Gå til innhold

Litt ekkelt,men gjelder et operasjons sår.

Anbefalte innlegg

Skrevet

har et operasjons sår med sting i som er 1 uke gammelt.

Har dusja og vaska det,men det lukter råttent av det etter 1 dag.

Er ikke tegn til innfeksjon.

Er spesielt en plass det væsker litt,og tror det er det som lukter.

er det vanligt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skal absolutt ikke lukte råttent av et operasjonssår.

Skrevet

Jeg har også et operasjonssår som er litt over en uke, og det lukter ikke råttent og det skal heller ikke gjøre det.

Kom deg på sykehuset eller til legen i morra slik at de får se på det.

Skrevet

Såret ligger på undersiden av brystet,og det har jo vært varmt,så tenkte det var det som gjorde det.

HI

Skrevet

Det lukter ikke råttent under brystene våres etter en dag med klamhet og varme, men det er jo muligheter for at det er derfor såret ikke har det bra.

Uansett skal det ikke lukte råttent, så ta en tur til lege raskt slik at du slipper mer problemer og til slitt må skjære opp igjen.

Skrevet

Ja,får ta en tur til legen.

Hi

Gjest Tale30
Skrevet

Håper det går bra med deg :) Du sier at det ikke er tegn til infeksjon, men at det er spesielt et sted hvor det væsker litt. Væsking kan vel være tegn på en liten infeksjon?

Jeg fikk en mild infeksjon i KS arret mitt, men det var bare væsking i en dag også gikk det over av seg selv når jeg renset med pyrisept og hadde på en bandasjebit slik at det ikke skulle komme noe inn i såret (etter råd fra lege). Det luktet ikke råttent av dette, men det kan jo, som du sier, være grunnet varme og svette.. Ta deg uansett en tur til lege så vil du kunne få vite eksakt hva du bør rense med osv.

Skrevet

Jeg anbefaler deg at du kommer deg til lege for å undersøke om du har infeksjon.

En annen ting er at man aldri skal vaske et sår med sting, for det skaper infeksjon. Et sår skal være tildekket til stingene skal fjernes. Blir bandasjen gjennomtrukket skal du bare ta av den gamle bandasjen og sette på en ny uten å vaske. Om det er væske i bandasjen og den ikke er gjennomtrukket er det mindre infeksjonsfare ved å beholde bandasjen på enn å bytte den. Må du rense såret skal det gjøres med sterilt saltvann og sterile kompresser.

Jeg jobber som sykepleier på en kirurgisk avdeling og alle våre pasienter får denne beskjeden før utreise.

Skrevet

Var på sykehuset i dag.

Sannsynligvis var det en allergisk reaksjon på tråen det var sydd med.

Fjernet stingene og fikk beskjed om å se det ann et par dager.

Takk for svar alle sammen.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...