Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #1 Skrevet 1. juni 2009 Jeg lurer litt på hvor mye jeg trenger å kjøpe inn i den minste str (sett at barnet mitt blir født på termindato). Hvor lang tid tar det før man må opp i størrelse igjen?? Ingen vits i hamstre masse bodyer i minste størrelse hvis de vokser ut av dem like fort Hvilke erfaringer har dere?
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #2 Skrevet 1. juni 2009 det kommer jo helt an på hvor stor babyen din er ved fødsel! i tillegg kommer det jo an på når du har termin... sommer vs vintertermin f.eks :-) + om du får en gulpeunge eller ikke.... vanskelig å vite med andre ord
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #3 Skrevet 1. juni 2009 Min gutt ble født 11 dager etter termin, og hadde da vokst ut av alle klær str. 50. 56 fikk jeg brukt en eller to uker, og 6 uker gammel var han for stor for str. 62, så det var mange klær som ble brukt bare en eller to ganger. Var jeg deg ville jeg droppet den minste størrelsen helt, ikke kjøp mindre enn str. 56, og bare noen få skift, det blir ikke lenge det kan brukes. Hvis du skulle trenge mer er butikkene oppe etter fødselen også.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #4 Skrevet 1. juni 2009 Ikke kjøp for mye klær, du får nok masse i gave.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #5 Skrevet 1. juni 2009 gutten min var 3530 gr og 50 cm ved fødsel.. Han er nå snart 6 uker og har akkurat vokst ut av størrelse 50..
mamman til to gutter Skrevet 1. juni 2009 #6 Skrevet 1. juni 2009 Jeg syns alle her inne anbefalte at man ikke kjøpte noe i str 50 når jeg gikk gravid, så jeg kjøpte ingenting i 50, litt i 56 og litt i 62. Mini ble født 10dager før terminen, veide ca 3,2kg og druknet i str 50. Vi kom hjem fra sykehuset en søndag og brukte alt for store klær den dagen og dagen etter før vi dro ut og handlet en del klær i str 50, de brukte han ca 1mnd før han brukte 56 i en mnd. En av venninnene mine hadde kjøpt inn litt i str50 og fikk ikke brukt noe av det fordi datteren var for stor når hun ble født, så det varierer veldig hvor store de er. Min anbefaling er at du kjøper noen sett i str 56 og et par sett i str50 som ikke er så dyre. Da har du noe klær til du rekker å handle flere hvis babyen er liten samtidig som du ikke har brukt mye penger på klær du ikke får brukt hvis babyen er stor.
petite fleur Skrevet 1. juni 2009 #7 Skrevet 1. juni 2009 Jeg kjøpte heller ingenting i str 50 fordi "alle" anbefalte det på bim, og det endte med at jeg måtte sende sambo ut for å kjøpe klær i den str siden lillegutt druknet i 56. Han var 3398 g og 48 cm. Følg rådet til Mamman til en gutt :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå