien er jo fremdeles lang å gå og de kan jo komme... Tenker liksom noen på sidene og rundt navlen er vanlig, men kanskje bare jeg som er naiv:/ Hva er deres erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #2 Skrevet 1. juni 2009 Jeg vet personlig om 2 som har sånn hele magen full. Selv har jeg litt på hver side, nedenfor navlen(sånn litt ut på sidene, og ikke midt framme. Men de er på magen:))
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #3 Skrevet 1. juni 2009 Jeg er førstegangsgravid og enda ikke fått strekkmerker, så jeg har ingen erfaring. Men når jeg ser andre kvinnermager som bært frem et barn, har jeg så og si aldri sett noen mager som ser ut slik som de gjør på shapeofamother. Der ser det jo ut som det verste av det verste ligger. De fleste får strekkmerker, men jeg ser dem ikke før jeg går på nær avstand. Jeg har kun sett en eller to personer iløpet av mitt liv som har hatt skikkelig ille strekkmerker på magen, men da var de ganske overvektige fra før. Noen av bildene fra shapeofamother er kanskje blitt tatt like etter fødsel og da har kanskje ikke kroppen helt til hektene igjen. Huden strammer seg opp etterhvert, magen blir flatere og strekkmerkene blekner. Fra ganske rød, til blåhvit.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #4 Skrevet 1. juni 2009 Det er så ekstremt forskjellig fra person til person. Jeg var livredd for å bli full i strekkmerker forrige gang... fikk noen på brystene og rumpe/lår, men INGEN på magen La på meg nesten 20 kg. kroppen (utenom brystene) ble helt lik som den var, det hadde jeg aldri trodd. Var kanskje heldig, men vi får se nå etter denne gangen Er gravid for 2. gang nå, med tremin denne mnd, og har ikke fått et eneste ett denne gangen. Bare fyller ut de gamle
AO3 Skrevet 1. juni 2009 #5 Skrevet 1. juni 2009 Føl deg ikke for trygg! Jeg hadde heller ikke noen strekkmerker i uke 32. Dessverre kom de som kastet på meg i uke 33 og 34, og framover mot slutten av graviditeten (fødte i uke 38) ble magen full av stygge, røde strekkmerker. Fra ca navlenivå og nedover, på begge sider av magen helt ut mot "kanten" av magen. Mindre vakkert, kan man si. De har bleknet noe nå (etter 8 mnd), så det ser ikke lenger ut som om jeg har blitt pisket på magen, men helt bra vil det nok aldri bli... I sommer er vanlig bikini fullstendig bannlyst. Det er ikke så mye man kan gjøre fra eller til ang strekkmerker - visstnok er det 85% som får det i forbindelse med graviditet.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #6 Skrevet 1. juni 2009 Ja, du er naiv.... Og kanskje blond? Jeg la på meg rundt 10-15 kg og fikk ikke strekkmerker før de to siste ukene..... Og jeg har MASSE. Mer enn de på bildene der altså.. Magen er dekket med strekkmerker, laaange og breie store stygge merker. Urgh! Jeg kommer ALDRI mer til å vise meg i bikini.. Må bare si at hadde du sett magen min hadde du nok dødd av sjokk.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2009 #7 Skrevet 2. juni 2009 Jeg har fått to barn og har ikke et eneste strekkmerke på magen. Har en forholdvis flat og brun mage uten merker som jeg er veldig fornøyd med. Men- jeg tenker abs ikke noe negativt om jeg ser en dame med strekkmerker på magen, kjenner flere som har det, bl a min søster og mor. jeg får en litt øm følelse, av kvinnesamhold og av morskjærlighet når jeg ser de merkene, det er et hederstegn på en kropp som ahr skapt det største på jord!!! Tenk på alle de som skulle gitt alt for å få et slikt merke som bevis på at de har fått barn, og ikek får det til..
Kliko Skrevet 2. juni 2009 #8 Skrevet 2. juni 2009 Jeg har MASSE! Hele magen er full av strekk merker.. Under armene og på låra.. Ser helt jævelig og synes ikke det er så innmari morsomt når unger kommer bort å spørr : " Hva har skjedd med magen din?"... Men sånn er det bare, får jo ikke akkurat gjort noe med det..
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2009 #9 Skrevet 2. juni 2009 Det finnes håp - jeg fikk ikke en eneste en!!!
