Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #2 Skrevet 1. juni 2009 Hva er anledningen? Hvorfor, og sammen med hvem, besøker du evt restauranten?
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #3 Skrevet 1. juni 2009 Resturanter? Er det sånne som tar seg av verneverdige ting? Restauranter er jo en annen ting da.
-dolly- Skrevet 1. juni 2009 #4 Skrevet 1. juni 2009 Escalon, de har tapas. En v. kinoen og en der fløybanen går fra. Bare vært på den v kinoen, anbefales!!! Nam!!!!!! Big Horn steak house, Bryggen. Beste biffen ;-)
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #5 Skrevet 1. juni 2009 TGI Fridays i Bergen har verdens beste hamburger!!!
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #6 Skrevet 1. juni 2009 Nei, det har TGI IKKE! Egner seg bedre som grisemat!!
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #7 Skrevet 1. juni 2009 Liker meg godt på Egon ved Kjøttbasaren =)
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2009 #8 Skrevet 2. juni 2009 Kommer helt an på hva som er målet med restaurantbesøket: Er det NORSK mat som er aktuelt, er Kaffistova (som ER restaurant, til tross for navnet!) like ved hurtigbåtterminalen soleklar adresse. Praktfull for alle som ønsker mat BEDRE enn mor lagde den, både på dag og kveldstid. Gjerne med barn, men ingen betingelse. På torsdagenr er det køtendenser ved lunchtid her.... Er det med barn, og noe for enhver smak, gjerne en tur til Restaurant Vaagsbunden i Kong Oscarsgate, like ved Fløibanen. Større menykart tror jeg ingen i byene har. Helt OK mat, men ikke noe sted for gourmetmiddagen. Og rimelige priser. I tillegg har man Dr Livingstone i samme gate, men da fortrinnsvis for en god lunch på dagtid, uten eller med større barn. Evt for et mindre, men smakrikt kveldsmåltid. En Kina-middag kan godt inntas hos Mr Chang på Tårnplass. Er vel byens beste på kinesk, noe som også viser igjen på prisnivået. Høyt til Kinarestaurant å være, men helt OK. Barn kan gjerne medtas, under forutsetning av at menyseddelen strekker seg litt lengre enn til pølser/hamburger/pizza. Her serveres nemlig også barn med respekt for utvikling av smakssansen. Ingen barnemeny, men halv porsjon av alle voksne retter. For enklere, men samtidig spennende kinesiske behov kan man gjerne prøve Shanghai Kobe på Bryggen. Her er også mulighet for standard internasjonal mat om noen ikke spiser kinesisk. For et litt mer spennende europeisk måltid, med utvalg fra de fleste kjøkken, men gjerne med litt spansk tilsnitt, anbefales Chilli i samme hus som Hotel Holberg ute på Nordnes. Gjerne med barn, særlig på dagtid, enten disse har litt «gourmettendenser» (her kan man få barnas egen tapastallkeren med spennede barnemat...) eller satser på pølse og chips. Ikke byens billigste, men helt OK. Til lunsjbruk finner du også trendy kvalitetsmat på (til tross for navnet) Augustus Konditori og Lunchsalong, mitt i sentrum, høyt opp på kjøpesenteret Galleriet. Italiensk mat i Bergen skal du dra LANGT etter. Helt til Nesttun (10 km fra sentrum, om du ikke er lokalkjent, det går plenty med busser ut hit, og alle stopper 50 m fra restauranten, i samme gate, og nesten alle merket «o/Nesttun»). Her ute finner du ikke så mye spennede, men du finner Mamma Rosa, som har byens desidert beste pizza, pasta og annet italiensk snadder. Barn i alle aldre finner seg godt til rette her. Helt OK priser, men ikke på McDonalds-nivå. Pizza er relativt rimelig, sammenlignet med menyen ellers. Skal du ha fisk, det bør du i Bergen, skal du oppsøke Enhjøringen på Bryggen. Bedre fisk i større utvalg tror jeg ikke du får i Bergen. Lunschbufféen her er viden kjent. Ikke av billigste slag. Heller ikke topp barnevennlig, men gjerne noe for eldre barn som setter pris på å prøve noe nytt. Og skal du ha den HELT store utskeielsen setter du kursen til restaurant Lucullus på hotell Neptun. Byens desidert beste mat, nesten uansett sjanger. Men vær forberegnet på, for en helaften, en firesifret regning – pr person, og FØR drikkevarer! Her er større barn TEORETISK velkomne. Vil du ikke fullt så høyt i pris, men nesten opp i samme standard kan også Lindberg's anbefales. Men da befinner man seg ikke Bergen, men på Flesland, like ved flyplassen. Nærmere bestemt på Thon Hotel Bergen Airport.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2009 #9 Skrevet 2. juni 2009 Jeg liker Bryggeloftet, som ligger på Brygga som navnet tilsier
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2009 #10 Skrevet 2. juni 2009 Liker meg godt på Egon ved Kjøttbasaren =)
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2009 #11 Skrevet 2. juni 2009 TGI har verdens tørreste hamburger :/ De har virkelig tapt seg... Bryggeloftet har god mat, men etter å ha jobbet der på kjøkkenet en sommer for ørten år siden vil jeg ikke spise der........ (Men håper de har byttet ut kokkene) Da kan jeg kanskje spise der igjen ) Skal sies at det er 17 år siden jeg jobbet der
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2009 #12 Skrevet 2. juni 2009 Nei, Bryggeloftet er ikke hva det engang var. Lever nok endel på ryktet fra sin storhetstid på 50- og 60-tallet, ja... Og hamburgerne ¨på TGI. Så tørre at de egner seg best på et bål!
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2009 #13 Skrevet 2. juni 2009 Bryggeloftet er kjempekoslig og har nydelig mat
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2009 #14 Skrevet 2. juni 2009 Hver sin smak, 09:43! JEG vet om MANGE bedre steder!
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2009 #15 Skrevet 2. juni 2009 Mye godt å velge i her. Kan for egen del føye på Egon ved kjøttbasaren, som i mangt og mye kan sammenlignes med Vaagsbunden. Betraktelig mye mindre menykart, men vel så god mat. Og litt høyere prisleie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå