Gå til innhold

Hva er vanlig samvær for far for ei jente 11 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammer henne fremdeles.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med at du ikke ammer hver tredje time.. Hvor ofte ammer du da? Og hvor langt unna bor far?

Skrevet

Og aller viktigst: Hvor mye kontakt har de hatt frem til nå?

Skrevet

Det finnes ingen norm, foreldre står fritt til å avtale den mengde samvær de tenker er best for sitt barn. Det handler først og fremst om hva som er barnets beste og samværet skal tilpasses barnets alder og kapasitet for fravær fra primær omsorgsperson. Hvor godt kjenner hun bf? Kjenner bf hennes rutiner? Hvor mye tid har de hatt alene sammen? Hvor trygg er hun?

Kjenner de hverandre ikke, må det legges opp til en gradvis opptrapping, den første tiden med mor tilstede, dertter barn og far alene og så etterhvert en overnatting.

I loven omtales vanlig samvær som 2. hver helg og en ettermiddag i uka, men vanlig samvær er også noe som må avtales, det er ikke noe man automatisk har krav på. Det som passer for en på 11 år passer nødvendigvis ikke for en på 11 mnd.

Skrevet

Vi begynte med annenhver helg fra 1 års alder. Men da hadde han hatt jevnlig samvær hele tiden+ overnattinger(en natt) innimellom.

Hun fikk da pumpet melk på flaske mens hun var hos han. Jeg ammet frem til hun var 1 år så da gikk det helt fint med annenhver helg.

Det er umulig for meg å si hva som er "best" for jenta di, da jeg ikke aner hva slags forhold hun har til far og hvordan samværet har vært tidligere.

Skrevet

Far hadde henne hver torsdag og søndag fra kl (12noen ganger)14-18 frem til hun var 18mnd, da begynte vi med valig samvær-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...