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2009 #10 Skrevet 2. juni 2009 HI her. Jeg regner jo med å få noen, men kunne godt klart meg uten tigerstriper fra halsen og ned på en måte... Jeg får bare vente å se hva resultatet blir.... Takk for svar iallefall:)
klovnebukse Skrevet 2. juni 2009 #11 Skrevet 2. juni 2009 Jeg tror at grunnen til at man ikke ser sånne strekkmerker som noen på theshapeofamother har er fordi de som har dem ikke viser dem fram. De andre jeg kjenner som har magen fullstendig dekka skjuler den. Her i tråden så får du jo også et eksempel på ei som ikke skal ha bikini. Jeg derimot har magen full av strekkmerker, og det er av den sterke og store sorten, som ikke har blitt noe mindre siden jeg fødte sistemann for halvanna år siden (dog litt lysere), men jeg går jo med bikini for det. Det er nok ikke veldig vanlig med såpass mange og store som det jeg har, men det er vanligere enn man tror. Har fått et par kommentarer om hva i all verden jeg har gjort med magen, og det av voksne folk!
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2009 #12 Skrevet 2. juni 2009 HI her igjen. Ja det er vel derfor jeg ikke har sett/vet om noen kan jeg tenke meg.... Men da syntes jeg du er flink som klarer å heve deg over kommentarer og gå med bikini. Tror ikke jeg kommer til å klare det hvis jeg får mye strekkmerker. Men jeg ville aldri funnet på å kommentere noen sine babymerker og jeg tror jo ikke noe mindre om den som person av den grunn! Det med kropp er veldig personlig og man ser jo som regel kun sine egne "feil".... Hvertfall gjør jeg det... Men men. Prisen er jo uansett verdt det! Men prisen hadde vært verdt det hvis jeg ikke fikk det også=P
klovnebukse Skrevet 2. juni 2009 #13 Skrevet 2. juni 2009 Jeg tenker faktisk aldri på det i forbindelse med barna, altså at de var verdt det, at det er babymerker osv. Jeg tenker på dem i forbindelese med mitt eget selvbilde. Og det var veldig lavt en periode etter at jeg fikk strekkmerkene. Men jeg bygde det opp igjen, og har det bra med kroppen min nå! Synes det egentlig er viktig at folk ser strekkmerker slik at folk ser dem. Når man får kommentarer om hva dette er, så viser det jo bare hvor lite man ser til strekkmerker i samfunnet generelt. Tenk hvis alle som hadde strekkmerker viste dem fram hele tida, da hadde det kanskje ikke vært så støkk for selvbildet å få masse strekkmerker, noe det jo blir for en del som får det. At vi i det hele tatt skal dømme noen eller se ned på noen pga utseende er jo uhørt, men det er jo folk som baksnakker og stirrer, og det er jo ikke særlig hyggelig. Men sånn er det bare, det er deres problem!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 2. juni 2009 #14 Skrevet 2. juni 2009 Fødte for snart 2 mnd siden, 4 uker før tiden- og jeg fikk ikke et eneste strekkmerke. Fikk en gang i tiden noen få på lårene da jeg kom i puberteten, men de er så svake at man ikke ser dem med mindre man går inn for det. i svangerskapet fikk jeg ikke noen, og jeg har heller ikke fått neon på brystene nå mens jeg ammer, enda jeg har gått opp flere bh-størrelser.
b10na&lillegull Skrevet 2. juni 2009 #15 Skrevet 2. juni 2009 Er 35+6 idag, har to-tre strekkmerker på magen, som har kommet nå. Regner med at det kommer fler og fler og at jeg ikke ser halvparten engang før magen skal gå inn igjen. Ser for meg en ballong der luften har est ut - blir litt sprekker ja.. Har fullt av strekkmerker på pupper, rumpe og lår. Til og med bak knærne. Og jeg har ikke gått opp spesielt mye i vekt.. Det er mye som spiller inn. Hadde jeg kunne velge, ville jeg jo ikke hatt noen strekkmerker Skulle ønske jeg ikke brydde meg om de
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2009 #16 Skrevet 2. juni 2009 Jeg ahr ingen strekkm erker, og legen sa til meg at det har med gener å gjøre, hvor stor elastisiteten i huden er. Da har jeg i tilf arvet pappa, for mamma har mye strekkmerker. Men jeg tror også på å drikke myyyyyye væske og smøre med oljer og body butter. jeg smurte meg hver dag i begge svangerskap og drikker litervis m vann
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå