Gå til innhold

Angående barnehageansatte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan hadde dere reagert hvis dere en dag skulle levert ungen deres i barnehagen. -Men alle de ansatte på avdelinga var bytta ut med noen som er helt ukjent for dere og barnet deres????

Styreren i barnehagen det er snakk om her er ikke helt god. Hun driver 2 barnehager, å har nå fått for seg at de 2 barnehagene skal bytte ansatte for 2 uker. -Uten at foreldrene har blitt varslet.

Hvem vil levere barnet sitt til helt ukjente folk da? Skjønner ikke hva hun tenker på!!

Dette kan da umulig bli tatt godt imot av foreldre?

Hva mener dere? Er jeg hysterisk for at jeg vil holde barnet mitt hjemme i 2 uker pga av dette???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette synes jeg er en helt merkelig avgjørelse av en styrer. Jeg har jobbet i barnehage i 5 år, og dette hadde vært HELT uakseptabelt!!

Noe alle vet , er at det er alltid noen barn som er mer knyttet til visse ansatte, kjemien stemmer osv, så det å ta ut alle ansatte i 2 uker, er dårlig gjort mot barna som kommer til å føle seg svært utilpass med helt nye ansatte, og svært uansvalig av styrer. Ikke alle barn som føler seg like komfortabel med nye voksne, og ikke tør å si ifra om ting som skjer. Hvordan i all verden skal de andre voksne klare å ha ansvaret for en hel barnehage de ikke kjenner??

Ta dette videre!! Barna trenger å føle seg trygge i barnehagen, de tilbringer trossalt mye tid der.

Ikke la styrer tro at dette er greit!!!

Vil veldig gjerne høre hvordan dette går...

Lykke til!!!

Skrevet

Ja, jeg synes dette er forferdelig vanskelig!

Det er meninga at avdelingslederne skal være igjen da. Men på den avdelinga som barnet mitt er på har de vært uten avdelingsleder omtrent igjennom hele året. Veldig ustabilt med ansatte.

Men nå nylig har det blitt ansatt en avdelingsleder som jobber 2 ganger i uka, MEN hun er der nesten aldri, for hu har en annen jobb som tar all tid. Så plutslig så er hun ikke på jobb på 2 uker liksom. Så ungene har ikke knytta seg til henne.

Så assistentene er liksom de som ungene forholder seg til. 2 stk som er der hver eneste dag. Å det er de som blir bytta ut med 2 ukjente.

Hva kan jeg gjøre i denne saken?

Skrevet

Hadde sagt fra at dette ikke må gjøres. Hvorfor i huleste har hun kommet på dette?

Skrevet

Det jeg synes du bør gjøre, som jeg vet fungerer siden jeg har jobbet lenge i barnehage, er at du snakker med foreldreutvalget, og de tar det videre med styrer.Dette finner dere dere IKKE i!! Svært uansvarlig som jeg sa isted, denne styreren har ikke tenkt på barna i denne sammenhengen, hun har nok tenkt at de ansatte kjeder seg litt og trenger å se litt nytt, men det holder virkelig ikke!!

Kan ikke skjønne at den styreren kan tro at dette skal gå bra uten å få reaksjoner! Når man sender barnet sitt i barnehage, er det en trygghet for foreldrene at barna stoler på de ansatte og føler seg trygge, og det gjør det hvertfall ikke med nye ansatte og en avd.leder som sjelden er tilstede.

Uansvarlig!! Samle sammen så mange foreldre som mulig, lag et skriv og få alle til å skrive under. Da kan de ikke fulføre den dumme planen sin. Da går det nemlig til rådmannen... Det skjedde i min barnehage, men pga penger fra foreldrene til turer. Underskrifter = makt!!

Skrevet

Hu er veldig merkelig! Det er ikke sjokkerende at hu plutselig har fått dette innfallet.

Hun regner til og med med at det kommer til å bli litt missnøye fra foreldrene! Så skjønner faen ikke hva det er hun tenker med.

Skrevet

Har tenkt litt på å ta det med foreldrekontakten...

Men det som er litt vanselig i denne situasjoner er at jeg jobber i barnehagen selv. Men jeg er gravid i slutten av svangerskapet, sm og har sagt opp plassen til barnet mitt. Barnet skal i ny barehage til høsten pga at jeg ikke er fornøyd med bhg.

Jeg har kontrakt ut barnehageåret, men håper så klart at jeg for forlenga kontrakten sånn at jeg er i permisjon i stede for å være arbeidsledig det året jeg går hjemme med babyen.

-Men hvis jeg hadde vært en "vanlig" foreldre hadde jeg vært fly forbanna! Men lurer på om jeg bare skal bite det i meg med tanke på fremtiden. Jeg kan jo ha ungen min hjemme i 2 uker sammen med meg, siden jeg er hjemme om dagen. (men hun er så innstilt på at hun skal i bhg)

Dette er allerede fra i morgen....

Skrevet

Jeg håper at det er noen andre foreldre som tar tak i dette, så jeg slipper å starte kampen hvis du skjønner.

Det er ikke for å være feig, det er med tanke på permisjon fremfor arbeidsledig....

Hva er lurt å gjør da tro?

Skrevet

Uff, ikke lett dette... Synes du skal dra i bhg imorgen tidlig, vent gjerne på parkeringsplassen så du møter noen andre foreldre. Snakk med de, skjønner ås godt at dette er vanskelig for deg siden du jobber der selv.

Denne styreren har nok forlatt planeten tror jeg, merkelig avgjørelse å ta.

Er vel litt sent nå å ta kontakt med noen av foreldrene nå ikveld, men dra imorgen tidlig, jo flere dere står sammen, jo bedre!!!

kan ikke tenke meg at de andre foreldrene synes dette er greit!!

Skrevet

Da skal jeg prøve å være tidlig pån i morgen for å høre hva de andre foreldrene synes!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...